Beschrijving
Opdracht informatie
Startdatum |
14-4-2014 |
Einddatum |
31-12-2014 |
Optie tot verlenging |
ja |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Project |
BESCHRIJVING FUNCTIE
Het project SLIM Verkeersmanagement kent verschillende financieringsstromen via de deelnemende partijen (Provincie Gelderland, Stadsregio Arnhem – Nijmegen, gemeente Arnhem, gemeente Nijmegen, Ministerie I&M).
De deelnemende partijen dragen gezamenlijk bij aan het beschikbare budget voor het project. Het budget wordt beheerd door RWS Oost Nederland. Vanuit het budget worden de deelprojecten gefinancierd.
De taken van adviseur projectbeheersing zijn:
-Scope- en kwaliteitsbewaking deelprojecten
-Voortgangsbewaking, overall planning
-Financieel beheer & rapportage.
-Rapportage programmateam.
-Begeleiden besluitvorming
-Coördinatie overdracht systemen & diensten aan beheer en exploitatie.
Meer specifiek:
-toetsing raming uit te besteden werkzaamheden
-Periodieke analyse op actuele werkelijke kosten/uitgaven en ATB/bestellingen in relatie tot het budget
-Afstemmen met de projectleiders over wijzigingen, nieuwe inkopen, verwachte kosten etc.
-Toetsen prognose aan budget; bij afwijking prognose van projectbudget bespreken mogelijke beheersmaatregelen met projectmanager
-Indien nodig actualiseren prognose (in overleg met PM) en vastleggen in SAP; initiëren budgetmutatie
-Regelmatig overleg met projectleiders over te verwachten uitgaven in relatie tot huidige prognose / budget
-Bewaken VtW-afhandeling en risicodossier
-Maandelijks aanleveren financiële overzichten t.b.v. het projectdashboard
-Steekproefsgewijs toetsen onderbouwing PV
-Goede registratie en archivering; beheren projectstructuur in SAP (WBS), aanmaken ATB’s voor inkopen > € 15.000 en zorg dragen voor ‘SAP op orde’ dit in samenwerking met projectondersteuner
-Toetsen plannen op de financiële paragraaf
De adviseur moet nauw contact houden met de betrokken projectleiders en de projectmanager, maar ook met andere betrokken organisaties. Hiervoor moet hij projectteamoverleg bijwonen en zelf initiatief nemen tot overleg (intern en extern).
Aanvraag gunningscriteria
|
Beschikt over minimaal een opleiding HBO+/WO bedrijfskunde of (een opleiding op het terrein van engineeringmanagement) |
 |
8 |
Heeft aantoonbaar affiniteit met projecten in het veld van operationele samenwerking tussen overheden op het gebied van verkeer en infrastructuur. |
 |
9 |
Aantoonbaar recent (<2 jaar) gewerkt aan een vergelijkbaar project (referenties) |
 |
8 |
Kennis heeft van de regio Arnhem-Nijmegen. |
 |
6 |
Kennis heeft van en ervaring met project-, en programmamanagement en procesmatig werken. |
 |
8 |
Kennis en ervaring van rapportage binnen diverse overheden. |
 |
8 |
|
|
|
|
|