Beschrijving
Organisatie |
|
Publicatiedatum |
07-04-2014 |
Dienstverband |
16 tot 24 uur |
Aanvraagnummer |
FL474 |
Werk/denkniveau |
HBO |
Verloopdatum |
15-04-2014 12:00 |
Aanvang |
z.s.m. |
|
Duur |
april 2014 t/m december 2014 |
Afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling (MO)
Bij de afdeling MO werken ruim 20 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor beleid en uitvoering op een breed scala aan maatschappelijke thema's. De afdeling bestaat uit twee teams: Onderwijs/ Sport/ Jeugd en Welzijn/ Inkomen/ Zorg. Sinds 2013 is een dynamisch programmabureau 3D voor de drie transities (AWBZ, Jeugd en Participatiewet) ingericht. Hierin wordt projectmatig de brede opgave voor het sociaal domein vormgegeven. MO wil een vooruitstrevende afdeling zijn die door haar nauwe relatie met de samenleving snel kan inspringen op veranderingen. Het werk is leuk en afwisselend.
Opdracht
Voor het project Participatiewet zijn wij op zoek naar een enthousiaste projectleider die onze projectgroep Participatiewet komt versterken. Als projectleider krijg je o.a. de verantwoordelijkheid voor projecten en werkzaamheden binnen het domein van de Participatiewet maar dit kan ook in het brede sociale domein zijn. Denk aan onderwerpen als voorbereiding komst van de Wajongers (doelgroep met vaak grote afstand en andersoortige problematiek) of het instrument loonwaardebepaling. Maar ook aan de opstart/inrichting van het proces (pilot) rondom 1 plan, 1 gezin (bij multiproblematiek) in samenhang met de andere twee transities (Jeugd en AWBZ) of het maken van slimme verbindingen tussen Participatiewet en AWBZ bij inkoop (arbeidsgerelateerde) dagbesteding.
Je verricht ondersteunende activiteiten voor de projectleider, bent lid van de projectgroep en adviseert waar nodig mede over het beleid binnen de participatiewet. Je werkt bij de uitvoering van de projecten nauw samen met de afdeling Sociale zaken. Werkzaamheden vinden plaats onder verantwoordelijkheid van de projectleider Participatiewet binnen het programmabureau.
Werkzaamheden
-Beleidswerkzaamheden in het kader van de transitie Participatiewet;
- Opstarten en leiden van projecten/pilots binnen het project Participatiewet/Sociaal Domein;
- Enthousiasmeren en verbinden van mensen;
- Proactief acteren en zelfsturend zijn op doel en resultaten;
- Breed adviseren ontwikkelingen binnen het vakgebied Participatiewet;
- Adviseren over o.a Wajong, instrumenten verdiencapaciteit, multiproblem;
- Pro-actief contacten onderhouden met de afdeling Sociale Zaken;
Profiel/ competenties
Van de kandidaat verwachten wij:
- HBO+/WO werk- en denkniveau
- Aantoonbare ervaring met beleidsterreinen WWB/ Participatiewet/Wajong
- Aantoonbare ervaring met het opstellen van beleid WWB/Participatiewet
- Aantoonbare ervaring met projectmanagement en projectmatig werken
- Aantoonbare ervaring met aansturen van project- en werkgroepen
- Aantoonbare ervaring met opzetten en succesvol uitvoeren van pilots
- Aantoonbare ervaring met het denken in en opstellen van processen
- Zelfstandig intern en extern kunnen opereren
- Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
- Kennis van wetgeving / nieuwe ontwikkelingen van de 3 Transities
Wij zijn op zoek naar iemand die zich herkent in de eigenschappen: initiatiefnemer, flexibel, oplossingsgericht en stressbestendig. Je moet goed kunnen samenwerken, communiceren zowel met de doelgroep als externe partners en interne collega’s. Bovendien ben je in staat tot het schrijven in heldere en begrijpelijke taal.
Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
Gunningscriteria (weging totaal 100%)
- Afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau (20%)
- Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar met beleidsmatige werkzaamheden voor WWB/Participatiewet (AWBZ is pré) (20%)
- Minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring in de afelopen 10 jaar met projectleiderschap en projectmatig werken (20%)
- Minimaal 7 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij overheidsorganisatie of adviesbureau (20%)
- onder voorbehoud goedkeuring budget raad. Budgetaanvraag zit nu in de raad van (24) april 2014. Dus eind april is daar zekerheid over.’ (20)%
De kandiaten worden op basis van de gunningscriteria gerangschikt. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 10.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt in onderling overleg vervuld op 2-3 werkdagen. Flexibiliteit is daarbij gewenst.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 22 en 24 april 2014 ‘s ochtends. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op 17 april 2014 voor 15:00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.
|