Beschrijving
|
|
Publicatiedatum |
09-04-2014 |
Dienstverband |
minimaal 32 uur per week |
Aanvraagnummer |
|
Werk/denkniveau |
WO |
Verloopdatum |
15-04-2014 10:00 |
Aanvang |
1 mei 2014 |
|
Duur |
4 maanden (optie tot verlenging 4 mnd) |
Bij de afdeling Publiekszaken kunnen burgers, bedrijven en instellingen terecht voor alle producten en diensten van de gemeente en op termijn van de overheid. De afdeling ontwikkelt zich van een productgericht naar een proces- en vraaggestuurd organisatieonderdeel dat in nauwe samenwerking met interne en externe partners de dienstverlening verder versterkt. De afdeling is o.a. belast met het voorbereiden, ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van tactisch en operationeel beleid op maatschappelijk gebied, het opstellen van verordeningen en beleidsregels op het gebied van maatschappelijke voorzieningen, het verstrekken van WMO-voorzieningen, de uitvoering van de WABO en de daaraan gerelateerde verlening van omgevingsvergunningen, de vergunningverlening van de overige vergunningen (APV, bijzondere wetten, etc.), taken op het gebied van burgerzaken, het telefonisch informatiecentrum, de informatiebalie en het webteam.
Opdracht
Je geeft sturing en richting aan de afdeling. Je bent in staat een duidelijke visie neer te zetten en deze te vertalen naar werkbare doelen. Je inspireert je medewerkers, monitort de voortgang en stuurt waar nodig op tijd bij. Je hebt voldoende kennis van en affiniteit met de werkvelden van de afdeling.
Je bevordert als verbinder integrale samenwerking, zowel binnen als buiten de afdeling. Je hebt oog voor kwaliteit en staat borg voor de kwaliteit van de bijdrage vanuit de afdeling aan gezamenlijke projecten en beleidsdoelstellingen. Naar de medewerkers ben je beschikbaar, betrokken, open en gericht op ontwikkeling. Je bent niet bang om problematische zaken aan te kaarten. Je bevordert dat de afdeling als een eenheid naar buiten treedt. Intern laat je ruimte voor debat en verschil van inzicht ter bevordering van de creativiteit.
Je wordt in je werkzaamheden ondersteund door de unithoofden die verantwoordelijk zijn voor de bedrijfsvoering. Zij kunnen rekenen op jouw steun en coaching teneinde de doorontwikkeling van de organisatieonderdelen feitelijk te realiseren.
Als afdelingsmanager maak je deel uit van het Managementteam. Onder leiding van de gemeentesecretaris geeft je in collegiaal verband leiding aan de totale organisatie en ondersteun je het bestuur, in het bijzonder de portefeuillehouder. Dat vraagt om een strategische visie, integraliteit in denken en handelen en samen verantwoordelijkheid dragen voor het grote geheel en de te realiseren organisatorische en politieke doelstellingen.
Gunningscriteria (weging)
-Afgeronde - voor het werkterrein relevante - academische opleiding (30%)
-Minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring als integraal leidinggevende van vergelijkbare afdeling(en) bij gemeenten tussen de 30.000 – 70.000 inwoners in de afgelopen vijf jaar (70%)
De kandidaten worden op basis van de gunningscriteria gerangschikt. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
De functie stelt hoge eisen aan de volgende competenties:
-Resultaatgerichtheid: stelt meetbare strategische doelen, geeft grote lijnen aan en monitort invulling door anderen. Bespreekt en analyseert teamprestaties aan de hand van lange termijn doelstelling.
-Klantgerichtheid: Weet de interne organisatie af te stemmen op de klant/gebruiker.
-Gericht op samenwerking: Initieert en stimuleert samenwerkingverbanden in de organisatie. Weet in complex krachtenveld de gemene deler van verschillende partijen duidelijk te maken en draagvlak te creëren voor het algemeen organisatiebelang. Is gericht op het (laten) maken van afspraken en zonodig bijstellen, ziet toe op de naleving van afspraken.
De kandidaat beschikt bovendien over een uitstekende politieke antenne. Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met 2 referenties (naam, functie, organisatie).
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op minimaal 4 werkdagen en worden in nader overleg ingevuld.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 23-04-2014 van 09.00 uur tot 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 18-04-2014 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.
|