Beschrijving
Startdatum
|
28-4-2014
|
Einddatum
|
30-4-2015
|
Optie tot verlenging
|
Ja
|
Aantal posities
|
1
|
Aanvraag reden
|
Vacatureruimte / vervanging
|
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat ons interim afdelingshoofd Beheer Collectieve Voorzieningen onze gemeente binnenkort verlaten voor een mooie uitdaging in het politieke bestuur elders.
de Gemeente wil de functie zo spoedig mogelijk weer invullen omdat diverse uitdagende ontwikkelingen hun voortgang moeten vinden, omdat ook de mensen van de afdeling, politiek-bestuurlijk betrokkenen en andere stakeholders daarin moeten worden meegenomen.
Het onderstaande profiel geeft goed weer wie de gemeente zoekt voor de afdeling Beheer Collectieve Voorzieningen Wij zijn (onder voorbehoud van vertrek huidige afdelingshoofd) tijdelijk voor de duur van één jaar (met een mogelijkheid tot verlenging) op zoek naar een afdelingshoofd.
De afdeling
De afdeling Beheer Collectieve Voorzieningen is één van de vier afdelingen van de gemeente. De opdracht van de afdeling is het zo efficiënt mogelijk gevolg geven aan de vragen en de wensen van het bestuur met betrekking tot het beheer en onderhoud van de collectieve voorzieningen en integrale handhaving. De afdeling is onderverdeeld in drie teams: Wijk en Dorpsbeheer, Wijkoverstijgend Beheer en Beheer en Handhaving. De herinrichting van de organisatie en de afdeling is momenteel aan de orde. Verder vraagt optimalisatie van vastgoed ook extra de aandacht.
De belangrijkste taken van het afdelingshoofd zijn:
-door integraal managen realiseren van overeengekomen doelstellingen en resultaten;
-leidinggeven aan teamleiders en sturen en coachen van medewerkers, zodat zij taakvolwassen zijn, hun taken vervullen en hun werkafspraken nakomen;
-ervoor zorg dragen dat de basis binnen de afdeling op orde is;
-het bereiken van afgesproken resultaten in het kader van regiegemeente en ombuigingen;
-vormgeven aan ontwikkelingen waaronder het herinrichtingsplan van de afdeling;
-actief participeren in het verder ontwikkelen van de organisatie;
-toepassen van het dienstverleningsconcept, personeel- /organisatiebeleid, kwaliteitsbeleid e.d. en meedenken in het optimaliseren hiervan;
-rapporteren via de planning en control cyclus over de resultaten ten aanzien van het collegeprogramma, kadernota en de begroting;
-actief participeren in / tot stand brengen van regionale samenwerkingsverbanden;
-coördineren van afdelingsoverstijgende processen en activiteiten;
-zorgen voor een goed werkklimaat en gewenste cultuur op de afdeling.
U bent lid van het managementteam. U legt direct verantwoording af aan de gemeentesecretaris. Naast uw functie krijgt u ook een rampenbestrijdingsfunctie toebedeeld. U wordt hiervoor op speciaal gereserveerde uren opgeleid en geoefend door de organisatie.
Voor deze functie zoeken wij een enthousiast en gedreven collega die
-een verandermanager is die mensen aanstuurt tot het bereiken van de overeengekomen resultaten en coacht in/naar taakvolwassenheid;
-affiniteit heeft met de inhoud van de door de afdeling te leveren producten en diensten;
-over de grenzen van de eigen afdeling en organisatie kijkt;
-verbinding kan leggen met en tussen het bestuur, de organisatie en de buitenwereld;
-sterk is in het organiseren, planmatig en resultaatgericht werken;
-klantgericht, besluitvaardig is en een goed analytisch vermogen heeft;
-ervaring heeft met integraal management en daarvoor aantoonbaar over de juiste vaardigheden beschikt;
-HBO/WO werk- en denkniveau heeft;
-kennis heeft van gemeentelijke processen, producten en diensten, ervaring heeft als leidinggevende bij de (lokale) overheid.
|