Team Inkoop helpt budgethouders rechtmatig en doelmatig in te kopen. De Europese regelgeving neemt daarbij in toenemende mate een belangrijke positie in, ook op het gebied van aanbesteding. Team Inkoop ontwikkelt het aanbestedings- en inkoopbeleid gericht op de inkoop van leveringen, diensten en werken voor de hele organisatie, helpt de budgethouders bij de inkoop van leveringen en diensten en staat centraal bij de Europese aanbestedingen voor leveringen en diensten. Daarnaast coördineert Inkoop het contractbeheer, leveranciersmanagement, duurzaam inkopen en het digitale inkoopsysteem.
De Provincie Gelderland kent een open en professionele cultuur, en een informele, enthousiaste en collegiale werksfeer, waarin het samen werken aan kwaliteit dienstverlening voor onze inwoners centraal staat. Deel je kennis en ervaring met collega’s en werk mee aan de verdere professionalisering van de inkoop binnen de Provincie Gelderland.
Met behulp van inkoop professionaliseringsprojecten wordt continue de kwaliteit van de inkooporganisatie en –processen verbeterd. In 2013 zijn zo’n 20 projecten afgerond waarvan de implementatie van een aantal projecten in 2014 doorloopt. In 2014 staan wederom een 7-tal verbeterprojecten op de planning. In voorkomende gevallen dragen de inkoopmedewerkers bij aan deze projecten door bijvoorbeeld deelname in werkgroepen of het aanleveren van expertise.
Functie-inhoud:
Levert een vakinhoudelijke bijdrage aan de uitvoering van het provinciale inkoopbeleid door het:
-peilen en combineren van klantbehoeften binnen de afdelingen;
-bepalen van de aanbestedingsstrategie;
-begeleiden van complexe Europese aanbestedingstrajecten;
-verzamelen, vastleggen en uitwisselen van algemene inkoopinformatie;
-leveren van inkoopexpertise aan de afdelingen;
-desgewenst leveren van specialistische inbreng in projecten.
Levert een specialistische bijdrage aan de verdere ontwikkeling van het provinciale inkoopbeleid door het:
-volgen en vertalen van ontwikkelingen in het vakgebied;
-adviseren en het doen van voorstellen tot bijsturing van het inkoopbeleid;
-bevorderen van samenwerking en het afstemmen van gezamenlijke inkooptaken;
-verzorgen en presenteren van periodieke (management)rapportages;
-onderhouden van een breed intern en extern netwerk.