Beschrijving
Startdatum 26-05-2014
31-12-2014
32
8
4
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden?
6 De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.
Binnen de provincie wordt de inzet van de juridisch medewerkers centraal aangestuurd. De inzet wordt bepaald op grond van opdrachten die vanuit de organisatie worden gemeld.
Omgevingsdiensten
De Omgevingsdiensten in de provincie voeren de werkzaamheden op het gebied van vergunningverlening en toezicht & handhaving Milieu/Wabo uit voor de gemeenten en voor de provincie. De provincie is bevoegd gezag voor een aantal van deze taken. Met de Omgevingsdiensten zijn dienstverleningsovereenkomsten afgesloten ten aanzien van het uitvoeren van deze gemandateerde werkzaamheden. Voor elke regio is een gemeenschappelijke regeling van kracht, waarbij de provincie deel uitmaakt van het Algemene Bestuur. Bij drie Omgevingsdiensten is de provincie ook lid van het Dagelijks Bestuur. Ten behoeve van de Omgevingsdiensten zijn er verschillende juridische regelingen/verordeningen vastgesteld, waarover onze bestuurder moet worden geadviseerd.
De juridisch adviseur is verantwoordelijk voor de juridische kwaliteit van de contracten met de Omgevingsdiensten, het actueel houden van o.a. de mandaatbesluiten en advisering over de (juridische) gevolgen van veranderende wetgeving
De juridisch adviseur geeft, in de rol van mede-eigenaar, advies t.b.v. de voorbereiding van de provinciale vertegenwoordiger in de besturen van de Omgevingsdiensten met betrekking tot de regelingen en verordeningen van de Omgevingsdiensten.
Overige juridische werkzaamheden
Daarnaast zal de juridisch adviseur ook andere juridische werkzaamheden uitvoeren op grond van voor de provincie relevante wet- en regelgeving. Bijvoorbeeld op het gebied van het algemeen bestuursrecht (Awb, Provinciewet, Wob e.d.), verbintenissenrecht en economisch bestuursrecht (aanbesteding, dienstverleningsovereenkomsten, staatssteun, subsidie, regelingen).
Wij zoeken iemand die voldoet aan het profiel:
-Afgeronde academische opleiding Nederlands Recht;
-Aantoonbare kennis van en ervaring met gemeenschappelijke regelingen en dienstverleningsovereenkomsten in een bestuurlijke context;
-Aantoonbare kennis van en ervaring met het algemeen bestuursrecht, verbintenissenrecht en economisch bestuursrecht;
-Binnen de kaders oplossingsgericht kunnen meedenken en adviseren;
-Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en ervaring met het adviseren van bestuurders;
-Goede uitdrukkingsvaardigheid in woord en geschrift;
-Gezaghebbende gesprekspartner, initiatiefrijk, klantgericht en pro-actief.
Tarief
Minimaal: € 75,00
Maximaal: € 95,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting. Op straffe van uitsluiting is het niet toegestaan om andere dan de daarvoor aangewezen functionarissen te benaderen over de aanbesteding. Inhoudelijke vragen omtrent deze offerteaanvraag kunnen UITSLUITEND via het systeem worden gesteld. De antwoorden op deze vragen zullen middels een nota van inlichtingen aan alle partijen in de marktplaats worden toegezonden. Deze nota van inlichtingen maakt integraal onderdeel uit van deze offerteaanvraag. Telefonische vragen zullen NIET worden beantwoord. Technische vragen met betrekking tot het gebruik van de applicatie kunt u stellen via de 'Helpfunctie' rechtsboven in het menu. Beoordeling offertes: Nadat uw aanbod is geplaatst wordt uw offerte digitaal beoordeeld. Hieruit volgt een automatische sortering (ranking) van de hoogste naar de laagste kwaliteitscore. Binnen een groep met dezelfde kwaliteitsscore worden de biedingen gesorteerd van lage naar hoge prijzen. De CV's en biedingen van de Top 5 offertes worden na een verificatie op de eisen en wensen voorgelegd aan de opdrachtgever. Indien geen van de eerste kandidaten geschikt bevonden wordt, worden de CV’s en biedingen van de volgende 5 offertes in ranking voorgelegd aan de opdrachtgever. De geschiktheid van de kandidaat wordt door de opdrachtgever beoordeeld in een gesprek. In dit gesprek wordt de kandidaat individueel beoordeeld op ervaring, kennis, competenties, beeld en uitstraling. De opdrachtgever selecteert maximaal 5 kandidaten die voor een gesprek in aanmerking komen. De opdrachtgever bepaalt uiteindelijk welke kandidaat wordt ingehuurd. De gesprekken vinden plaats op 12 mei tussen 11.00 – 15.00 uur, op 13 mei tussen 09.00 – 12.30 uur of op 19 mei tussen 10.00 - 13.30 uur.
25 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over kennis van en ervaring met gemeenschappelijke regelingen en de daaraan gerelateerde regelingen en verordeningen binnen een provinciale overheid. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) met twee recente opdrachten/projecten (niet langer dan twee jaar geleden) in uw toelichting waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet.
25 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over kennis van en ervaring met dienstverleningsovereenkomsten binnen een provinciale overheid. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) met twee recente opdrachten/projecten (niet langer dan twee jaar geleden) in uw toelichting waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet.
25 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over kennis en ervaring op het gebied van algemeen bestuursrecht, contracten/verbintenissenrecht en economisch bestuursrecht binnen een provinciale overheid. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) met twee recente opdrachten/projecten (niet langer dan twee jaar geleden) in uw toelichting waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet.
25 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over kennis van en ervaring met een politiek-bestuurlijke organisatie, de werkwijze bij en in het politieke-bestuurlijke krachtenveld en ervaring met het adviseren van bestuurders. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) met twee recente opdrachten/projecten (niet langer dan twee jaar geleden) in uw toelichting waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet. Geef aan wat uw rol daarbij was en in welke mate uw advisering heeft bijgedragen aan de besluitvorming.
Planning
11-04-2014 00:00
16-04-2014 23:59
17-04-2014 23:59
23-04-2014 23:59
24-04-2014 00:00
05-06-2014 23:59
|