Beschrijving
LET OP: Als je een aanbieding wilt verrichten op deze opdracht moet je reeds gekwalificeerd zijn bij de betreffende opdrachtgever. Je kunt alleen aanbiedingen verrichten op opdrachten die zijn gepubliceerd na jouw registratie- en kwalificatiedatum.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Tenderplace op telefoonnummer: 020-5216200
Projectomschrijving
Het project Spookfiles A58 is een project dat valt onder het programma Beter Benutten van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu (I&M). De regio Brabant is trekker van het project en voert dit uit samen met het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven (SRE), het Ministerie van I&M, diverse diensten van Rijkswaterstaat en de markt. Het is een project waarbij op basis van innovatieve (nog niet ontwikkelde dan wel beproefde) technieken een bijdrage zal worden geleverd aan het oplossen van de zogenaamde spookfiles op de A58 tussen Tilburg en Eindhoven. Spookfiles zijn files die op een weg ontstaan als gevolg van snelheidsvermindering / afremmen van het gemotoriseerde verkeer waardoor het verkeer stroom opwaarts tot stilstand komt.
Of de spookfiles daadwerkelijk oplosbaar zijn en of dit kosteneffectief is, moet blijken uit het project. Het project is erg complex, niet alleen inhoudelijk maar ook qua omgeving en samenwerkingsvorm met de markt.
Provincie Noord-Brabant is aanbestedende dienst van het project namens de samenwerkende overheden. SRE levert in de persoon van Bram Hendrix de projectleider van het project. De vorm van samenwerken is innovatief: via de zogenaamde Pre Commercial Procurement procedure (PCP). Dit is een innovatieve aanbestedingsmethode waarbij in gezamenlijkheid (overheid, kennisinstellingen en markt) in een aantal stappen gewerkt wordt aan een nog niet bestaande oplossing voor een maatschappelijke (mobiliteits)vraagstuk. De overheid definieert hierbij dit maatschappelijke vraagstuk.
Het project is in 2012 gestart en kent een aantal fasen:
-Het opstellen van een Plan van Aanpak (afgerond);
-Verkennende fase (afgerond);
-Haalbaarheidsfase (afgerond);
-Ontwikkelfase (mei 2014 – juni 2015);
-Uitvoeringsfase (juli 2015 – december 2016). Er bestaat een kans dat deze fase uitloopt;
-Uitrol / vermarkten (2017 – 2018).
Bij afloop van iedere fase zal besloten worden of en hoe de volgende fase wordt uitgevoerd.
Organisatiestructuur
Voor de begeleiding van het project is een organisatie opgezet zoals weergegeven in onderstaande figuur. Het kernteam is ambtelijk opdrachtnemer, draagt de verantwoordelijkheid voor de juiste aansturing, vormt de dagelijkse begeleidingsgroep en is eerste aanspreekpunt. Het kernteam bestaat uit vertegenwoordigers van de provincie Noord-Brabant, SRE, het programmabureau Beter Benutten, RWS Zuid-Nederland en RWS Centrale Informatie Voorziening (CIV). De procesbegeleider van het PCP-team neemt deel aan het overleg maar heeft formeel geen beslissingsbevoegdheid.
Het kernteam komt iedere woensdag op een vaste locatie (provinciehuis) bij elkaar.
Het project Spookfiles A58 wordt in de markt gezet via een Pre-Commercial Procurement (PCP) procedure. Het PCP team is verantwoordelijk voor de uitvoering van het PCP proces. Zij doen dit aan de hand van de opdrachten die zij van het kernteam krijgen. In de inschrijvings- en beoordelingsfase heeft dit team met name een verantwoordelijkheid voor het opzetten van de PCP-procedure, het in de markt zetten daarvan en de selectie van marktpartijen. In de ontwikkelings- en in de uitvoeringsfases heeft het marktteam de verantwoordelijkheid voor de gesprekken met de markt. Via voortgangsrapportages (tijd, geld, inhoud) legt het PCP-team verantwoordelijkheid af aan het kernteam. Alle te nemen beslissingen worden voorgelegd aan het kernteam. Het 2
PCP-team bestaat uit een procesbegeleider, technisch ITS-specialist, een PCP specialist en een projectsecretaris. Het kernteam en PCP-team worden bijgestaan door een projectcontroller.
Wat zoeken wij?
Voor de periode april 2014 tot en met december 2016 zoeken wij een projectcontroller project Spookfiles A58.
Taken
-Adviseren van het kernteam tav de financiële stand van zaken via de projectleider Spookfiles A58
-Adviseren van de procesbegeleider PCP-team tav de financiële administratie en afhandeling;
-Afstemming met interne provinciale medewerkers inzake de interne en externe financiële processen, bijvoorbeeld ten aanzien van het kasritme, de MARAP etc;
-Begeleiden en coachen van de projectsecretaris inzake administratie (o.a m.b.v. SAP en Corsa);
-Controleren van de financiële administratie van het project
Competentieprofiel
U beschikt over de volgende vaardigheden en persoonlijke kwaliteiten:
-Verbindend: klantgericht;
-Doortastend: initiatiefrijk, doelgericht handelen;
-Vernieuwend: leervermogen (kennis van en affiniteit met Intelligent Transport Systems hebben / willen opbouwen);
-Betrouwbaar: plannen / organiseren, zorg voor kwaliteit;
-Kennis van de provinciale organisatie;
-Kennis van de provinciale systemen , waaronder Corsa en SAP;
-Ten minste HBO niveau;
-4 jaar aantoonbare ervaring met de werkzaamheden zoals omschreven onder taken.
Aard en omvang inhuur
De inzet bedraagt gemiddeld 4 uur per week in de periode mei 2014 tot en met december 2016:
2014: 120 uur;
2015: 160 uur;
2016: 160 uur;
Totaal: 440 uur.
De projectbeheerser dient per direct te kunnen starten. Bij het eind van iedere fase zoals beschreven op blz.1 zal besloten worden of de taken voortgezet worden en zal de te verwachten inzet voor de nieuwe fase herijkt worden. De in te zetten functionaris dient gedurende de gehele looptijd flexibel inzetbaar te zijn. Het is namelijk van belang dat continuïteit van de inzet van de sleutelspelers in het project geborgd is.
Door in te schrijven op deze uitvraag bevestigt u beschikbaar te zijn voor de periode van april 2014 tot en met december 2016 en voor het gestelde aantal uren. De Provincie behoudt zich het recht voor om het contract eventueel te beëindigen op basis van een evaluatiegesprek.
Prijs
U dient uw uurtarief, inclusief reis- en verblijfkosten en inclusief eventuele overige bijkomende kosten, exclusief BTW, af te ronden op hele euro's.
Het door u ingediende uurtarief is minimaal €100,- en maximaal €125,-.
|