Beschrijving
Opdracht informatie
Startdatum |
14-7-2014 |
Einddatum |
13-7-2015 |
Optie tot verlenging |
ja |
|
36 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Uitbreiding formatie |
Aanvraag reden opmerkingen |
De gemeente bereidt zich voor op de decentralisaties in het sociaal domein. Daarbij wordt de kennis op een aantal terreinen binnen de gemeentelijke organisaties versterkt. |
Aanvraag gunningscriteria
|
Minimaal 3 jaar werkervaring in een financiële adviesfunctie (liefst bij een gemeente). |
 |
|
Afgeronde financiële HBO-opleiding. Diploma dient tegelijk met de aanbieding meegestuurd te worden. |
 |
|
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa incl reiskstn woon-werk en fee kstn) |
 |
|
Kandidaat minimaliseert of compenseert CO2 uitstoot (toelichten 1ste pagina CV). |
 |
8 |
Zelfgeschreven motivatie door de kandidaat, waaruit o.a. de affiniteit met het Sociaal Domein blijkt. |
 |
|
Inhuur o.b.v. deta-vast voor een jaar, waarna de kans bestaat om in dienst te treden van de gemeente tegen de geldende voorwrden van de CAR-UWO, met een min.salaris van € 2560,- en een max.salaris van €3896,- bruto (o.b.v. 36 uur/week, schaal 10) |
 |
|
Bereidheid tot het volgen van een vakspecialistische opleiding. |
 |
|
3 jaar werkervaring op het terrein van financieel beheer bij een gemeente. |
 |
8 |
3 jaar werkervaring op het terrein van analyseren en opstellen van bedrijfsgegevens (zowel financieel als productiecijfers) van zorginstellingen. |
 |
8 |
Referenties vermeld in het CV (minimaal 2). Zie ook CV-eisen. |
 |
|
|
|
|
|
Financieel consulent Sociaal Domein
Plaats in de organisatie
De afdeling Financiën valt onder de directie-eenheid Dienstverlening. De directie Dienstverlening is een dynamisch organisatieonderdeel binnen de gemeentelijke organisatie. De directie Dienstverlening is ambitieus en werkt voortduren mee aan de verbetering van de bedrijfsvoering van de ambtelijke organisatie. Tot deze directie behoren (naast de afdeling Financiën) de afdeling Services, Human Resource Management, Communicatie en de afdeling Informatievoorziening en Automatisering.
De afdeling Financiën zorgt ervoor dat de organisatie over actuele en adequate financiële informatie beschikt waarmee gericht kan worden gestuurd op zowel bestuurlijk als op directie- en afdelingsniveau Naast het verzorgen van een tijdige, juiste en volledige administratie van het betalingsverkeer, is de afdeling Financiën verantwoordelijk voor de uitvoering van de planning en controlcyclus. Verder hebben we als doel om zowel de sparringpartner als de adviseur te zijn van de organisatie. Mensen werken bij Financiën omdat de aard van het werk zo interessant is. De actualiteit, de diversiteit van het werkveld en de diverse beleidsterreinen waarop geadviseerd wordt, maken dat het werken bij de afdeling Financiën unieke uitdagingen biedt aan de medewerkers. De lijnen binnen de gemeente Gouda zijn kort en dit betekent dat je in de dagelijkse praktijk met gesprekspartners van alle niveaus binnen de organisatie om de tafel kan zitten.
De functie
De afdeling Financiën is ook volop betrokken bij de komende decentralisaties.De zorgtaken die naar de gemeenten toe komen, vormen een nieuw beleidsterrein voor de gemeente. Ook de financiële werkzaamheden binnen de gemeente veranderen hierdoor. Als gevolg van de decentralisaties heeft de afdeling Financiën behoefte aan een financieel consulent met een sterke affiniteit met het Sociaal Domein. Deze financieel consulent legt verantwoording af aan het afdelingshoofd van Financiën, maar zal gezien de nadruk op het Sociaal Domein nauw samenwerken met het afdelingshoofd van Maatschappelijk Beleid en de coördinatoren binnen de afdeling Maatschappelijk Beleid.
De werkzaamheden bestaan uit o.a.:
-Het gevraagd en ongevraagd advies en ondersteuning geven aan budgethouders en beleidsmedewerkers binnen het Sociaal Domein van de gemeente Gouda op financieel- economisch en administratief vlak
-Verzorgen van de bestuurlijke- en managementinformatievoorziening (o.a. begrotingen en jaarrekeningen op afdelings- en concernniveau) en het verzorgen van onafhankelijke rapportages over de kwaliteit van de aangeleverde documenten
-Het opstellen van meerjarenramingen, het maken van analyses en het verstrekken van daarmee verband houdende beleidsadviezen
-Meewerken aan de implementatie en realisatie van financieel beleid op het gebied van het Sociaal Domein
-Het analyseren van bedrijfsgegevens van zorginstellingen
-Bijhouden van gegevensverzamelingen ten behoeve van het verstrekken van informatie zoals formatiebeheer (financieel)
-Actief en zelfstandig zorgdragen voor kennis op financieel technisch gebied, regelingen en procedures voor wat betreft het Sociaal Domein
Bijzonderheden
Inhuur vindt plaats op basis van een deta-vast constructie voor de periode van een jaar, waarna de mogelijkheid bestaat om in dienst te treden van de gemeente Gouda tegen de geldende voorwaarden van de CAR-UWO, met een minimumsalaris van € 2560,- bruto en maximumsalaris van € 3896,- bruto (obv 36 uur per week, conform schaal 10 CAR-UWO)
Wat neem je mee
Kerncompetenties:
Klantgerichtheid
Samenwerken
Resultaatgerichtheid
Functiegerelateerde competenties:
Probleemoplossend vermogen
Communiceren
Plannen en organiseren
Analytisch vermogen
Accuraat
Flexibel
Overtuigingskracht
Organisatiesensitiviteit
Indicatief werk en denkniveau
HBO
|