Beschrijving
Aanvraagnummer
|
42
|
Aanvang
|
25 augustus 2014
|
Duur
|
6 maanden
|
Opleidingsniveau
|
MBO+
|
Optie tot verlenging
|
1 maal 6 maanden
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
36
|
Verloopt op
|
14-07-2014 12:00
|
Organisatie/Team
Het team Documentaire Informatie Voorziening (DIV) wijzigt op dit moment haar koers van aandacht voor de traditionele papieren archieven naar het inrichten van het digitaal werken in de interne organisatie. Documentaire informatievoorziening is het geheel aan werkzaamheden dat nodig is om documenten in welk vorm dan ook (digitaal/papier), eenduidig, betrouwbaar, conform werkprocedures op te slaan in een document Managementsysteem (DMS) en als informatie op te leveren in de ondersteuning van de werkprocessen van de gemeente. Een goed ingerichte DMS maakt het mogelijk om invulling te geven aan een betrouwbare overheid die haar informatievoorziening op orde heeft. Doel hierbij is kwalitatieve informatievoorziening voor een adequate dienstverlening. Het team DIV zorgt ervoor dat het DMS wordt ingericht conform de processen en documentenflow van de interne organisatie. Hiertoe stellen zij projectplannen op, richten de ondersteuning van werkprocessen in, ondersteunen eindgebruikers en beheren het DMS. Team DIV is onderverdeeld in de vier eenheden Beleid en Advies, DigiDiv, Archief (digitaal en fysiek) en Post.
Opdracht
De gemeente heeft een omvangrijk digitaliseringstraject doorlopen. Dit digitaliseringsproject is gerealiseerd onder de verantwoordelijkheid van het voormalige programma Dienstverlening. Bij de oplevering van het project is vastgesteld dat enkele werkzaamheden nog niet zijn afgerond. Daarvoor zoeken we een DIV-specialist. Samen met de DIV-coördinator voert de DIV-specialist diverse taken uit om tot hiervoor genoemde resultaten te komen. Het is onze verwachting dat deze ‘klus’ waar specialistische kennis voor nodig is, een half jaar duurt.
De werkzaamheden vragen van de DIV-specialist een hoge mate van nauwkeurigheid. De kernactiviteiten van deze werkzaamheden zijn het goed en verantwoord archiveren en publiceren van documenten. Hierbij gelden specifieke afspraken over de inrichting van de opslag, de te hanteren metadatering, de wijze waarop deze data worden gepubliceerd, etc. De werkzaamheden bestaan uit digitaliseren (o.a. scannen/toevoegen/wijzigen van documenten digitaal/fysiek), en het vastleggen en uitvoeren van werkafspraken. Je werkt mee aan de overgang van het project naar de lijnorganisatie.
Gunningscriteria (weging)
-De kandidaat beschikt over een SOD I en II, of een VVA-diploma (30%)
-De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring binnen de afgelopen 5 jaar in een soortgelijke functie (40%)
-Aantoonbare ervaring met projectmatig werken (20%)
-Kennis van digitaal documentbeheer en ervaring met DMS/Corsa (10%)
De kandidaten worden op basis van de gunningscriteria gerangschikt. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Geef in het CV duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken: een klantgerichte houding en communicatief vaardig. Daarnaast is zelfstandig werken van belang. Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
|