Vanaf 1 januari 2015 worden een gedeelte van de taken van het Dienst Landelijk Gebied (DLG) belegd bij de provincies. Dit betekent voor de provincie Gelderland dat 2500 ha grondgebied bij de provincie in bezit en beheer komt.
Ten behoeve van een nieuw op te richten eenheid binnen de provincie (die zich gaat bezig houden met het beheren van 5000 ha grondbezit) wordt momenteel door I&A meegewerkt aan het project Bezitregistratie. In een nieuwe applicatie wordt straks rondbezit geregistreerd en beheerd.
Binnen het project is de requirementsfase bijna gereed en start I&A na de zomer met een aanbesteding voor de realisatie en implementatie. Voor deze fase zoeken wij een IT projectleider.
De kandidaat is verantwoordelijk voor de uitvoering van IT-activiteiten van het programma Bezitregistratie. Deze activiteiten betreffen:
-het uitzetten en begeleiden van een aanbesteding;
-leiden van het implementatie deelproject;
-leiden van het (data) conversie deelproject;
-begeleiden van de testfasen;
-afronden tot en met de live-gang van het systeem (inclusief overdracht naar beheer).
Ervaring in de besturing van alle fasen van de implementatie van software componenten wordt hierbij van de kandidaat gevraagd.
Voor de uitvoering van de werkzaamheden wordt samengewerkt in het kernteam, bestaande uit de business-projectleider, afvaardiging van de gebruikersorganisatie, een IT adviseur en diverse teams binnen de afdeling I&A. De projectleider rapporteert aan de verantwoordelijke business-projectleider voor Bezitregistratie.