Beschrijving
Startdatum |
1 september 2014 |
Einddatum |
31 december 2014 |
Min. uurtarief |
|
Max. uurtarief |
|
Uren per week |
28 |
Uren per dag |
8 |
Optie tot verlenging |
2 keer, 4 maanden |
De planning
Datum publicatie |
17 juli 2014 |
Sluiting vragen |
21 juli 2014 |
Beantwoording vragen |
22 juli 2014 |
Sluiting opdracht |
23 juli 2014 |
Gesprekken |
7 augustus 2014 |
Terugkoppeling |
10 augustus 2014 |
Wat houdt de functie in?
Als SE-manager geef je direct leiding aan 9 fte bestaande uit 2 teamleiders, 1 projectmanager, 2 projectleiders, 1 architect, 1 informatiebeveiligingscoördinator en 2 servicemanagers. Daarnaast geef je indirect leiding aan een eenheid van ca. 50fte.
- Je bent verantwoordelijk voor en stuurt op het behalen van resultaten uit de begroting, het werkplan Servicepunt en leveringscontracten (incl. PDC) met de klantorganisaties.
- Je stimuleert en bewaakt de samenwerking tussen de SE-eenheden om, waar wenselijk, een integraal aanbod van diensten te leveren vanuit Servicepunt aan haar klanten.
- Je stuurt als integraal manager op de management aspecten als inzet en ontwikkeling van mensen (bijv. gesprekscyclus, talentmanagement, mobiliteit).
- Je bewaakt het beschikbare budget van de service-eenheid, je stuurt op de gewenste cultuur, houding en gedrag en hebt hierin een voorbeeldrol en bent in staat om meerdere stijlen van leidinggeven in te zetten.
- Je bewaakt de kwaliteit en tijdigheid van relevante stukken binnen het besluitvormingsproces.
- Je ontwikkelt en onderhoudt op strategisch/tactisch niveau een relatienetwerk met zowel de eigenaren, klanten, collega-SE-managers als de ICT-leveranciers van Servicepunt. Je initieert en bevordert de samenwerking binnen de teams van ICT en met de andere Service-eenheden van SP en met de klanten. Je bent verantwoordelijk voor contractenafspraken met softwareleveranciers en detacheringsbureaus.
- Je signaleert ontwikkelingen in de omgeving en zet die om in kansen en concrete voorstellen voor innovatie van de ICT-dienstverlening, in samenhang met de SP-brede dienstverlening en positionering in de regio. Je bent in staat deze strategisch te verbinden met de doelstellingen van de klantorganisaties (vak manager).
- Je adviseert de directeur over organisatie-brede en strategische onderwerpen en over de integrale inzet van ICT bij het behalen van de door de gemeenten en Servicepunt
geformuleerde doelstellingen.
Eisen
-Academisch werk- en denkniveau aangevuld met een opleiding bedrijfskundige informatica of bedrijfskunde.
Gunningscriteria
-Minimaal 1 jaar ervaring met het succesvol opbouwen van een inter-gemeentelijke shared service organisatie, onderdeel ICT en het als MT-lid mede succesvol maken van de shared service organisatie als geheel (meerdere en samenhangende disciplines).
|
40% |
-Minimaal 5 jaar ervaring met het begeleiden van ontwikkel- en verandertrajecten en het zelf projectmatig realiseren ervan.
|
20% |
-Minimaal 5 jaar ervaring met leiding geven aan een ICT-afdeling (zowel op het gebied van dienstverlening als infrastructuur).
|
20% |
-Minimaal 5 jaar ervaring met werken in gemeentelijke en complexe bestuurlijke omgevingen.
|
20% |
|