Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
004105
 
Opdracht
transitiemanager decentralisaties sociaal domein, 10-36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2014-08-15 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Gelderland
 
Beschrijving

Startdatum 01-09-2014
31-12-2014
10
36
8
0
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden?
0 De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.



Binnen het team Ontwikkeling zijn wij op zoek naar een STEVIGE EN RESULTAATGERICHTE TRANSITIEMANAGER   DECENTRALISATIES SOCIAAL DOMEIN voor de periode september – december 2014

Onze organisatie is onlangs opnieuw ingericht. Het sneller, wendbaarder en beter in kunnen spelen op vragen en ontwikkelingen uit de maatschappij, vormde één van de aanleidingen. Daarvoor is het team Ontwikkeling gevormd. Jij komt in dit team te werken.

De gemeenten in Nederland moeten per 1 januari 2015 drie nieuwe wetten in het sociale domein hebben ingevoerd. Gemeenten krijgen de verantwoordelijkheid voor bijna de gehele maatschappelijke ondersteuning van hun inwoners. Er komen nieuwe taken bij op het gebied van de jeugd, participatie en begeleiding en opvang. Een grote groep kundige en enthousiaste ambtenaren is samen met vertegenwoordigers uit het veld en (georganiseerde) inwoners hard aan het werk om alles tijdig gereed te hebben. Wij zoeken een transitiemanager die de komende vier maanden deze voorbereiding strak aanstuurt, zodat we onze inwoners vanaf 1 januari goed kunnen bedienen.

 

Wat zoeken we?
Wij zijn op zoek naar een transitiemanager. Bij het opbouwen van een nieuw stelsel voor maatschappelijke ondersteuning maken we onderscheid in twee processen: de transitie en de transformatie. De transitie betreft de overdracht van de verantwoordelijkheden van het Rijk en de provincies naar de gemeenten. Het transitieproces behelst een verandering van het huidige stelsel: de nieuwe regels, wetten, financiële verhoudingen. Het transformatieproces is gericht op het realiseren van de beoogde inhoudelijke effecten van de stelselwijziging. Deze verandering gaat gepaard met een andere manier van denken en handelen. Er is een andere werkwijze en houding van professionals en inwoners gewenst.

De gesprekken vinden plaats op 19 augustus tussen 13.00 en 15.30 uur. Je eerste werkdag is 1 september 2014. Bij voorkeur voer je in de week ervoor al verkennende gesprekken, zodat je een vliegende start kunt maken. Als we je uitnodigen voor een gesprek, dan nemen we op 18 augustus contact op.

 

Waarvoor ben je eindverantwoordelijk?
Je bent ten eerste eindverantwoordelijk voor het op basis van vastgestelde kaders en beleidsdocumenten maken van een goed afgestemde lokale vertaling van de nieuwe wetten op het terrein van AWBZ, jeugdzorg, participatie en passend onderwijs. Ten tweede sta je aan de lat voor een tijdige en goed afgestemde start van de lokale uitvoering van deze nieuwe wetgeving.

 

Je bent eindverantwoordelijk voor het in samenwerking met alle betrokken behalen van onder meer de volgende resultaten:

1goede inrichting van de gemeentelijke dienstverlening; bijvoorbeeld vraagverheldering via het KCC en de inrichting van de website

2inrichting gemeentelijke organisatie, waaronder het loket (personeel, werkprocessen,…..) is voltooid, zodat we alle nieuwe klanten vanaf 1 januari 2015 kunnen ondersteunen

3er zijn duidelijke werkafspraken tussen de sociale kernteams, gemeentelijk loket en andere betrokkenen zoals huisarts en schoolarts gemaakt

4bij punt 1 en 2 heb je de door de raad op 8 juli aangenomen motie meegenomen en waar dat niet mogelijk was een link gelegd met de transformatieagenda

5het door Arnhem bereikte onderhandelingsresultaat van de regionale taken is vertaald in onze verordeningen en begroting. Deze zijn in november door de raad vastgesteld

6de in onze gemeente werkzame instellingen die niet via de regio een opdracht hebben gekregen (subsidie of contract) hebben voor 1 januari een beschikking ontvangen voor 2015 waarin duidelijk staat wat er van hen verwacht wordt in 2015 en welk budget daarvoor beschikbaar is

7het directieteam heeft een monitoringssysteem goedgekeurd, zodat we maandelijks de uitgaves kunnen volgen en college en raad daarover kunnen informeren en waar nodig bijstellingsbesluiten kunnen laten nemen

 

Wat ga je doen?
De belangrijkste werkzaamheden zijn:

-draaiboek - inclusief overallplanning – actueel maken en houden

-functionele aansturing en begeleiding van de deelprojectleiders

-bewaking kwaliteit – waaronder integraliteit – van de werkzaamheden van de deelprojectleiders

-bewaking van de inhoud en voortgang van de deelprojecten op basis van het draaiboek en de vastgestelde kader- en beleidsdocumenten

-er samen met de transformatiemanager sociaal domein en de Overbetuwse ambtelijk vertegenwoordiger in het regionale overleg voor zorgen dat de korte en lange termijn en het lokale en regionale deel goed op elkaar aansluiten

-ervoor zorgen dat ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever, college en de raad over de voortgang worden geïnformeerd c.q. op het juiste moment worden betrokken en beslissingen kunnen nemen

-initiëring overleg en afstemming bij substantiële afwijkingen van de vooraf gestelde kaders en uitgangspunten

-verdeling budget over project en bewaking juiste aanwending in overleg met de budgethouder

-bewaking van de voortgang en samenhang van de communicatie




Wat weet en kun je?

Wij zoeken iemand die:

-zich door zijn analytisch vermogen en sociale vaardigheden erg snel een beeld kan vormen van een nieuwe context en daardoor snel toegevoegde waarde kan leveren

-erg goed kan plannen en organiseren

-minimaal vijf jaar en recente ervaring heeft met het leiden van complexe programma’s en/ of projecten binnen de overheid met een hoge tijdsdruk

-stressbestendig is

-een sterk ontwikkelde politiek-bestuurlijke antenne heeft

-bondig en vlot spreekt en schrijft

-hard is op de inhoud en zacht op de relatie

-strategisch denkt en doet

-van nature mensen en vraagstukken verbindt

-op hoofdlijnen weet wat er speelt in het sociale domein


Tarief
Maximaal: € 35.000,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.

 
U kunt zich door analytisch vermogen en sociale vaardigheden snel een beeld vormen van een nieuwe context en daardoor snel toegevoegde waarde leveren
 
U heeft minimaal vijf jaar en recente ervaring met het leiden van complexe programma’s en/ of projecten binnen de overheid met een hoge tijdsdruk
 
In uw offerte of cv onderbouwt u met concrete voorbeelden de gevraagde competenties.
 
U dient minimaal drie referenties op te geven.
 
U heeft een universitair werk en denk niveau


Inhoudelijke CV wensen
30 % Uit uw cv blijkt dat u strategisch kunt denken en doen.
30 % Uit uw cv blijkt dat u van nature mensen en vraagstukken kunt verbinden
20 % U heeft een sterk ontwikkelde politiek-bestuurlijke antenne
20 % U weet op hoofdlijnen wat er speelt in het sociale domein


Planning
24-07-2014 00:00
04-08-2014 12:00
08-08-2014 23:59
15-08-2014 23:59
18-08-2014 00:00
18-08-2014 23:59
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht