Deze Contractmanager maakt onderdeel uit van het realisatieteam van de opdrachtgever en zal nauw samenwerken met de Technisch manager, de Toetscoordinator en de Projectmanager. Belangrijk aspect hierbij is dat systeemgericht contractbeheer gaat worden toegepast. Van de Contractmanager wordt verwacht dat hij/zij facilitaire medewerkers meeneemt en begeleidt zodat zij mee kunnen groeien in hun toekomstige rol als Contractmanager MO-Fase.
Taken en verantwoordelijkheden van de Contractmanager:
-Volgens het contract opleveren van het Werk binnen de randvoorwaarden van tijd, geld, contractscope, kwaliteit en risico’s;?
-Aansturen (bemensing en capaciteit) van het contractbeheersteam;?
-Tijdig (laten) opstellen en periodiek evalueren, alsmede toezien op de toetsstrategie en daarvan afgeleide toetsplannen;
-Vaststellen en (laten) opvolgen van de acties die n.a.v. de toetsen of in het kader van risicobeheersing moeten worden genomen;
-Advies voorleggen aan Projectmanager voor het melden van boetepunten op basis van negatieve bevindingen die door hem als zwaarwegend worden aangemerkt;
-Voorbereiden van en toezien op de afhandeling van wijzigingen met impact op de contractbaseline en tevens adviseren over OG-wijzigingen en door ON geïnitieerde wijzigingen zonder impact op de contractbaseline;
-Uitvoeren van het proces van VTW’s, VTP’s en afwijkingen;??
-Voorbereiden van de besluitvorming over het wel/niet afgeven van de prestatieverklaring aan ON (incl. het opschorten van betalingen en/of het opleggen van boetes);?
-Operationeel plaatsvervanger voor de projectmanager;?
-Namens de opdrachtgever voor de ON het formele aanspreekpunt en onderhouden van de dagelijkse contacten;
-Signaleren en voorstellen van beheersmaatregelen ten behoeve van de risico’s op het gebied van contractmanagement;?
-Bepalen van consequenties (tijd, geld, kwaliteit en risico’s) van verzoeken tot wijzigingen (VTW’s) van ON t.b.v. het adviseren van de gedelegeerd opdrachtgever / projectmanager;??
-In overleg met Projectmanager, Toetscoördinator, Technisch manager en Facilitairmanager afstemmen van o.a. voortgang, wijzigingen en verschuivingen in risicoprofielen.