Beschrijving
Aanvraagnummer
|
98
|
Aanvang
|
1 oktober 2014
|
Duur
|
tot 1-4-2015 (optie tot verlenging nog onbekend)
|
Opleidingsniveau
|
HBO
|
Optie tot verlenging
|
0 maal 0 maanden
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
24
|
Verloopt op
|
10-09-2014 12:00
|
Profiel
Wij zijn op zoek naar een ervaren, flexibele en communicatief vaardige schuldhulpverlener. Je bent resultaatgericht; het leveren van kwaliteit en kwantiteit staat bij jou voorop. Samenwerken en verbinding hebben met je collega’s zijn voor jou van belang om tot betere prestaties te komen. Je hebt een pro actieve houding en draagt bij tot een verdere kwaliteitsverbetering binnen het team Schuldhulpverlening.
Organisatie
De Gemeente is een organisatie die wordt getypeerd door korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. De gemeente Rijswijk verwacht van alle medewerkers in de organisatie dat zij in hun dagelijks handelen vier kernwaarden laten zien. De kernwaarden zijn: resultaatgericht, ondernemend, transparant en samenwerkend in teams
Opdracht en takenpakket
Tot de opdracht en het takenpakket van de schuldhulpverlener die we zoeken, behoort onder meer:
-voeren van aanmeld-, intake- en begeleidingsgesprekken met de klant
-stellen van de integrale diagnose van de (financiële) situatie van de klant
-analyse geven van de situatie en inschatten van kansen en belemmeringen
-uitvoeren van crisisinterventie
-indiceren noodzaak budgetbeheer/budgetcursus/budgetcoaching/budgetbuddy/onder bewind stelling/onder curatele stelling
-het verwijzen van een klant naar andere hulpverlenende instanties en heeft hier de coördinerende rol in
-adviseren, begeleiden en motiveren van de klant bij het bieden van oplossingen van de financiële problemen
-opstellen van een plan van aanpak
-onderhandelen met schuldeisers
-zelfstandig bewaken van deadlines en voortgang plan van aanpak
-opstellen van verzoekschriften voor de Rechtbank, onder andere moratorium, voorlopige voorziening en dwangakkoord WSNP
-onderhouden van contacten met overige hulpverlenende instanties en schuldeisers
-rapporteren van acties, afspraken etc. op juiste en volledige wijze in Allegro
-het verlenen van nazorg
-vroegtijdig signaleren van problematiek en plegen van preventie
Let op: deze opdracht kan eventueel in combinatie met de opdracht zoals beschreven in Aanvraag 99 worden uitgevoerd. Er ontstaat dan 1 opdracht, van 36 uur per week. Geef in het cv duidelijk aan of u / de door u aangeboden kandidaat interesse heeft in het uitvoeren van de gecombineerde functie.
Vereisten / knock-outcriteria
-Afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau
-Aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener
-Inhoudelijke kennis sociale zekerheidswetgeving
Gunningscriteria (weging)
-Afgeronde HBO-opleiding SJD (10%)
-Minimaal 3 jaar SHV ervaring in de afgelopen 5 jaar (25%)
-Kennis van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (20%)
-Kennis van de sociale zekerheidswetgeving (10%)
-Herkennen psychosociale problematiek (15%)
-Ruime ervaring met Allegro (Art) (15%)
Basiskennis GWS (5%)
-De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaat die in deze vergelijking als beste wordt beoordeeld, wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
-Resultaatgericht
-Ondernemend
-Transparant
-Samenwerkend in teams
|