Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Inkomensconsulent,36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2014-10-24 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 3-11-2014
Voltooiing opdracht: 1-2-2015
Optie verlenging: 1 x 3 maanden
Prijsstelling: maximaal €50
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 36 per week
Aantal FTE: 1
Type: 2B dienst     

 

Inkomensconsulent
Gemeente 's-Hertogenbosch
Details opdracht
Mijn offerte
Vragen
Aanvang opdracht: 3-11-2014
Voltooiing opdracht: 1-2-2015
Optie verlenging: 1 x 3 maanden
Standplaats: 's-Hertogenbosch
Prijsstelling: maximaal €50
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 36 per week
Aantal FTE: 1
Type: 2B dienst



Opdrachtomschrijving


De functie

-Het afhandelen van bijstandsaanvragen (Algemene bijstand, Bijzondere bijstand en IOAW).

-het beoordelen van de aangeleverde administratief compleet zijnde aanvragen op relevante juridische en maatschappelijkeaspecten

-het voeren van gesprekken met cliënten met als doelhet verkrijgen van verdere informatie teneinde een gefundeerde mening te kunnen vormen i.v.m. het afhandelen van de aanvraag

-het weergeven van de bevindingen in een rapportage na eventueel extern ingewonnen advies en het nemen van een besluit

-Het afhandelen van onderzoeken m.b.t. de rechtmatigheid van uitkeringen, omvattend

-het op juistheid controleren van door cliënten in het kader van heronderzoeken aangeleverde gegevens

-het vastleggen van de consequenties v.w.b. het recht op c.q. de hoogte van de uitkering in een rapportage en beslissing na ventueel extern ingewonnen advies

-het opleggen van maatregelen

-het uitvoeren van (fraude-)verificatieonderzoeken middels een huisbezoek

-het stimuleren en motiveren van cliënten richting arbeidsmarkt middels toepassing van het incentive- en maatregelenbeleid

-het voeren van overleg op cliëntniveau, zowel intern als met externe instanties in relatie tot verstrekking van uitkeringen

-Het terugvorderen van uitkering bij de cliënt en het verhalen van uitkering bij derden, inhoudende

-het nemen van een herzieningsbesluit, het vaststellen van de vordering en het treffen van een terugbetalingsregeling met cliënt

-het vaststellen van de wettelijke onderhoudsplicht en het berekenen van de onderhoudsbijdrage

-Overige werkzaamheden, waaronder

-het doorverwijzen van cliënten bij eventuele materiële en immateriële problemen

-het uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoek na beëindiging van de uitkering (beëindigingonderzoeken)

-het uitvoeren van door derden gelegd beslag op een uitkering


Het werk-ontwikkelbedrijf
Weener XL is het werk-ontwikkelbedrijf van de gemeente ’s-Hertogenbosch. Wij zijn er voor Bosschenaren met een afstand tot de arbeidsmarkt. Weener XL biedt een totaalpakket, waarb? passend werk en participatie voorop staan. Daarnaast voorzien we in (aanvullend) inkomen voor mensen, die daarvoor een beroep op ons doen en we toetsen of z? daar recht op hebben.
Weener XL is ontstaan uit de samenvoeging van SW-bedrijf Weener Groep en een groot deel van de afdeling Arbeidsmarkt en Sociale Zaken (AmSZ). Bij Weener XL werken ruim 1700 mensen (ca. 300 ambtenaren, ca.1200 medewerkers met een SW dienstverband en ca. 200 mensen in werkervaringsplaatsen).


De afdeling en team
De afdeling Werk en Dienstverlening van Weener XL is een bedrijfs- en beleidsmatige afdeling, opererend op het snijvlak van economische ontwikkelingen, de arbeidsmarkt en sociale infrastructuur.
Kerntaken zijn:

-het toeleiden van werkzoekenden naar werk;

-het verstrekken van een (tijdelijk) inkomen;

-het (financieel) ondersteunen van burgers met een laag inkomen en/of handicap;

De afdeling Werk en Dienstverlening bestaat uit de teams Werk & Poort, Handhaving & Werk, Uitkering (Front-Office) en Uitkering (Back-Office). Verwacht wordt dat de kandidaten alle werkzaamheden binnen de uitkeringsteams kunnen verrichten.

Het gaat om een inhuur/detachering voor 36 uur per week. Werkdagen en werktijden worden ingevuld in overleg.

 


Uw profiel

-Minimaal HBO Sociaal Juridische Dienstverlening of een gelijkwaardige opleiding;

-Tenminste 2 jaar werkervaring WWB/IOAW/Intake;

-Ervaring met het voeren van intakegesprekken;

-Ervaring met verrichten huisbezoeken;

-Ervaring met afhandelen aanvragen WWB/IOAW;

-Goede kennis van de office pakketten en Civision-Samenleving;

-Zelfstandige, resultaatgerichte en flexibele werkhouding.


 
 
Opleiding
MBO/HBO juridische dienstverlening of gelijkwaardig
 
 
Werkervaring
2 jaar werkervaring Ervaring met het voeren van intakegesprekken Ervaring met het verrichten van huisbezoeken Ervaring met afhandeling aanvragen WWB/IOAW
Gevraagde documenten
  • VAR verklaring

Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel: 40 %

Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging: 60 %

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht