Beschrijving
Opdracht informatie
Startdatum |
1-12-2014 |
Einddatum |
31-12-2015 |
Optie tot verlenging |
ja |
|
16 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Anders |
Doel van de planning
Het doel van de planning is een overzicht te geven van alle deelprojecten en inzicht te geven in de te verrichten activiteiten en hun samenhang. Bovendien de planning te gebruiken als een bewakingsinstrument om te zien of de gemaakte afspraken met de opdrachtgever worden gehaald.
Afspraken mbt de te leveren planningen
Om de twee weken dient er een up-date van de OVERALL planning te worden gemaakt en aangeleverd te worden aan de PT leden en cc aan adviseurs en medewerkers van het project.
Deze planning wordt een keer per vier weken behandeld op donderdag in het Pt-overleg waar de mijlpalen en de korte termijn wordt bekeken.
Veertien dagen later wordt de planning uitgebreid besproken in een PT-special waarbij de planner aanwezig is.
Desgevraagd wordt er van deelprojecten een selectie gemaakt die gebruikt kan worden o.a. voor besprekingen met externen.
De planning wordt aangeleverd op een A3 formaat en bevat alleen activiteiten die nog niet zijn voltooid.
Gereed gemelde activiteiten worden nog één keer vermeld op de planning daarna worden deze niet meer getoond.
Planning wordt gepresenteerd op hoofdlijnen.
Uit te voeren handelingen mbt de planning
- Voordat de mutaties, die besproken zijn de PT-special, worden verwerkt, dienen de eerder gereed gemelde acties op 100% voltooid gezet te worden en de tekst GEREED verwijderd zodat ze bij een selectie van “niet voltooide taken” niet meer op de volgende planning voor komen.
-De acties die gereed gemeld zijn tijdens het overleg worden op 99% voltooid gezet en de tekst GEREED wordt voor de activiteit geplaatst.
-Alle overig gemeld mutaties worden verwerkt.
-De planning wordt onder een nieuwe versie datum in de werkmap van de planner opgeslagen.
-Van het PT-special overleg wordt een verslag gemaakt en opgeslagen in HB.
-De actie uit het overleg worden eventueel bilateraal met de planner besproken en in de planning verwerkt.
-De meldingen van diverse actie houders worden via de mail aangeleverd en verwerkt door de planner.
-Twee dagen voor het aanleveren van een nieuwe planning worden eventuele mutatie mbt de financiële gegevens (beschikbaar bij de MPB) in de planning middels tekstblokken aangepast.
-In de kolom risiconummers worden de nummers geplaatst van de risico’s uit het betreffende risicodossiers die relatie hebben met die bepaalde planning activiteit.
-Van de planning wordt een pdf gemaakt en zowel in HB als op de werkmap van de planner geplaatst.
-Deze pdf wordt middels de mail aangeleverd aan de PT leden en cc aan adviseurs en medewerkers van het project.
|