Beschrijving
Aanvraagnummer
|
157
|
Aanvang
|
Per direct
|
Duur
|
2 maanden
|
Opleidingsniveau
|
WO
|
Optie tot verlenging
|
0 maal 0 maanden
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
36
|
Verloopt op
|
24-11-2014 16:00
|
-
Opdracht
Door tijdelijke afwezigheid van de huidige teamleider zijn wij PER DIRECT op zoek naar een interim teamleider Locatie Ontwikkeling.
De afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling zit midden in het proces om op een andere manier te gaan werken. Een van de belangrijkste vernieuwingen hierbij is om meer als “partner’ van de organisatie en het college te adviseren waarbij de focus ligt op het denken in scenario’s en mogelijkheden.
Het team Locatie Ontwikkeling faciliteert en begeleidt ruimtelijke initiatieven. Het team is verantwoordelijk voor stedenbouwkundige en planologische kaders, en faciliteert de bijbehorende juridische processen.
niedseert Initiatieven op het gebied van Binnen het team Locatie Ontwikkeling staat het meegaan in deze ontwikkeling de komende periode centraal. Naast de dagelijkse aansturing van het team wordt van de interim teamleider verwacht dat het medewerkers in het team worden meegenomen en ondersteund in deze ontwikkeling.
De teamleider hanteert als leiderschapsstijl die van ‘Verbindend leidinggeven’. Dat wil zeggen dat hij de vier aspecten (focus op omgeving, resultaten, organisatie en mensen) in zijn handelen steeds met elkaar verbindt. Hij speelt in sterke verbinding met de buitenwereld in op de voor zijn team relevante externe ontwikkelingen (verkennen) en past voortdurend zijn team aan op de veranderingen die daaruit voortkomen (vernieuwen). Het accent op de leiderschapsstijl van de teamleider is coachend. Hij vertaalt gemeentelijke, afdelings- en beleidsdoelen naar productie en dienstverlening en richt processen daarop in. Hij zorgt voor een duidelijke interne teamstructuur met heldere kaders en richtlijnen, weet wat er moet gebeuren en stuurt zijn medewerkers daarop aan. Hij stemt individuele belangen integer af met de belangen van het team en de afdeling en stimuleert de professionele ontwikkeling van de medewerkers. Heeft een voorbeeldfunctie in het neerzetten en veranderen van de organisatiecultuur passend bij de visie en doelen van de gemeente.
Gunningscriteria (weging)
- Een afgeronde WO opleiding. (20%)
- Minimaal 5 jaar ervaring in de laatste 8 jaar op het gebied van Locatie Ontwikkeling. (30%)
- Minimaal 5 jaar ervaring in de laatste 8 jaar als leidinggevende bij een gemeentelijke instelling. (25%)
- Minimaal 5 jaar ervaring in de laatste 8 jaar met veranderingsprocessen, blijkend uit CV (25%)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende percentage geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaat die in deze vergelijking als beste wordt beoordeeld, wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Competenties
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:
- Innovatief
- Resultaatgericht
- Initiatief/proactief
- Samenwerkingsgericht
- Omgevingsbewust
- Organisatiesensitiviteit
Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
|