Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
005520
 
Opdracht
Informatiemanager (digitale) processen, 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-01-16 16:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Friesland
 
Beschrijving
02-02-2015
29-05-2015
36
8
2
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? Verlengingsperiode
De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.


Opdracht omschrijving

Voor de afdeling informatievoorziening van de provincie Fryslân zoeken wij een tijdelijke manager informatievoorziening.


Informatie Voorziening, een nieuwe afdeling

Vanaf 1 mei 2014 zijn de afdelingen I&A, beleid & geografische informatie (BGI) en documentair informatiemanagement (DIM) samengevoegd tot één afdeling: Informatievoorziening. Deze nieuwe afdeling is onderdeel van de directie Bedrijfsvoering. Binnen de afdeling werken ca. 75 medewerkers.


Werken met informatiemanagers

De afdeling Informatievoorziening ziet zichzelf als een verlengstuk van de ‘gebruikersorganisatie’. Zij stelt samen met de gebruikers de strategie op voor de informatievoorziening. Elke afdeling heeft een eigen informatiemanager. De informatiemanager voert de regie op informatievraagstukken.
Werkprocessen en managementinformatie van de betreffende afdeling staan hierbij centraal. Alle kennis en ervaring op het gebied van beleidsonderzoek, documentaire informatievoorziening, geo-informatie en ICT wordt integraal ingezet. Zo wordt de informatievoorziening breed ontwikkeld en geborgd.

Op basis van de functionele eisen en wensen vanuit de organisatie levert de afdeling Informatievoorziening ondersteuning door de optimalisatie van (digitale) processen/informatie. De bestaande ICT-systemen worden zoveel mogelijk benut. Uitgangspunt is 80% standaardisatie en 20% maatwerk. 

 

Opdracht

Werken in een kleine team van informatiemanagers. Je wordt verantwoordelijk voor één van de klantonderdelen en de vertaling van de businessvragen in informatieoplossingen. Daarnaast draag je bij in de vorming en inrichting van het nieuwe team informatiemanagement. Je denkt pro-actief mee in digitaliseringsprojecten en het op orde brengen van de informatievoorziening.

 

Kennis en ervaring

Gesprekken worden gevoerd op:

-Meerdere jaren ervaring als informatiemanager of vergelijkbare functie

-Ervaring in vertaalslag van business wensen in informatieoplossingen

-Ervaring in informatieoplossingen om te zetten in resultaten

-Aantoonbare ervaring met digitaliseringsprocessen/projecten en (digitale) archivering

-Ervaring in het werken op strategisch en tactisch niveau

-Bij voorkeur ervaring met het werken met business cases

-Bij voorkeur ervaring met het werken binnen een provincie en/of gemeente

Gesprekken worden gevoerd op: vrijdagmiddag 23 januari 2015

 

Kandidaat omschrijving

Resultaatgericht, aanspreekbaar, integer, ondernemend en verbindend

Plannen en organiseren

Analyserend vermogen

Overtuigingskracht


Tarief
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 4 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Academisch werk- en denkniveau
 
Bedrijfskundige achtergrond


Inhoudelijke CV wensen
25 % Meerdere jaren ervaring als informatiemanager of vergelijkbare functie
20 % Aantoonbare werkervaring met digitaliseringsprocessen/projecten en (digitale) archivering van minimaal drie jaar
15 % Aantoonbare werkervaring in vertaalslag van business wensen in informatieoplossingen, minimaal één referentieproject
15 % Aantoonbare werkervaring met het werken binnen een de overheid bij voorkeur provincie en/of gemeente
5 % In bezit zijn van Prince2-Foundation.
10 % Aantoonbare kennis van BiSL en ITIL
10 % Aantoonbare kennis van PPM en APM
 

Planning
12-01-2015 00:00
14-01-2015 12:00
15-01-2015 23:59
16-01-2015 16:00
19-01-2015 00:00
30-01-2015 23:59
 
Type opdrachtgever
Provincie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht