Beschrijving
02-03-2015
30-06-2015
Ja, in overleg
36uur verdeeld over 4/5 dagen
De facilitaire dienstverlening van met name serviceprocessen, zoals catering, schoonmaak, inrichting, huismeesterschap, verhuizingen e.d. wordt verzorgd door het team Locatiemanagement en het team Dienstverlening van de dienst Facility Management (FM) van de eenheid Den Haag. In deze teams werken ca. 60 collega’s. De processen schoonmaak en catering zijn uitbesteed en een deel van de medewerkers is ondergebracht bij de leverancier in een zogenaamde “undermanagement constructie”. Het werkgebied bestrijkt alle locaties van de eenheid Den Haag.
De Nationale Politie en daarmee de dienst FM zit midden in een veranderingsproces. De teamchef zal zich met name bezig houden met de “going concern” maar zal ook de beweging naar de toekomst faciliteren (personeelsverantwoordelijkheid in een veranderende omgeving). En waar nodig reizen door de regio (Leiden, Alphen, Leiderdorp, Gouda).
De teamchef draagt bij aan een efficiënte en effectieve organisatie door (aangereikte) problematiek op te lossen en/of producten en diensten te leveren;
Hij/zij adviseert over bijsturen en verbeteren van de toepassing van vastgestelde (nieuwe) werkwijzen, uitvoeringskaders en -procedures, instrumenten, methoden en technieken aan te dragen;
De teamchef monitoort op het juiste gebruik en toepassing van beleids(producten) binnen de gehele organisatie en begeleidt de implementatie van (nieuw) beleid en (nieuwe) beleidsproducten (werkwijzen, methoden, technieken, instrumenten,kaders, wet- en regelgeving);
De teamchef initieert, bouwt, onderhoudt en regisseert op inhoudelijke samenwerking;
Hij/zij verricht operationele sturing, maakt uitvoeringsafspraken, stuurt op het maken van randvoorwaardelijke afspraken en stuurt op het nakomen hiervan gericht op de aanpak en de realisatie van vastgestelde resultaten;
Hij/zij bevordert de deskundigheid van collega’s door vanuit specialisatie kennis en vaardigheden over te dragen.
Geeft leiding aan en heeft de personeelszorg over de medewerkers van het team Facilitaire Services;
hanteert hierbij de stijl van ‘coachend’ leidinggeven en de personeelsinstrumenten van functionering, beoordeling en loopbaanontwikkeling.
-Geeft leiding aan voornoemde medewerkers;
-beoordeelt de werkplanning, verlof- en dienstplanning;
-de te prioriteren dienstopdrachten en activiteiten;
-bewaakt de voortgang en evalueert de kwaliteit en omvang van de geleverde prestaties;
-stelt managementrapportages op ten behoeve van de totale verantwoordingsrapportage:
-vertaalt uitgangspunten en resultaatverplichtingen naar financiële resultaten en ontwikkelt activiteiten voor de hiervoor omschreven beleidsthema’s, prioriteeert en bewaakt deze kaders bij het analyseren van de sturings-en verantwoordingsrapportgages van de dienst;
-bewaakt de kwaliteitscriteria van de gemaakte afspraken en bepaalt daartoe prioriteiten;
-verdeelt de inzetbare capaciteit en toetst op de maximale doelmatigheid ervan.
|
|
Leiding geven aan medewerkers met verschillende disciplines en opleidingsniveau in een complexe omgeving.
Voert regie over de uitbestede diensten (zorgt voor naleving van contractafspraken).
(Indirecte) klant- en leverancierscontacten.
Lid MT.
Inzet in de lijn.
Minimaal een afgeronde erkende HBO Facility Management opleiding is een eis.
-Minimaal 5 jaar relevante werkervaring opgedaan als leidinggevende (strategisch niveau) in de afgelopen 9 jaar is een eis;
-Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring opgedaan in het leidinggeven aan meerdere facilitaire disciplines in de afgelopen 5 jaar. Belicht de werkervaring en de disciplines;
-Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende in de afgelopen 5 jaar met het coördineren van een eigen team met medewerkers met verschillende opleidingsniveau's is een wens;
-Minimaal 1 jaar aantoonbare relevante werkervaring opgedaan als leidinggevende ten tijde van verandering (bijvoorkeur een reorganisatie) in de afgelopen 5 jaar is een eis. Belicht de werkervaring en de veranderprocessen;
-Aantoonbare relevante werkervaring als leidinggevende binnen de overheid in de afgelopen 5 jaar is een wens.
Kerncompetenties:
-Samenbindend leidinggeven;
-samenwerken;
-coachen;
-klantgericht;
-flexibel.
Naar bovenstaande (kern)competenties wordt verwezen op het template voor het invullen van de referentie.
Planning / Afspraken
De intakegesprekken zullen plaatsvinden in week 5 op dinsdag 27 januari. Nadere tijdstippen zullen op een later moment worden bekend gemaakt.
22-01-2015
Inhoudelijke CV eisen
30 % Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende in de afgelopen 5 jaar met het coördineren van een eigen team met medewerkers met verschillende opleidingsniveau's is een wens. Score verdeling: Bij 0 jaar / niet aangetoond - 0/5 Bij tot 0,5 jaar: 1/5 Bij 0,5 jaar tot 1 jaar: 2/5 Bij 1 jaar tot 1,5 jaar: 3/5 Bij 1,5 jaar tot 2 jaar: 4/5 Bij 2 jaar of meer: 5/5
30 % Aantoonbare relevante werkervaring als leidinggevende binnen de overheid in de afgelopen 5 jaar is een wens. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Score verdeling: Bij niet aangetoond - 0/5 Bij tot 2 jaar: 1/5 Bij 2 jaar tot 3 jaar: 2/5 Bij 3 jaar tot 4 jaar: 3/5 Bij 4 jaar tot 5 jaar: 4/5 Bij 5 jaar of meer: 5/5
25 % Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring opgedaan als leidinggevende met het bewaken van financiële kaders (beheren van budget) in de afgelopen 5 jaar. Belicht de werkervaring en de kaders. Score verdeling: Bij van 0 tot 1 jaar: 0/5 Bij van 1 jaar tot 2 jaar: 1/5 Bij van 2 jaar tot 3 jaar: 2/5 Bij van 3 jaar tot 4 jaar: 3/5 Bij van 4 jaar tot 5 jaar: 4/5 Bij 5 jaar of meer: 5/5
15 % Minimaal 1 jaar aaneengesloten (32 tot 40 uur) aantoonbare werkervaring als leidinggevende in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Score verdeling: Bij van 0 tot 1 jaar: 0/5 Bij van 1 tot 2: 3/5 Bij 2 maal periode van 1 jaar of meer: 4/5 Bij 2 jaar of meer: 5/5
Planning
14-01-2015 00:00
15-01-2015 15:00
16-01-2015 23:59
19-01-2015 15:00
19-01-2015 00:00
30-01-2015 23:59
|