Beschrijving
Opdracht omschrijving
De gemeente moet stappen maken om zich voor te bereiden op de ambitie om de KCC-dienstverlening vergaand te digitaliseren om uiteindelijk zonder balies te kunnen werken.
Er moet onderzocht worden in hoeverre de bedrijfsvoering en processen van de gemeente Leeuwarden (specifiek KCC) moeten worden aangepast aan de nieuwe wettelijke plichten en de gemeentelijke ambities.
Doel:
De behoefte bestaat binnen de gemeente Leeuwarden om invulling te geven aan de visie van de centrale overheid en ook onze eigen gemeentelijke (KCC en SSL) ambitie nl. digitaal werken en digitaal gestuurd de dienstverlening uit voeren met zo weinig mogelijk balies.
Tevens is er binnen de gemeente Leeuwarden sterk de behoefte om de beheer-organisatie en bewerkprocessen van de KCC dienstverlening gerelateerd aan de BRP:
- te vereenvoudigen
- efficiënter te maken
- meer samen te laten werken
- kennis en vaardigheden op te bouwen en te laten delen binnen organisatie en processen
- te voorzien van een systeem van kwaliteitsborging.
Bij de bedrijfsvoering komen onderzoekaspecten aan de orde als:
- tijd - en plaats onafhankelijke dienstverlening.
- sneller, goedkoper en eenvoudiger dienstverlening (digitaal en via self-service) en bijhouden persoonsgegevens.
- betere dienstverlening en snellere gegevensverstrekking door onder andere kanaalsturing vanuit een klantmanagement systeem.
- hogere kwaliteit van dienstverlening algemeen en met name de persoonsgegevens registratie.
- efficiency van inzet van personeel door de inzet van een planningspakket
Begrenzing:
Het gaat om de volgende bedrijfsprocessen:
Alle dienstverlening aan burgers/bedrijven vanuit KCC op
- algemene en specifieke producten
- vergunningen
- alle dienstverlening aan burgers/bedrijven vanuit KCC team BZ qua burgerzaken (BRP) producten zoals:
- gemeentelijk basisregistratie personen
- burgerlijke stand en naturalisatie
- verstrekken reisdocumenten, akten en uittreksels
- bewerken Register Niet-Ingezetenen (RNI)
- adresonderzoek en verkiezingen
De randvoorwaarden en begrenzingen zijn duidelijk omschreven in de businesscase en ook de beleidsmatige toetsen waaraan moet worden voldaan zijn helder geformuleerd.
Projectorganisatie:
Het is een onderzoeksproject (stappen “Oriëntatie” en “Analyse” worden uitgevoerd) met als concrete deliverable een uitgewerkte businesscase voor 2016 voor de stappen “Voorbereiding op aansluiting” en “Aansluiting”.
Kandidaat omschrijving
We zoeken een kandidaat dit beschikt over de volgende vaardigheden en competenties:
- Aantoonbare kennis en ervaring met onderzoeken en werken in KCC en gemeentelijke dienstverlening
- Aantoonbare kennis en ervaring met de Centric-applicaties
- HBO-Opleiding
- Aantoonbare ervaring als Onderzoeker en/of Projectleider
- Kennis van en ervaring met procesmatig en projectmatig werken
- Ervaring binnen een overheids omgeving
- Communicatief
- Besluitvaardig
- Analytisch
- Teamspeler
- Klantgericht
|