De Tactisch Inkoper levert een professionele bijdrage binnen de sector Inkoopmanagement. Dit doet hij/zij door onder meer het tijdig initiëren, begeleiden en uitvoeren van nationale én Europese aanbestedingstrajecten alsmede door een succesvolle afronding hiervan ten behoeve van de stakeholders in de categorie(ën) Communicatie, Financiën, HRM en/of Verzekeringen.
Doelstelling
1: De Tactisch Inkoper heeft op 31 december 2015 minimaal één (Europese) aanbesteding voor de politieorganisatie gepubliceerd op www.TenderNed.nl
2: De Tactisch Inkoper heeft op 31 december 2015 minstens 15 inkoopadviezen uitgebracht aan klanten op basis van adviesaanvragen via het Inkooploket
3: De Tactisch Inkoper heeft op 31 december 2015 in elk geval drie adviezen uitgebracht aan klanten die willen afwijken van het vigerende inkoopbeleid; de zogenaamde procedure “Toestemming afwijking Inkoopbeleid”
De Tactisch Inkoper is verantwoordelijk voor de tijdige initiatie, begeleiding, uitvoering én succesvolle afronding van nationale en Europese aanbestedingstrajecten ten behoeve van de stakeholders in de categorie(ën) Communicatie, Financiën, HRM en Verzekeringen.
-Initieert, bereidt voor én voert in samenspraak met de producten- en dienstenmanager marktverkenningsgesprekken met (potentiële) leveranciers ten behoeve van nationale en/of Europese aanbestedingstrajecten.
-Propageert het Inkoopbeleid van de politieorganisatie en handelt dienovereenkomstig.
-Is geëquipeerd om zelfstandig te werken met het geautomatiseerde informatiesysteem Commerce-Hub.
-Stelt zelfstandig aanbestedingsdocumenten op die kwalitatief aan de maat zijn en verdedigt deze bij respectievelijk de producten- en dienstenmanager, de opdrachtgever/stakeholder, de aanbestedingsjurist, de toetser en de strategisch inkoper. Denk hierbij aan de navolgende stukken: aanbestedingsstrategie, business case, uitnodiging tot aanmelding (niet-openbare aanbestedingsprocedure), uitnodiging tot inschrijving, tariefbladen, (raam)overeenkomsten, Nota’s van Inlichtingen, selectie- en gunningsadviezen en afwijzings- en gunningsbrieven.
-Bereidt afwijzingsgesprekken met leveranciers voor en voert deze met een collega.
Brengt allerhande inkoopadviezen uit over het rechtmatig verwerven van menskracht én producten en diensten.
Leidinggevende taken
nvt
Contacten
Intern: met achtereenvolgens: dienstenmanagers, producten- en dienstenmanagers, collega-inkopers, stakeholders/opdrachtgevers alsmede met collega’s van de afdelingen Externenbeheer, Inhuurdesk Politie en het Inkooploket.
Extern: met leveranciers en eventueel met andere aanbestedende diensten.
Inzet in de lijn of project
Lijn
Opleiding
Afgeronde 4-jarige HBO opleiding (240 ECTS, EC of studiepunten) of een afgeronde WO opleiding. Afgeronde opleiding NEVI-1 of aantoonbaar afgeronde gelijkwaardige opleiding.
Afgeronde opleiding NEVI-2 tactisch of aantoonbaar afgeronde gelijkwaardige opleiding.
Afgeronde opleiding NEVI-2 strategisch of aantoonbaar afgeronde gelijkwaardige opleiding.
Werkervaring
Minimaal drie jaren ervaring als inkoper met de initiatie, begeleiding, uitvoering én afronding van nationale en/of Europese aanbestedingen opgedaan in de afgelopen vijf jaren. Het is een wens als de kandidaat als Inkoper ervaring heeft opgedaan met de initiatie, begeleiding, uitvoering én afronding van minimaal één nationale of Europese aanbesteding in het domein Communicatie, het domein HRM, het domein Financien en het domein Verzekeringen in de afgelopen 4 jaren.
-Communicatief (zowel mondeling als schriftelijk)
-Proactiviteit
-Stressbestendig
-Klantgerichtheid
-Doelgerichtheid
-Resultaatgerichtheid
-Assertiviteit
-Organisatiesensitiviteit
Inhoudelijke CV eisen