Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
n.v.t.
 
Opdracht
Gegevensbeheerder ICT 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-03-09 10:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Flevoland
 
Beschrijving

Aanvang opdracht: 23-3-2015
Voltooiing opdracht: 23-9-2015
Optie verlenging: 2 x 3 maanden
 

Opdrachtomschrijving
 
De afdeling FAB ondersteunt, faciliteert en adviseert de gemeentelijke organisatie op het gebied van bedrijfsvoering. FAB is de vanzelfsprekende partner op het gebied van bedrijfsvoering en biedt haar werknemers een uitdagende en professionele werkomgeving waarin ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling. De komende periode gaat FAB de bedrijfsvoering in overeenstemming brengen met de nieuwe opgaven die de organisatie te wachten staan.

De Teams:
Team Informatie, Communicatie, Technologie (ICT) is een enthousiaste groep professionals, die hart hebben voor hun vak. Zij zijn verantwoordelijk voor het beheer van de totale ICT infrastructuur, waarbij proactief beheer een belangrijke uitgangspunt is.
Het team bestaat uit een helpdesk waar het eerste klantcontact plaatsvindt. In de 2e lijn en in projecten participeert ICT Beheer; deze bestaat uit systeembeheer en generieke technische applicatiebeheerders. Het team wordt gecompleteerd door een ICT Adviseur, die met name als schakel tussen Informatie management en operationeel beheer opereert.
In de afgelopen jaren is er een stabiele en moderne ICT Infrastructuur gerealiseerd, waarin het concept van het nieuwe werken volledig is doorgevoerd. Deze omgeving wordt op dit moment doorontwikkeld, uiteindelijk naar “werkplek 2.0”. Daarnaast zijn we als gemeente de NUP-bouwstenen aan het implementeren, en zijn we in voorbereiding om een DMS transitie naar Sharepoint 2013 te realiseren.
Team Informatiemanagement (IM), binnen dit team van 7 medewerkers wordt het strategische en tactische gegevens- en informatiemanagement vorm gegeven. Dit betreft het adviseren over, het vaststellen en bewaken van de architectuur, de kwaliteit, de beveiliging en optimaal gebruik van data- en informatiestromen binnen de organisatie, naar burger en bedrijf en tussen ketenpartners. Om dit mogelijk te maken hebben de medewerkers intensief contact met de vakafdelingen, zijn op de hoogte van recente ontwikkelingen en nemen deel aan lokale en landelijke samenwerkingsverbanden.


De functie:
De hoofdtaak van de gegevensbeheerder is om de kwaliteit van de gegevens(structuur) van de basisregistraties en alle overige gemeentelijke systemen te waarborgen.
De gegevensbeheerder:
- levert een actieve bijdrage aan de vorming en de optimalisatie van een goede informatievoorziening van de gemeente;
- is verantwoordelijk voor de opzet en het beheer van het gemeentelijk datamodel;
- levert vanuit het vakgebied een bijdrage aan een consistente informatiearchitectuur;
- onderzoekt/vertaalt ontwikkelingen, evalueert de effectiviteit van bestaand beleid, doet voorstellen met betrekking tot het ontwikkelen of wijzigen van beleid/plannen. Ontwikkelt scenario’s;
- doet voorstellen met betrekking tot het ontwikkelen of wijzigen van plannen en instrumenten;
- draagt oplossingen aan bij problemen bij het realiseren van het gemeentelijk beleid, ontwikkelt alternatieven, schrijft nota’s en voorstellen;
- maakt uitvoeringsprogramma’s op basis van vastgesteld beleid;
- actualiseert bestaande plannen aan gewijzigde omstandigheden;
- draagt oplossingen aan bij problemen bij planuitvoering, c.q. bij het uitvoeren van regelingen, ontwikkelt alternatieven, schrijft nota’s en voorstellen;
- adviseert, gevraagd en ongevraagd, de organisatie vanuit de vakinhoudelijke achtergrond;
- adviseert over ontwikkelingen en de consequenties daarvan;
- heeft een signaleringsfunctie t.a.v. het functioneren van de organisatie/-onderdelen in relatie tot het geldende beleidskader;
- draagt zorg voor gemeente brede gegevensstructurering en verzorgt voorlichting in de organisatie over het vastgestelde beleid.
 
 
Kandidaatomschrijving
- je hebt een goede kennis van SQL;
- je hebt kennis van databasestructuren en gegevensstructuren;
- je hebt oog voor gegevenssensitiviteit;
- je beschikt over ruime kennis van basisregistraties;
- je neemt deel aan (interne/externe) overlegverbanden, project- en werkgroepen, met name gericht op beleidsvoorbereiding en –uitvoering en draagt binnen het aangegeven kader de standpunten van de gemeente uit. In dit alles heeft de gegevensbeheerder een adviserende rol;
- je voert de regie en uitvoering van uitvoeringsprogramma’s en ondersteund audits naar de kwaliteit van gegevens;
- je ontwikkelt in projectverband producten en diensten van de afdeling met betrekking tot gegevensbeheer;
- je volgt wettelijke ontwikkelingen, en weet de vertaalslag te maken naar de organisatie op het gebied van gegevensbeheer;
- je draagt op het gebied van gegevensbeheer bij aan de transitie van de jeugd en de zorg van het rijk naar de gemeente.
 

De functie-eisen:
- HBO+ niveau en gevolgde cursussen op het vakgebied;
- ruime ervaring;
- kennis van wetgeving, (gemeentelijk) beleid, procedures op onderdelen van het betreffende terrein en het kunnen toepassen hiervan;
- in het bezit van goed ontwikkelde competenties, gericht op samenwerking binnen de afdeling, organisatie en daarbuiten;
- bezit vaardigheid in het ontwikkelen van scenario’s, het opstellen van nota’s en adviezen en in het voeren van overleg met diverse instanties/projectgroepen;
- in staat resultaat- en mensgerichtheid te combineren.
 
 
Eisen
 
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar als Gegevensbeheerder ICT.
Referentie vereist
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met SQL én basisregistraties én database-structuren.
Gevraagde documenten
aanleveren na gunning
  • VAR-verklaring (indien ZZP-er)
  • Kopie ID-bewijs (indien ZZP-er)
  • VOG

Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel: 20 %
Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging: 50 %
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar als Gegevensbeheerder ICT bij een gemeente.
Weging: 30 %

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht