Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
006335
 
Opdracht
Afdelingsmanager Vastgoed 28 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-04-08 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Bouw en utiliteitsbouw, Facilitair
 
Provincie
0
 
Beschrijving

Startdatum 01-05-2015
Einddatum 31-12-2015
Uren per week 28
Uren per dag 8
Aantal verlengingen 1

Opdracht omschrijving
De gemeente heeft meer dan 600 vastgoedobjecten in eigendom. Dat varieërt van gebouwen voor allerlei maatschappelijke activiteiten of eigen huisvesting, tot tijdelijk vastgoed in projecten, en van gronden in erfpacht tot agrarische verpachtingen. De gemeente heeft besloten om de organisatie van het gemeentelijk vastgoed te professionaliseren en onder één dak te brengen. De bedoeling hiervan is om te komen tot effectief en efficiënt gebruik en een strategische aanpak van de gehele gemeentelijke vastgoedportefeuille. De nieuw gevormde afdeling is in september 2013 van start gegaan. De kerntaken van de afdeling Vastgoed zijn: vastgoed- en portefeuillemanagement, beheer en projectmanagement. De afdeling bestaat uit adviseurs, projectleiders, technische en administratieve beheerders en is qua omvang ongeveer 10 fte. De afdeling kent een tijdelijke zelfstandige positionering. Op termijn worden de taken binnen de afdeling Grondzaken belegd.
 
Opdrachtomschrijving
Jij bent verantwoordelijk voor de sturing, coaching en ontwikkeling van de medewerkers zowel individueel als team. Daarnaast ben je als programmamanager verantwoordelijk voor de verdere transitie van de afdeling. Hierbij verschuift de focus van een meer operationele insteek naar de invulling van taken op strategisch niveau. Het uitgangspunt is dat de afdeling werkt vanuit een regierol waarbij operationele beheertaken zoveel mogelijk worden uitbesteed.
De opgave ligt in het verder professionaliseren van de afdeling. Hierbij wordt gedacht aan de ontwikkeling van de medewerkers en het uniformeren van werkprocessen. Maar ook het verkrijgen van een slagvaardige en zichtbare positie binnen de gemeente en het vormgeven van de samenwerking met de partners (klanten en leveranciers) binnen en buiten de gemeente.

Inzet 24 tot 32 uur per week (gemiddeld 28 uur).

Om meer zicht op de ontwikkelopgave van de afdeling Vastgoed te krijgen is er digitaal aanvullende informatie beschikbaar.

Kandidaat omschrijving
Jij bent een enthousiaste, pro-actieve en ervaren manager die in staat is om de afdeling Vastgoed verder vorm te geven. Als manager ben je in staat om op een motiverende wijze medewerkers aan te sturen, te coachen en te ontwikkelen. Je bent communicatief en sociaal vaardig in de afstemming met mensen van verschillende achtergronden en posities in de organisatie en gaat resultaatgericht te werk. Je kunt verbinding aanbrengen in het team en bent in staat om met daadkracht en met oog voor de omgeving de ingezette professionalisering van de afdeling verder aan te sturen en te begeleiden. Hierbij is bedrijfskundige inslag gewenst. Managers met een inhoudelijke expertise op het terrein van vastgoed hebben de voorkeur.
 
Hiervoor beschik je over:

academisch werk- en denkniveau;
ruime managementervaring (en ervaring met transitieprocessen);
goede sociale vaardigheden;
kennis van de specifieke aspecten van het werkveld.

Inhoudelijke CV eisen

U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
Sjabloon : Algemene_Inkoopvoorwaarden_Ede_2013_vastgesteld.pdf
Academisch werk- en denkniveau. Licht toe en geef aan wat de hoogst genoten opleiding en meest relevante opleiding is.
Ruime managementervaring opgedaan over een periode van minimaal 5 jaar of in meerdere omgevingen of opdrachten en in complexe organisaties, met bij voorkeur een maatschappelijke component.
Verifieerbaar in staat een transitieproces aan te sturen, waarbij er richting en sturing wordt gegeven, tegenstellingen worden overwonnen en complexe vraagstukken worden opgelost. De opgave vergt ook invloed buiten de directe verantwoordelijkheidssfeer. Ook is de kandidaat in staat helder en inzichtelijk resultaten te overleggen.
Voldoende kennis van maatschappelijk vastgoed om vraagstukken te kunnen duiden, prioriteren en op te lossen.

Inhoudelijke CV wensen

20 %
beschikt over vaardigheden om medewerkers op motiverende wijze aan te sturen, te coachen en te ontwikkelen
30 %
goede sociale vaardigheden
20 %
ondernemerschap
30 %
resultaatgerichtheid

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht