Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000303
 
Opdracht
Producten- en Dienstenmanager (15 fte), 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-04-08 10:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
01-06-2015
31-05-2016
Ja
36


 

Sinds 1 januari 2013 vormt de politie één korps waar bijna 63.000 werken. Eén korpschef heeft de leiding over deze organisatie die bestaat uit tien regionale eenheden, de Landelijke Eenheid voor regio-overschrijdend en specialistisch politiewerk en het Politiedienstencentrum voor ondersteunende taken. De Dienst Facility Management maakt onderdeel uit van het Politiedienstencentrum.

De sector Producten- en Dienstenmanagement (PDM) is verantwoordelijk voor de regie op alle ingekochte goederen en diensten die haar zijn toegewezen ('end-to-end' benadering). Dit betreft onder meer de behoeftestelling, het opstellen van het programma van eisen, het aanbestedingsproces, de contractering, de implementatie, het contract- en leveranciersmanagement en de afstoting. Door het combineren van kennis over de klantbehoefte, de markt en het product of dienst ziet zij toe op de doelmatigheid en doeltreffendheid van de ingekochte diensten en goederen.

Wij zoeken PDM'ers voor de volgende categorieën:

- Vaar- en voertuigen (2 fte)
- Operatiën (6 fte)
- Financiën (1 fte)
- Huisvesting (1 fte)
- Communicatie (2 fte)
- Politie uitrusting (3 fte)

De Producten- en Dienstenmanager (PDM’er) Vaar- en Voertuigen is verantwoordelijk voor de regie over een gedeelte van de totale groep van ingekochte producten en diensten binnen het domein Vaar- en Voertuigen. Binnen dit domein vallen bijvoorbeeld de volgende producten: aanschaf en onderhoud van voertuigen, aanschaf en onderhoud vaartuigen, huur dienstvoertuigen, specialistische op- en inbouw voertuigen en wagenparkbeheer.

De Producten- en Dienstenmanager (PDM’er) Politie-Uitrusting is verantwoordelijk voor de regie over een gedeelte van de totale groep van ingekochte producten en diensten binnen het domein Operatiën. Binnen dit domein vallen bijvoorbeeld de volgende producten: patronen/munitie, ballistische helm, operationele broek, pakket hondengeleiders, pepperspray, onderhoudsmiddelen wapens en transportboeien.

De Producten- en Dienstenmanager (PDM’er) Operatiën is verantwoordelijk voor de regie over een gedeelte van de totale groep van ingekochte producten en diensten binnen het domein Operatiën. Binnen dit domein vallen bijvoorbeeld de volgende producten: gebruiksgoederen forensische opsporing, tolk- en vertaaldiensten, ademanalyseapparatuur en veiligheidskoffers incl. detectieapparatuur.

De Producten- en Dienstenmanager (PDM’er) Huisvesting is verantwoordelijk voor de regie over een gedeelte van de totale groep van ingekochte producten en diensten binnen het domein Huisvesting. Binnen dit domein vallen bijvoorbeeld de volgende producten en/of diensten: onderhoud en beheer E&W installaties, vastgoed- en huisvestingsadvies, bouwkundig  onderhoud en beheer, bouwkundig advies, conditiemeting, tekeningenbeheer en cartotheek.

De Producten- en Dienstenmanager (PDM’er) Com-municatie is verantwoordelijk voor de regie over een gedeelte van de totale groep van ingekochte producten en diensten binnen het domein Communicatie. Binnen dit domein vallen bijvoorbeeld de volgende producten: evenementenorganisatie, promotionele artikelen, communicatie-onderzoek en grafische vormgeving en drukwerk.

De Producten- en Dienstenmanager (PDM’er) Financiën is verantwoordelijk voor de regie over een gedeelte van de totale groep van ingekochte producten en diensten binnen het domein Financiën. Binnen dit domein vallen bijvoorbeeld de volgende producten: financiële dienstverlening, huisbankier, bancaire diensten, accountancy en salarisverwerking.



De PDM’er voert de regie gedurende de gehele levenscyclus van een product of dienst. De PDM’er vervult de rol van projectleider gedurende een (Europese) aanbesteding (de daadwerkelijke uitvoering van de aanbesteding ligt bij de Inkoper), van behoeftestelling tot en met de implementatie van de producten en diensten binnen het domein Operatiën.



Regie voeren over een gedeelte van de totale groep van ingekochte producten en diensten binnen het domein Vaar- en Voertuigen.

Sturen op de uitnutting van het contract en het onderhouden van een strategische relatie met leveranciers en gebruikers binnen de politie.



De volgende processtappen binnen het domein Vaar- en Voertuigen worden uitgevoerd door of onder de regie van de PDM’er:

-Inventariseren (o.a. businesscase en marktonderzoek);

-Initiëren en specificeren (o.a. PID en aanbestedingsdocumenten;

-Selecteren;

-Contracteren en implementeren;

-Bestellen;

-Bewaken;

-Evalueren en nazorg.

In de beheerfase vormt het leveranciersmanagement een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden van de PDM’er.


Als projectleider verantwoordelijk voor de regie op de gehele levenscyclus (van behoeftestelling tot en met de implementatie) en daarnaast de functionele aansturing van de leden van het projectteam.



Met de interne afnemers/klantgroepen binnen de politie, de diverse proces/projectpartners (o.a. inkoop, implementatiemanagement, logistiek, materiedeskundigen) en de verschillende leveranciers.


Opleiding

Minimaal afgeronde HBO/WO-opleiding. Een voor deze opdracht relevant afgeronde opleiding (bijvoorbeeld de Facilitaire/Bedrijfskundige/Bestuurskundige richting) is een pré.



-Minimaal 3 jaar (± fulltime) aantoonbare werkervaring als projectleider binnen één of meerdere complexe ambtelijke omgeving(en) (overheid en/of semioverheid) in de afgelopen 5 jaar.

-Aantoonbare kennis met contract- en leveranciersmanagement.

-Aantoonbare kennis van Prince 2 methodiek of een vergelijkbare methodiek.


Competenties

-analytisch denken;

-resultaatgericht;

-planmatig werken;

-kostenbewustzijn;

-klantgerichtheid;

-samenwerken;

-ondernemerschap;

-communicatief sterk (mondeling en schriftelijk)

-conceptueel denken;

-redactionele vaardigheden.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. U kunt gebruikmaken van de bijgevoegde template. Het CV is omgekeerd chronologisch en in het Nederlands gesteld. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Vul het Template Referentie (kern)competenties in voor het aanleveren van minimaal één referentie (niet ouder dan 5 jaar), aan de hand van de weergegeven (kern)competenties in de aanvraag te weten: - samenwerken - resultaatgericht - analytisch denken - planmatig werken - communicatief sterk Verwijzing naar referenties die staan vermeld in het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
Minimaal 3 jaar (± fulltime) aantoonbare werkervaring als Projectleider in de afgelopen 6 jaar waarvan minimaal 2 jaar binnen een complexe ambtelijke omgeving (overheid en/of semi-overheid). Dit moet duidelijk blijken uit het CV.
 
Geef aan met welke categorie / categorien de aangeboden kandidaat (de meeste) affiniteit heeft dan wel ervaring mee heeft. Het gaat hierbij om de categorien: vaar- en voertuigen, financien, communicatie, huisvesting, operatien en politie uitrusting. Geef tevens een korte toelichting.



Inhoudelijke CV wensen
15 % Een afgeronde en erkende HBO/WO opleiding. Het dient hierbij om een relevant afgeronde opleiding te zijn voor deze opdracht (bijvoorbeeld de facilitaire / bedrijfskundige richting of in relatie tot één of meerdere categorien welke in de uitvraag vermeld staan. U dient een kopie van het behaalde diploma toe te voegen aan uw inschrijving om punten toegekend te kunnen krijgen.
25 % Het is de wens dat de kandidaat ervaring heeft opgedaan met het voeren van regie op de levenscyclus van een product en/of dienst (inventariseren, initiëren, specificeren, selecteren, contracteren, implementeren, evalueren, afstoten en de verwerving daarvan w.o. aanbestedingen). De puntenverdeling bij deze wens is als volgt: 1 project: 5 punten 2 projecten: 10 punten 3 projecten: 15 punten 4 projecten: 20 punten 5 of meer projecten: 25 punten Motiveer dit aan de hand van maximaal 150 woorden.
15 % Aantoonbare werkervaring met de het werken volgens de Prince2 methodiek of een vergelijkbare methodiek. Motiveer dit aan de hand van maximaal 100 woorden.
25 % Ervaring als programma- of projectleider in een ambtelijk complexe omgeving waarbij omgaan met weerstand (politiek-bestuurlijke sensitiviteit en organisatiesensitiviteit) i.r.t. het realiseren van concrete resultaten (veranderkundig vermogen) van belang is. Motiveer dit aan de hand van maximaal 100 woorden.
10 % Aantoonbare werkervaring met contract- en leveranciersmanagement tijdens de beheerfase van een (Europese) aanbesteding in de afgelopen 5 jaar. Dit moet helder naar voren komen in het CV.
10 % Circa 1 jaar of meer aantoonbare werkervaring als medewerker binnen het primaire proces / binnen de operatie van de Politie/Defensie/Justitie is een pré. Dit moet helder naar voren komen in het CV.



Planning
31-03-2015 00:00
02-04-2015 10:00
03-04-2015 23:59
08-04-2015 10:00
08-04-2015 00:00
17-04-2015 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht