Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ11529
 
Opdracht
Leerplichtambtenaar, 16 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-04-10 18:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Onderwijs, wetenschap en cultuur
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 15-4-2015
Einddatum 31-7-2015
Optie tot verlenging ja
16
Aantal posities 1
Aanvraag reden Ziekte

 

Bureau Leerlingzaken zet zich in om schoolverzuim en voortijdig schoolverlaten te voorkomen en te bestrijden. De algemene taak van een leerplichtambtenaar is er voor zorgen dat jongeren binnen hun mogelijkheden hun school afmaken, met voldoende bagage de arbeidsmarkt betreden en een maatschappelijke carrière op kunnen bouwen.

Bureau Leerlingzaken is met ingang van 6 april 2015 ondergebracht bij de gemeente Gouda als onderdeel van de directie MO. Bij bureau Leerlingzaken werken in totaal 14 medewerkers.

Functieomschrijving
-Bemiddelen tussen jongeren, ouders en scholen inzake (dreigend) schoolverzuim en/of voortijdig schoolverlaten met als doel herplaatsing te realiseren;
- Onderzoek doen naar de achtergronden van schoolverzuim;
- Beslissingen nemen ten aanzien van aanvragen voor het verlenen van vrijstelling van de leerplicht, extra verlof en vervangende leerplicht;
- Opmaken van processen-verbaal bij overtreding van de Leerplichtwet;
- Afleggen van controlerende huisbezoeken in het kader van de aanpak van thuiszitters;
- Deelnemen in o.a. Zorg- en Adviesteams. 

Aanvraag selectiecriteria

 
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
Minimaal 3 jaar werkervaring in soortgelijke functie. Niet ingeschakeld 9
Afgeronde HBO opleiding aangevuld het diploma vakopleiding Niet ingeschakeld 7
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa incl reiskstn woon-werk en fee kstn) Ingeschakeld  
Kandidaat beschikt over een BOA is een pré Niet ingeschakeld 3
Kandidaat minimaliseert of compenseert CO2 uitstoot (toelichten 1ste pagina CV). Niet ingeschakeld 6
   

 

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht