Beschrijving
Startdatum 15-04-2015
Einddatum 31-03-2016
Optie tot verlenging Optioneel
Uren per week 28 - 36 uur per week
Opdracht omschrijving
Voor de personele reorganisatie is een programmaorganisatie ingericht. Deze programmaorganisatie heeft per eenheid een
projectteam en er is een projectteam specifiek voor de bedrijfsvoering. Het projectteam voor de bedrijfsvoering heeft tot
doel de leidinggevenden en medewerkers van de bedrijfsvoering te plaatsen op een functie binnen de Staf Korpsleiding
(Staf KL) en het Politiedienstencentrum (PDC).
Specifiek voor de bedrijfsvoering geldt dat de personele plaatsingen vanuit alle eenheden en de voormalige vtsPN dienen te
worden gerealiseerd.
Om het plaatsingsproces objectief en transparant te laten verlopen is een landelijke Plaatsingsadvies commissie (PAC)
ingesteld. Deze PAC laat zich bij de uitvoering van haar taken bijstaan door PAC-kamers. Iedere eenheid heeft een
PAC-kamer en er is een PAC kamer voor de Staf KL en het PDC.
Voor de ondersteuning van de gehele reorganisatie wordt gebruik gemaakt van de reorganisatietool "Mentor." De inrichting
en het testen van deze tool gebeurt vanuit de landelijke programmaorganisatie. Deze organisatie biedt ook ondersteuning
aan de projectteams voor het gebruik van (de gegevens uit) Mentor.
Doelstelling
Het projectteam voor de bedrijfsvoering heeft tot doel de leidinggevenden en medewerkers van de bedrijfsvoering te
plaatsen op een functie binnen de Staf Korpsleiding (Staf KL) en het Politiedienstencentrum (PDC).
Vakmatige taken
Je belangrijkste taak is het, in nauwe samenwerking met je collega key-user, ondersteunen van het plaatsingproces met
behulp van alle gegevens die in Mentor zijn ingebracht. Je vervaardigt, beheert en actualiseert gegevens en overzichten uit
Mentor ten behoeve van de PAC-kamer. Het betreft dan formatie- en bezettingsgegevens. Je levert een bijdrage aan de
ontwikkeling van rapportagemodellen specifiek voor het onderdeel "bedrijfsvoering" en je analyseert gegevens op
consequenties met betrekking tot plaatsingsmogelijkheden. Structurele en incidentele vragen kun je beantwoorden en
vertalen naar managementinformatie ten behoeve van de diensten/directies. Zowel voor de bedrijfsvoering als geheel maar
ook per kolom van de verschillende korpsonderdelen.
Je neemt initiatieven tot het aanbrengen van verbeteringen in de werkprocessen en/of tot het oplossen van knelpunten.
Je verzorgt de opleiding van de projectteamleden in het gebruik van de applicatie en je lost vragen op, die zich tijdens de
uitvoering van het projectwerk kunnen voordoen. Je vormt voor het project de zogenaamde linkin pin naar de super-user,
samen met je collega key-user. (Deze super user werkt vanuit het landelijke programma.)
Je kiest bekende benaderingswijzen waarbij slechts oplossingsrichtingen bekend zijn om problemen op te lossen.
Leidinggevende taken
Niet van toepassing.
Contacten
Collega's van de landelijke plaatsingsadvies commissie en onder andere collega's van het programma personele
reorganisatie.
Inzet in de lijn of project
Project
Opleiding
HBO werk- en denkniveau.
Een afgeronde HBO / WO opleiding Informatiemanagement of andere relevante richting is een wens.
Werkervaring
Voor deze opdracht 2 jaar aantoonbaar relevante werkervaring opgedaan in de afgelopen 6 jaren is een eis.
Aantoonbare werkervaring met gebruikerstrainingen van één of meerdere applicaties is een wens.
Aantoonbare werkervaring met het plaatsingsproces ten tijden van een grote personele reorganisatie is een wens.
Uitstekende kennis en vaardigheid met MS Excel ten behoeve van raportages en het analyseren van gegevens is een wens.
Competenties
Probleemanalyse
Klantgerichtheid
Samenwerk
CV
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij
voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. Inhuurdesk Politie behoudt zich het recht voor om aanbiedingen
terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient ten
aller tijden een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per
week te zijn vermeld. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd
template zal uw bieding terzijde worden gelegd. Inhuurdesk Politie behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te
leggen indien de kandidaat in de afgelopen zes maanden reeds eerder op een intakegesprek bij de Inhuurdesk Politie is
geweest voor dezelfde of een vergelijkbare functie en hieruit is gebleken dat de kandidaat onvoldoende geschikt is
geweest.
Referenties
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één (kern)competentie in een eerdere
tewerkstelling. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de tewerkstelling,
het aantal uren per week, de betreffende competentie omschreven volgens de STAR-methode (Situatie, Taak, Actie,
Resultaat). Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in
zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de kandidaat in aanmerking komt voor een gesprek.
Opleidingen en diploma's
Indien bij de selectiecriteria gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dienen kandidaten een kopie diploma en/of
certificaat toe te voegen aan de aanvraag. De originele gewaarmerkte diploma's en/of certificaten moeten tijdens een
intakegesprek (uiteraard alleen in het geval een kandidaat wordt uitgenodigd) ter kennisgeving kunnen worden aangetoond.
Kunnen kandidaten dit niet aantonen (op het moment dat hierom wordt gevraagd), dan is definitieve afwijzing het gevolg.
Geheimhoudingsverklaring
De kandidaat dient uiterlijk bij het bevestigen van het intakegesprek een ondertekende versie van de geheimhoudingsverklaring te kunnen overhandigen.
|