Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
24187
 
Opdracht
Inspecteur/Medewerker Handhaving Horeca 24 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-04-10 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Facilitair, Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving

Functienaam
Inspecteur/Medewerker Handhaving Horeca
Categorie
Huisvesting, Facilitair en Logistiek

Startdatum Inhuur: 1 mei 2015
Einddatum Inhuur: 31 december 2015
Uren: 24 uur/week
Aantal gesprekskandidaten: Maximaal 4
Gespreksdatum matchingsgesprek: In overleg

Plek in de organisatie
De afdeling Toezicht en Handhaving Bebouwde Omgeving (THBO) heeft tot taak om toezicht
uit te oefenen op de naleving van wet- en regelgeving en eventueel geconstateerde
overtredingen door verleiding, informeren, afspreken en/of sanctioneren ongedaan te (laten)
maken. Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor het uitvoeringsbeleid behorende bij
de handhavingstaken voor de bebouwde omgeving. De afdeling heeft een calamiteitenteam
voor bouwkundige ondersteuning en een team voor milieuzorg in het kader van de
crisisbeheersing.

Taak van de dienst
In vergunningen, Toezicht en Handhaving zijn alle taken gebundeld op het gebied van
vergunning verlening, toezicht en handhaving. De contacten zijn vaak één op één gericht op
de individuele onderneming of burger. In de inrichting van de organisatie is het perspectief
van de klant het centrale uitgangspunt. Daarom is gekozen voor een structuur met een
front-office en een back-office. De front-office fungeert als centraal loket voor de hele
organisatie. VTH bevat drie afdelingen die zich bezighouden met de primaire processen:
Vergunningen, Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte en Toezicht en Handhaving
Bebouwde Omgeving.


Dit is het werk
Binnen het team Bouwen, Wonen en Overig (BWO) vindt onder andere het toezicht en
handhaving op Horeca inrichtingen, Prostitutie/Mensenhandel, Kansspeelhallen en Cannabis
plaats. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het toezicht op de naleving van de
regelgeving op basis van onder andere APV en Drank- en Horecawet. Je inspecteert horeca
inrichtingen, kansspeelhallen, coffeeshops en seksinrichtingen en beweegt zonodig
vergunninghouders en/of eigenaren om e.e.a. in overeenstemming met de voorschriften te
brengen. Indien nodig treedt je handhavend op, op basis van de wet- en regelgeving. Er
wordt projectmatig gewerkt binnen dit team en je werkt integraal. Dit betekent dat je ook
met andere disciplines als bouwen, brandweer en horeca samenwerkt. Het werkt vindt op
onregelmatige tijden plaats en wordt in dag- avond- en nachtdiensten verricht. Ook kun je
ingezet worden op de gebieden van onrechtmatige bewoning en/of omzettingen. Je zult je
werkzaamheden onder begeleiding van of in samenwerking met een inspecteur verrichten.

Profiel / dit breng je mee
Je hebt ervaring op het gebied van handhaving. Je beschikt minimaal over een MBO 4,
diploma (HBO is een pré) Ook ben je in het bezit van een BOA diploma en een diploma DHW.
Daarnaast beschik je over de benodigde kennis op het gebied van wet- en regelgeving zoals
bijvoorbeeld Algemene Wet bestuursrecht, APV ed. Je bent ondernemend, pragmatisch,
kritisch, dienstverlenend en vooral oplossingsgericht. Je kunt problemen goed analyseren en
je bevindingen en adviezen helder, evenwichtig en overtuigend presenteren. Je beschikt,
zowel mondeling als schriftelijk over een goed taalgebruik. Je bent in staat om goede
processenverbaal te schrijven en gesprekken op een goed niveau te voeren. In de
communicatie beheers je allerlei gesprekstechnieken en ben je in staat om te de-escaleren.
Ook beschik je over een juiste mate van (bestuurlijke) sensitiviteit en ben je in staat om je
eigen handelen in het kader van het grotere geheel te plaatsen. 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht