Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ12123
 
Opdracht
Klantmanager schuldregeling, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-04-23 12:28
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 20-4-2015
Einddatum 31-12-2015
Optie tot verlenging j
36
Aantal posities 2
Aanvraag reden Vacatureruimte / vervanging
Aanvraag reden opmerkingen Tijdelijke plaatsing vaste krachten in wijkteams V&V



Resultaatgebied (wat levert de functionaris)

 

Aanvragen en aanmeldingen gescreend, diagnose gesteld

-Het Vrij te laten bedrag (Vtlb) is juist vastgesteld conform het Recofa-rapport met behulp van het automatiseringssysteem

-Een rapportage is tijdig, volledig en juist opgesteld en vastgelegd in het automatiseringssysteem

-De opdrachtgever, kern- en ketenpartners en schuldeisers zijn tijdig en volledig geadviseerd en geïnformeerd over het proces inclusief besluitvorming

-Advisering van de klant vindt plaats met inachtneming van de Wet financieel toezicht (Wft)

-Het volledige proces is vastgelegd in het automatiseringssysteem zodat de individuele medewerker vervangbaar is bij kort- en langdurige afwezigheid.
 

 

Klanten begeleid, geadviseerd, gemotiveerd en geïnformeerd

-Klanten zijn correct voorgelicht, geïnformeerd en geadviseerd

-Nazorg is conform protocol geboden zodat recidive is voorkomen

-Klanten zijn gemotiveerd afspraken na te komen als gevolg van inzet van de methodiek motiverende gespreksvoering.
 

 

Netwerk onderhouden

-Netwerk met klant, schuldeisers, kern- en ketenpartners en opdrachtgevers is behouden en uitgebreid

-Een goede bijdrage is geleverd aan de meldpunt- of kernpartneroverleggen.

-De afdeling is vertegenwoordigd bij interne en externe bijeenkomsten.
 

 

Een aantoonbare bijdrage is geleverd aan het optimaliseren van werkprocessen

-Ontwikkelingen zijn tijdig gesignaleerd

-Voorstellen om te kunnen anticiperen op deze ontwikkelingen zijn aangeboden aan de teamleider

-Knelpunten in werkprocessen zijn gesignaleerd en verbetervoorstellen zijn gedaan

-Een bijdrage is geleverd aan de diverse externe audits.
 

 

Deskundigheid bevorderd

-Kennis is aantoonbaar actueel

-Kennis is actief uitgewisseld met collega’s

-Kennisuitwisseling is geborgd zodat deze toegankelijk is voor iedereen

- In het kader van de Wft is voldaan aan de eisen die zijn gesteld omtrent het permanent actueel houden van relevante kennis en zijn de periodieke examens behaald.

 

Speelruimte
Het werk van de klantmanager wordt omkaderd door de Wgs, beleidsregels, NEN-normen, NVVK-gedragscode en modules, het bankreglement, intern beleid en diverse wet- en regelgeving (waaronder de Awb, Wft en Wsnp). De klantmanager dient op de hoogte te zijn van deze kaders en dient binnen deze kaders te handelen. Maatwerk is mogelijk mits dit niet in strijd is met de wettelijke kaders. Afwijkingen van het beleid dienen altijd onderbouwd en vastgelegd te worden door de klantmanager. Deze afwijkingen mogen geen afbreuk doen aan de gelijke belangen van de partijen binnen een schuldregelingstraject.

 

Contacten

De klantmanager is intermediair tussen de klant en de schuldeisers. Belangen van deze partijen worden gelijkwaardig behartigd. De klantmanager heeft eveneens contacten met kern- en ketenpartners om de integrale schuldhulpverlening te waarborgen. Richting de opdrachtgevende gemeenten heeft de klantmanager een adviserende rol, de klantmanager zorgt dat de opdrachtgever haar regierol in het kader van de Wgs op een goede manier kan uitvoeren. Van sommige gemeenten heeft de Kredietbank mandaat gekregen om beslissingen namens deze gemeenten te mogen nemen. De klantmanager draagt er zorg voor dat dit op een correcte wijze gebeurd en dat de desbetreffende gemeente geïnformeerd is over de door ons, namens hen, genomen besluiten.  De klantmanager heeft tenslotte contact met de rechtbank en staat hier zo nodig de klant bij in procedures.

 

Kennis en vaardigheden

Kennis van…

-NEN 8048 normen [opleidingen aantoonbaar conform NEN 8048]

-Wgs

-NVVK gedragscodes

-NVVK modulen

-Bankreglement

-Wft [tenminste in bezit van diploma’s Wft basis en Wft consumptief krediet]

-Wsnp

-Andere relevante wet- en regelgeving

-Intern beleid

-Politieke en beleidsontwikkelingen in Breda en de regio waarvoor gewerkt wordt

-Actualiteiten

-Brancheautomatisering

-Office
 

Inzicht in…

-Ontwikkelingen op het eigen vakgebied

-Ontwikkelingen op aanpalende beleidsterreinen

-De gemeentelijke organisatie en met name inzicht in de werkzaamheden van de directies Dienstverlening, Ontwikkeling en ATEA

-Ontwikkelingen in de regio waarvoor de klantmanager werkzaam is.
 

Vaardigheid in…

-Samenwerken

-Resultaatgerichtheid

-Klantgerichtheid

-Initiatief

-Mondelinge communicatie

-Overtuigingskracht

-Probleemanalyse

-Oordeelsvorming

-Besluitvaardigheid

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht