Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
2015-336
 
Opdracht
Commercieel Beheerder 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2015-05-01 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Bouw en utiliteitsbouw, Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Startdatum 1 juli 2015
Einddatum 31 oktober 2015

Om welke afdeling gaat het?
De afdeling Vastgoedontwikkeling en Grondzaken (VAG) van deze gemeente houdt zich bezig met
het verwerven, beheren, exploiteren, verkopen en het ontwikkelen van gronden en gebouwen.
De afdeling bestaat uit twee teams en een aantal ondersteunde staffuncties.
Er is een team Vastgoedexploitatie en een team Plan- en projecteconomie. De vacature is binnen het team Vastgoedexploitatie.
Het team Vastgoedexploitatie is verantwoordelijk voor het optimaal exploiteren en beheren van de gemeentelijk vastgoedportefeuille.
Het Beleidskader Vastgoed geeft richting aan het portefeuille- en assetmanagement van de portefeuille.
Belangrijke opgaven de komende jaren zijn het terugbrengen van de portefeuille naar een kernportefeuille gemeentelijk
vastgoed, het verbeteren van de vastgoedexploitatie, het efficiënt en doelmatig huisvesten van
maatschappelijke organisaties en het professionaliseren van de regiefunctie op technisch beheer en onderhoud.
De afdeling Vastgoedontwikkeling en Grondzaken maakt onderdeel uit van het nieuwe cluster Stedelijke Ontwikkeling.
Centraal staan hierbij het dichter op de werkvloer leggen van de verantwoordelijkheden en het daarbij ontwikkelen en uitdagen van de medewerkers.


Wat houdt de functie in?
Als commercieel beheerder houd jij je bezig met de verhuur van het gemeentelijk vastgoed en het
relatiebeheer met onze huurders. De nadruk ligt op de deelporteuille Jeugd & Onderwijs. Bij verhuur
is het uitgangspunt om te verhuren tegen marktconforme huurprijzen. De functie commercieel
beheerder is zowel intern als extern gericht. De commercieel beheerder heeft veel contact met de
maatschappelijke organisaties en gemeentelijke beleidsafdelingen om te komen tot een juiste
invulling en verhuur van het gemeentelijk vastgoed. Je hebt kennis van wet- en regelgeving op
gebied van huurrecht, en ervaring in het voeren van onderhandelingen en opstellen van huur- en
gebruiksovereenkomsten.
Daarnaast heb jij ervaring met het invullen van een opdrachtgeversrol voor het technisch beheer en
onderhoud. De afdeling VAG wil toewerken naar het uitbesteden van het technisch beheer en
onderhoud van het vastgoed. VAG zal in de toekomst gaan fungeren als opdrachtgever voor het
technisch beheer en onderhoud, passend binnen de portefeuillestrategie. Een extern bureau gaat
uitwerken hoe de opdrachtgeversrol ingevuld kan worden. Jouw kennis zet je in om hierover mee te
denken en benoem je kansen en aandachtpunten vanuit de praktijk.
- 2 -


Wat zijn de functie-eisen?
- Je hebt tenminste een afgeronde en voor het vakgebied en functie relevante opleiding op ten minste HBO-niveau.
- Je hebt relevante en aantoonbare praktijkervaring (minimaal 5 jaar, opgave referenties) bij een gemeente, corporatie of belegger.
- Je beschikt over basiskennis in het vastgoed rekenen.
- Je hebt ervaring met onderhandelen en je kan je makkelijk bewegen in een gevarieerd belangenspectrum, je onderkent en borgt de gemeentelijke belangen op transparante wijze.
- Je bent representatief resultaatgericht, creatief, overtuigend, adviesvaardig en een teamspeler.
- Je kan effectief mondeling en schriftelijk communiceren met inhoudelijk deskundigen, nietinhoudelijk betrokkenen, bestuurders en andere stakeholders.
- Ervaring in het aanbesteden en opdrachtgeven van technisch beheer en onderhoud aan een derde partij.

Wat bieden wij?
- Een uitdagende en afwisselende functie in een team van enthousiaste en slagvaardige collega's.
- Een klantgerichte en op resultaatgerichte, informele werksfeer.
- Een professionele werkomgeving waarin ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling.


Eisen

Je hebt tenminste een afgeronde en voor het vakgebied en functie relevante opleiding op ten minste HBO-niveau.
Je hebt relevante en aantoonbare praktijkervaring (minimaal 5 jaar, opgave referenties) bij een gemeente, corporatie of belegger
Je beschikt over basiskennis in het vastgoedrekenen.
Gunningscriteria

Je hebt aantoonbare ervaring met onderhandelen en je kan je makkelijk bewegen in een gevarieerd belangenspectrum, je onderkent en borgt de gemeentelijke belangen op transparante wijze
30%
Je kan aantonen dat je ervaring hebt in het aanbesteden en opdrachtgeven van technisch beheer en onderhoud aan een derde partij.
25%
Je kan aantonen dat je effectief mondeling en schriftelijk kan communiceren met inhoudelijk deskundigen, niet-inhoudelijk betrokkenen, bestuurders en andere stakeholders.
25%
Met voorbeelden kan je laten zien dat je representatief, resultaattgericht, creatief, overtuigend, adviesvaardig en een teamspeler bent
20%

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht