Beschrijving
Aanvang 18 mei 2015
Duur 6 maanden
Optie tot verlenging mogelijk maar nog niet bekend
Organisatie
De gemeente is een toekomstgerichte organisatie, waarin de mens centraal staat. ‘Samenwerken, daadkracht en vertrouwen’ staan daarbij hoog in het vaandel.
Dat betekent dat we met het bestuur, de medewerkers, de inwoners en onze netwerkpartners werken aan het realiseren van het beste resultaat voor de stad.
In onze organisatie werken we intensief samen met onze collega’s over de grenzen van afdelingen heen, en met onze externe partners in de samenleving.
Een breed managementteam, waarin alle afdelingen zijn vertegenwoordigd, stuurt de organisatie aan.
Op deze manier zijn we in staat en flexibel te blijven inspelen op de veranderingen in de wereld om ons heen.
Het cluster commissie bezwaar en beroepschriften is onderdeel van de afdeling Juridische aangelegenheden en Bestuursondersteuning
Opdracht
In verband met vertrek van een van de secretarissen zijn we op zoek naar een ervaren secretaris voor een periode van 6 maanden met de optie tot verlening.
Jouw uitdaging/werkzaamheden:
Als secretaris voer je, samen met een collega de inhoudelijke ondersteuning ten behoeve van de bezwarencommissies uit.
Je ondersteunt de commissievoorzitter en commissieleden op een pro-actieve en professionele wijze.
Je bereidt de zittingen van de commissie voor.
Je beschikt over uitstekende juridische adviesvaardigheden en weet deze schriftelijk en mondeling goed te verwoorden.
Ter voorbereiding van de zittingen check je of de juiste informatie tijdig en compleet beschikbaar is.
Je stemt goed af met alle betrokkenen binnen het bezwarenproces en bent klantgericht.
Hierbij is het van belang dat je op gezette tijden aanwezig bent, goed bereikbaar bent voor het secretariaat en snel (ook tussendoor) reageert op vragen en verzoeken.
Vanzelfsprekend stel je de concept commissieadviezen op binnen de afgesproken werktermijnen.
Naast het draaiende houden van de commissie verwachten we dat je (samen met de huidige medewerker) bezig gaat houden met toekomstgericht maken van het proces ‘bezwaar’.
In de stad is in het voorjaar van 2015 zaakgericht werken ingevoerd. Dit heeft een aantal gevolgen voor de organisatie van het proces bezwaar.
Verwacht wordt dat de medewerker naast zijn werkzaamheden voor de commissie komt met:
- voorstellen m.b.t. de werkwijze bezwaar in het kader van zaakgericht werken;
- de commissie bijstaat en ondersteunt in de veranderende werkwijze naar digitaal werken;
- komt met ideeën voor het optimalisering van de werkwijze van de commissie.
Gunningscriteria (weging)
- Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar als secretaris bezwaarschriftencommissie (35%)
- Kennis van bestuursrecht, Awb en de Wabo (10%)
- Aantoonbare ervaring als gemeentelijk beleidsmedewerker Juridische Zaken (10%)
- Afgeronde juridische opleiding op minimaal HBO-niveau (25%)
- Per aanvangsdatum inzetbaar (15%)
- Uurtarief gemaximeerd op € 90,00 inclusief reis- en marktplaatskosten / exclusief btw (5 %)
- Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt.
De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase.
Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria.
De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Klantgerichtheid
Flexibiliteit
Overtuigingskracht
Goed ontwikkelde organisatiesensitiviteit
Samenwerken
Resultaatgerichtheid
Aanpassingsvermogen
Initiatiefrijke houding
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In onderling overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 13-05-2015 van 09.00 uur tot 13.00 uur.
|