Beschrijving
Startdatum 11-5-2015
Einddatum 10-7-2015
Optie tot verlenging Ja
Aantal uur per week 36
Aantal posities 1
Aanvraag reden Vacatureruimte / vervanging
Functiecategorie
Sociale zaken en Werkgelegenheid
Functie
Inkomensconsulent
De afdeling Maatschappij
De afdeling Maatschappij richt zich op alle facetten van het “sociale domein” waarbinnen burgers zich bewegen. Het werkveld van de gemeente is gebaseerd op het benutten van de eigen kracht, op “stimulering” en extra steun waar nodig.
De afdeling beslaat vier clusters die nauw samenwerken, te weten:
- Werk en Inkomen, inclusief zelfredzaamheid en eigen kracht: cluster Werk.
- Ontplooiing en ontwikkeling: cluster Ontplooiing.
- Zelfstandigheid inclusief zelfredzaamheid, eigen kracht en gezondheid, met name preventief: cluster Ondersteuning.
- Openbare Orde en Veiligheid: cluster Veiligheid.
Het cluster Werk omvat de beleidsterreinen werkgelegenheid, inkomensvoorziening en armoede. Voor dit cluster zoeken wij zoeken tijdelijk een kandidaat voor de functie van
De taken
De nadruk in deze functie ligt op het gebied van Inkomen. Hierbij heb je de volgende kerntaken:
behandelen van aanvragen voor uitkeringen en verstrekkingen in het kader van de WWB en andere inkomensregelingen;
Toezien op de rechtmatigheid van verstrekte uitkeringen;
Fungeren als accountmanager voor cliënten en het behandelen van aanvragen tot het instellen van verhaal;
Signaleren van mogelijke knelpunten en aandachtspunten voor beleidsverbetering;
Afstemmen van dagelijkse werkzaamheden en ontwikkelingen omtrent cliënten met collega’s;
Registeren van aanvragen, de voortgangsbewaking in het systeem Civision Welzijn;
Uitvoeren van administratieve taken die voortvloeien uit de dienstverleningsprocessen.
Wat we vragen
Een afgeronde MBO/HBO opleiding op het gebied van sociale wetgeving;
Klantgerichtheid;
Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
Een groot verantwoordelijkheidsgevoel;
Samenwerkings- en resultaatgerichtheid;
Accuratesse;
De-escalerend op kunnen treden.
De startdatum is zo snel mogelijk.
CV eisen
CV met referentie
Omschrijving
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.
In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Indien deze informatie ontbreekt, behoudt de Inhuurdesk zich het recht de aanbieding ter zijde te leggen.
Referentie:
Een overzichtelijke omschrijving van gevraagde werkzaamheden in een eerdere tewerkstelling. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de tewerkstelling, het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever. U dient de contactgegevens in het cv op te geven.
Aanvraag selectiecriteria
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
Minimaal 3 jaar recente aantoonbare werkervaring als inkomensconsulent bij een gemeente. Ingeschakeld
Het cv dient voorzien te zijn van 2 referenties (naam, functie en telefoonnummer) Ingeschakeld
Een afgeronde MBO opleiding op het gebied van sociale wetgeving; Niet ingeschakeld 7
Een afgeronde HBO opleiding op het gebied van sociale wetgeving Niet ingeschakeld 10
Recente en aantoonbare kennis van de WWB en andere inkomensregelingen. Dit dient duidelijk in het cv aangegeven te worden. Niet ingeschakeld 9
Recente en aantoonbare kennis en ervaring met het systeem Civision Welzijn. Dit dient per werkervaring aangegeven te worden. Niet ingeschakeld 4
|