Functie
Wij verwachten dat je als leidinggevende op een vakkundige en vooral inspirerende en coachende wijze de medewerkers van de afdeling toerust en begeleidt bij de verdere ontwikkelingen in de vakgebieden.
Als manager geef je direct leiding aan het team Financien en aan de teamleider die de teams HRM, Juridische Zaken, Secretariaat en Facilitaire Zaken aanstuurt. Je verbindt de interne processen
Je hebt als interim manager een ontwikkelopdracht voor het team Financiën en voor de doorontwikkeling van het leiderschap van de afdeling. Daarnaast ligt er een belangrijke opdracht voor de verdere ontwikkeling van de administratieve organisatie.Belangrijke aspecten daarbij betreffen het budgetbeheer en de verplichtingenadministratie en de wijze waarop de beheersingsafspraken worden toegepast. Er loopt tot juni een onderzoek waarin wordt gescand in welke mate de geldende interne controle processen voldoen. Zo nodig vindt aansluitend op de scan met voorrang verdiepingsonderzoek en verbeteractie plaats, in aansluiting op de verbetersporen die al in gang zijn.
Je beschikt over WO- werk en denkniveau, leidinggevende competenties en kennis van gemeentelijke financien en visie op bedrijfsvoering.
Je hebt de rollen van leider en coach, inhoudsdeskundige, initiatiefnemer, inspirator, regisseur, sparringpartner en bruggenbouwer. Je bent integraal verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van de afdeling en hebt affiniteit en de nodige kennis en ervaring met de vakgebieden binnen de Concerndienst. Daarnaast heeft een gemeente naar buiten toe één gezicht richting de burger, onze (toekomstige) dienstverlening is daarop gericht. Ter ondersteuning van dit ene gezicht zijn afspraken nodig, net als ondersteuning vanuit de organisatie.
De diensten vanuit de afdeling Concerndiensten zijn er op gericht om deze afspraken te maken, vast te leggen en te communiceren, daarnaast ondersteunt de afdeling op de uitleg en de naleving van deze afspraken.
Op concern niveau lever je een verbindende bijdrage aan de totale organisatie en bevorder je een integrale, afdeling overstijgende beleidsontwikkeling en uitvoering daarvan. Naast manager CD, ben je vertegenwoordiger van de gemeente Dronten bij de totstandkoming van de regionale samenwerking en draag je mede zorg voor de verdere ontwikkeling van het dienstverleningsconcept Dronten.
Je bent een stevige persoonlijkheid met een duidelijke visie op het vakgebied. Daarnaast heb je relevante werkervaring met veranderingsprocessen en implementatie daarvan binnen een bestuurlijke omgeving en ben je ontwikkelingsgericht. Je beschikt over humor, bent besluitvaardig en hebt gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen.
Als cultuurwaarden voor alle medewerkers zijn geformuleerd: Afspraak is afspraak, Klantgericht, Toekomstgericht, Integer en Veranderingsbereid (AKTIV).
Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Talentenregio. Wij verzoeken u dan ook hierover geen contact met de gemeente op te nemen.
Uit de top 10 van kandidaten wordt door de gemeente bepaald welke kandidaten uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek.
Bij deze vacature wordt zowel gelijktijdig intern als extern geworven. Interne kandidaten hebben voorrang boven externe kandidaten.
32 uur is verdeeld over 4 werkdagen.
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar in de functie van Afdelingsmanager/Afdelingshoofd bij een gemeente.
Referentie vereist
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar in de functie van Afdelingsmanager/Afdelingshoofd met financiële beleids- en beheersinstrumenten en financiële advisering bij een gemeente.
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar met organisatie en beheer van de administratieve organisatie en processen binnen een gemeente.
-VAR-verklaring (indien ZZP-er)
-Kopie ID-bewijs (indien ZZP-er)
-VOG
Weging prijsdeel: 20 %
Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:50 %
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar met leidinggeven aan een bedrijfsvoeringsafdeling binnen een gemeente.
Weging:30 %