Beschrijving
Aanvraagnummer
|
366
|
Aanvang
|
1 september 2015
|
Duur
|
12 maanden
|
Opleidingsniveau
|
HBO
|
Optie tot verlenging
|
1 maal 3 maand(en)
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
40
|
Verloopt op
|
15-06-2015 09:00
|
Opdracht
Directievoering en toezicht op de uitvoering van het project (wegreconstructie, aanleg voorplein metrohalte, aanleg P&R-terrein) en het locatiebeheer van de woningbouwlocatie. De tijdsverdeling is 60% directievoering en toezicht, 40% locatiebeheer. Tot de taken behoren de onderstaande zaken.
Directievoerder:
Bewaakt de financiën, de kwaliteit van het geleverde werk en de planning;
Is verantwoordelijk voor de communicatie tussen de aannemer en de omgeving;
Signaleert afwijkingen ten opzichte van de overeenkomst en reageert hier accuraat en zo nodig corrigerend op;
Waar nodig worden specialisten ingezet (bv bouwkundig, milieu, cultuurtechniek). Hij stuurt deze specialisten aan;
Adviseert over meer- en minderwerk en over termijnbetalingen aan de projectmanager;
Verzorgt, na de oplevering door de aannemer, de overdracht aan de opdrachtgever.
Toezichthouder:
Bestudeert het volledige bestek met bijlagen;
Stelt een toezichtplan op;
Schouwt het werkgebied en maakt vooropnames;
Onderzoekt mogelijke locaties opslag en keten/containers etc.;
Checkt aanwezigheid vergunningen en verkrijgt kopieën daarvan;
Checkt levering en levertermijn ter beschikking te stellen materialen;
Stelt de projectmap en overdrachtsmap samen;
Maakt afspraken met de uitvoerder over:
uitwisselen administratie
locatie opslag en keten/containers en routes bouwverkeer
opruimen werk, bijhouden/onderhoud afzettingen en verkeersmaatregelen
bereikbaarheid buiten kantoortijden voor herstel bovengenoemde punten en calamiteiten
aanlevering documenten, revisies, bonnen en certificaten
over opslag materialen op het werk, het afroepen tbs-materialen en leveringstijdstip
stoppunten bestek, andere controlemomenten (revisie) en meting hoeveelheden
opstellen en aanleveren hoeveelhedenstaat en/of termijnen
startmoment en voorlichting bewoners/hulpdiensten/Avalex over bereikbaarheid
uitzetten coördinaten en hoogte op het werk
Houdt de besteksadministratie bij in KPD (dagboek, weekstaten, termijnen etc.);
Maakt een fotoreportage gedurende de looptijd van het werk;
Verkrijgt afstandsverklaringen van de geleverde materialen (zowel van aannemer als leverancier);
Houdt de hoeveelheden bij;
Controleert de revisiegegevens;
Controleert maatvoering, hoogtes, verdichting, te verwerken materialen;
Ziet toe op bescherming van bestaande en nieuwe groenvoorzieningen tegen invloeden van werk en weer;
Controleert de naleving van afspraken, vergunningen, (besteks)bepalingen, v&g-plan, werkplan;
Beoordeelt, adviseert over en administreert meerwerkopgaves;
Beoordelen en voorleggen/adviseren aan projectleider van meerwerkopgaves;
Controleert de aanwezigheid van afzettingen, verkeersvoorzieningen, bereikbaarheid (hulpdiensten);
Handelt meldingen over het project in Acress af;
Heeft proactief overleg en afstemming met contactpersonen van derden in het werk;
Bewaakt de voortgang van het werk t.o.v. de planning;
Past indien noodzakelijk boetebepalingen toe en registreert deze;
Neemt het nieuw werk op vóór eventuele in gebruik name en stelt een opnamerapport op;
Verzamelt gedurende de looptijd van het werk de benodigde gegevens (conform gemeentelijk protocol Leidraad Inrichting Openbare Ruimte) voor overdracht aan de opdrachtgever.
Locatiebeheerder:
Eerste aanspreekpunt op de locatie voor bedrijven en bewoners;
Handelt meldingen af in het gemeentelijk Acress-systeem;
Coördineert werkzaamheden op de locatie, stemt daar waar nodig af en zoekt naar oplossingen bij conflicten;
Houdt toezicht op de naleving van de privaatrechtelijke afspraken met kavelkopers;
Coördineert het en houdt toezicht op het tijdelijk gebruik van de braakliggende gronden;
Regelt het beheer- en onderhoud van de bouwlocatie, inclusief de gemeentelijke objecten tot het moment van overdracht aan Beheer;
Bewaakt de veiligheid en bereikbaarheid op de bouwlocatie en onderneemt zo nodig actie;
Regelt de aanleg van de rioolhuisaansluitingen, de opsluitband op de erfgrens en de aanleg van de inrit bij de particuliere kavelkopers;
Houdt “toezicht” op de werkzaamheden van de nutsbedrijven;
Ziet toe op naleving van de Flora- en Faunawet;
Beheert het gronddepot en gemeentelijk opslagterrein;
Beheert het toegewezen budget en rapporteert over de stand van zaken aan de projectmanager.
Gunningscriteria (weging)
Afgeronde opleiding civiele techniek (30 punten)
Minimaal 5 jaar ervaring in de afgelopen 8 jaar met directievoering en toezicht bij infrastructurele projecten (50 punten)
Aantoonbare ervaring met besteksadministratie in KPD (20 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende percentage geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaat die in deze vergelijking als beste wordt beoordeeld, wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
Proactieve instelling
Empatisch vermogen
Overtuigingskracht
Kritisch
Onderhandelingsvaardig
|