Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
366
 
Opdracht
Directievoerder / toezichthouder / locatiebeheerder civiele techniek, 40 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-06-15 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Riolering grond- en wegenbouw
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

366

Aanvang

1 september 2015

Duur

12 maanden

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

1 maal 3 maand(en)

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

40

Verloopt op

15-06-2015 09:00

 

Opdracht
Directievoering en toezicht op de uitvoering van het project  (wegreconstructie, aanleg voorplein metrohalte, aanleg P&R-terrein) en het locatiebeheer van de woningbouwlocatie. De tijdsverdeling is 60% directievoering en toezicht, 40% locatiebeheer. Tot de taken behoren de onderstaande zaken.
 
Directievoerder:
 
    Bewaakt de financiën, de kwaliteit van het geleverde werk en de planning;
    Is verantwoordelijk voor de communicatie tussen de aannemer en de omgeving;
    Signaleert afwijkingen ten opzichte van de overeenkomst en reageert hier accuraat en zo nodig corrigerend op;
    Waar nodig worden specialisten ingezet (bv bouwkundig, milieu, cultuurtechniek). Hij stuurt deze specialisten aan;
    Adviseert over meer- en minderwerk en over termijnbetalingen aan de projectmanager;
    Verzorgt, na de oplevering door de aannemer, de overdracht aan de opdrachtgever.
 
Toezichthouder:
 
    Bestudeert het volledige bestek met bijlagen;
    Stelt een toezichtplan op;
    Schouwt het werkgebied en maakt vooropnames;
    Onderzoekt  mogelijke locaties opslag en keten/containers etc.;
    Checkt aanwezigheid vergunningen en verkrijgt kopieën daarvan;
    Checkt levering en levertermijn ter beschikking te stellen materialen;
    Stelt de projectmap en overdrachtsmap samen;
    Maakt afspraken met de uitvoerder over:
        uitwisselen administratie
        locatie opslag en keten/containers en routes bouwverkeer
        opruimen werk, bijhouden/onderhoud afzettingen en verkeersmaatregelen
        bereikbaarheid  buiten kantoortijden voor herstel bovengenoemde punten en calamiteiten
        aanlevering documenten, revisies, bonnen en certificaten
        over opslag materialen op het werk, het afroepen tbs-materialen en leveringstijdstip
        stoppunten bestek, andere controlemomenten (revisie) en meting hoeveelheden
        opstellen en aanleveren hoeveelhedenstaat en/of termijnen
        startmoment en voorlichting bewoners/hulpdiensten/Avalex over bereikbaarheid
        uitzetten coördinaten en hoogte op het werk


Houdt de besteksadministratie bij in KPD (dagboek, weekstaten, termijnen etc.);
Maakt een fotoreportage gedurende de looptijd van het werk;
Verkrijgt afstandsverklaringen van de geleverde materialen (zowel van aannemer als leverancier);
Houdt de hoeveelheden bij;
Controleert de revisiegegevens;
Controleert  maatvoering, hoogtes, verdichting, te verwerken materialen;
Ziet toe op bescherming van bestaande en nieuwe groenvoorzieningen tegen invloeden van werk en weer;
Controleert de naleving van afspraken, vergunningen, (besteks)bepalingen, v&g-plan, werkplan;
Beoordeelt, adviseert over en administreert meerwerkopgaves;
Beoordelen en voorleggen/adviseren aan projectleider van meerwerkopgaves;
Controleert de aanwezigheid van afzettingen, verkeersvoorzieningen, bereikbaarheid (hulpdiensten);
Handelt meldingen over het project in Acress af;
Heeft proactief overleg en afstemming met contactpersonen van derden in het werk;
Bewaakt de voortgang van het werk t.o.v. de planning;
Past indien noodzakelijk boetebepalingen toe en registreert deze;
Neemt het  nieuw werk op  vóór eventuele in gebruik name en stelt een  opnamerapport op;
Verzamelt gedurende de looptijd van het werk de benodigde gegevens (conform gemeentelijk protocol Leidraad Inrichting Openbare Ruimte) voor overdracht aan de opdrachtgever.

 
Locatiebeheerder:
 
    Eerste aanspreekpunt op de locatie voor bedrijven en bewoners;
    Handelt meldingen af in het gemeentelijk Acress-systeem;
    Coördineert werkzaamheden op de locatie, stemt daar waar nodig af en zoekt naar oplossingen bij conflicten;
    Houdt toezicht  op de naleving van de privaatrechtelijke afspraken met kavelkopers;
    Coördineert het en houdt toezicht op  het tijdelijk gebruik van de braakliggende gronden;
    Regelt het beheer- en onderhoud van de bouwlocatie, inclusief de gemeentelijke objecten tot het moment van overdracht aan Beheer; 
    Bewaakt de veiligheid en bereikbaarheid op de bouwlocatie en onderneemt zo nodig actie;
    Regelt de aanleg van de rioolhuisaansluitingen, de opsluitband op de erfgrens en de aanleg van de inrit bij de particuliere kavelkopers;
    Houdt “toezicht” op de werkzaamheden van de nutsbedrijven;
    Ziet toe op naleving van de Flora- en Faunawet;
    Beheert het gronddepot en gemeentelijk opslagterrein;
    Beheert het toegewezen budget en rapporteert over de stand van zaken aan de projectmanager.
 
 Gunningscriteria (weging)
 
    Afgeronde opleiding civiele techniek (30 punten)                                                                           
    Minimaal 5 jaar ervaring in de afgelopen 8 jaar met directievoering en toezicht bij infrastructurele projecten (50 punten)
    Aantoonbare ervaring met besteksadministratie in KPD (20 punten)
 
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende percentage geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
 
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaat die in deze vergelijking als beste wordt beoordeeld, wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
 
    Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
    Proactieve instelling
    Empatisch vermogen
    Overtuigingskracht
    Kritisch
    Onderhandelingsvaardig
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht