Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ12235
 
Opdracht
Juridisch medewerker III, 16 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-06-05 13:39
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Juridisch
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 15-6-2015
Einddatum 20-11-2015
Optie tot verlenging nee
16
Aantal posities 1
Aanvraag reden Bevalling / zwangerschap

 

Generieke taken:
1. Verricht en/of begeleidt hoogwaardige dan wel hoogwaardig specialistische  werkzaamheden als uitvloeisel van het geformuleerde beleid en regelgeving  (maatschappelijk, technisch, financieel of juridisch), waaronder: ?
het  opstellen, uitwerken, toetsen en/of beoordelen van complexe berekeningen,  tekeningen, rapportages en beschikkingen; ?
het adviseren van leidinggevenden, mede ontwikkelen van beheers –en managementinstrumenten;?
het uitvoeren van complexe procedures en regelingen;?
het vastleggen en verwerken van complexe gegevens;?
het genereren van informatie.


Specifieke taken:
het toetsen, beoordelen en opstellen van vergunningen (eenvoudig tot complex);?
het adviseren van het college bij grotere (evenementen-) vergunningen;?
het verzorgen van juridische advisering in beleidsvraagstukken van diverse aard;
het verzorgen van juridische advisering bij en afhandeling van en bij eenvoudige bezwaar-en beroepszaken;?
participeren in projecten en ontwikkeltrajecten van lokale aard;?
het ontwikkelen van juridische kwaliteitstandaards en controle en het beheren van deze;?
houdt ontwikkelingen op de diverse terreinen van wetgeving en jurisprudentie nauwgezet bij en past deze toe;?
het opstellen van richtlijnen (operationele beleidskaders).


Overige werkzaamheden:
1.Verricht overige werkzaamheden.

Verantwoordelijkheden en bevoegdheden:
-Het ontwikkelen van eenmalige nieuwe oplossingen op het gebied van uitvoerende werkzaamheden zoals:
-Adviseren op een aspectgebied op beleidsniveau en instrumenteel niveau met een integrale dan wel strategische invalshoek en/of.
-Het verzamelen van informatie, verstrekken van informatie, behandelen van aanvragen en begeleiden van klanten van de gemeente
-Zelfstandige inrichting eigen werk en / of dat van anderen: planning, middelen aanwending, methoden en technieken. Gevraagd en ongevraagd adviseren van leidinggevenden en medewerkers;
-Verrichten complexe uitvoerende werkzaamheden met bijv. precedentwerking.
-Opstellen van plannen van aanpak voor klantbegeleiding. Het beoordelen van gegevens en verrichten van onderzoek alsmede het opstellen van rapportages. Het doorverwijzen van klanten.
-Het coördineren van werkzaamheden op een afgerond werkveld;
Werkverdeling, voortgangsbewaking, kwaliteitsbewaking,  kennisoverdracht.


Het aan-en bijsturen van werkprocessen.
-Vertegenwoordigt de gemeente in rechte.

 
Contacten:
Intern:
-Onderhoudt contacten met de leidinggevendeter verantwoording en afstemming.
-Heeft contacten met medewerkers en leidinggevenden t.b.v. advisering, samenwerking en informatie
-uitwisseling.
-Met leidinggevenden over instrumentbouw,
-beheer en gebruik.
-Met medewerkers over werkverdeling, voortgangsbewaking, kwaliteitsbewaking

.
Extern:
-Onderhoudt contacten met publiek en instanties ter verduidelijking van standpunten en uitwisseling van informatie.
-Met andere overheden, instanties, burgers enbelangen vertegenwoordigers om informatie te verkrijgen en verstrekken over beleidsplannen en – voornemens.
-Onderhoudt contact over begeleiding en ondersteuning met klanten.


Werk  – en denkniveau:
-HBO werk–en denkniveau
-Diepgaande kennis van relevante wet – en regelgeving, beleidslijnen op het eigen

vakgebied
-Coördinatie van werkprocessen
-Kennis van politiek bestuurlijke beleidsprocessen
-Onderhandelingsvaardigheden
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht