Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
007052
 
Opdracht
Werkcoach, 16-24 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-07-01 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Gelderland
 
Beschrijving
20-07-2015
20-07-2016
16
24
8
3
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? Verlengingsperiode
De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.


Opdracht omschrijving

De afdeling Informatievoorziening en Automatisering (I&A) is gestart met een sourcingstraject waarbij een aantal onderdelen van de I&A dienstverlening uitbesteed gaan worden aan marktpartijen. Met deze verandering zal het werk van diverse provinciemedewerkers overgaan naar een nog te selecteren leverancier.

De provincie hanteert als uitgangspunt dat alle medewerkers waarvoor het werk ophoudt, begeleid worden van werk naar nieuw werk. Dit nieuwe werk kan zowel binnen als buiten de provinciale organisatie zijn. De werkcoach is een belangrijke spil in het waarmaken van dit uitgangspunt. Wegens het vertrek van de huidige werkcoach zoekt de afdeling I&A op korte termijn een nieuwe werkcoach.

De werkcoach is werkzaam binnen het HRM-spoor van het programma Sourcing en zal worden aangestuurd door een lid van het MT van de afdeling.

De belangrijkste werkzaamheden van de werkcoach zijn:

-begeleiden van medewerkers met de vraag 'wat wordt mijn volgende carrièrestap';

-begeleiden van medewerkers bij de vraag wie hij/zij is, wat hij/zij kan en hoe dit past in zijn/haar carriere;

-begeleiden van medewerkers bij het vinden van - en solliciteren naar een nieuwe functie;

-fungeren als vertrouwenspersoon voor medewerkers;

-adviseren van de HRM verantwoordelijke van een medewerker op bovenstaande gebieden;

-adviseren van het kernteam van het programma Sourcing (programmamanager en opdrachtnemer).

 

De Werkcoach die wij zoeken voldoet aan het volgende profiel:

-tenminste een HBO denk- en werkniveau in een relevante richting zoals Personeelsmanagement en/of Loopbaancoaching;

-ervaring als gesprekspartner en vertrouwenspersoon voor medewerkers;

-ervaring op het gebied van loopbaanadvisering;

-gericht op teamwork en onderlinge communicatie, in staat te verbinden en motiveren;

-een “hands-on” mentaliteit, stressbestendig en in staat brandjes te blussen;

-een stevige persoonlijkheid (kunnen spiegelen, reflecteren, feedback geven);

-kennis van relevante wet- en regelgeving;

-organisatiesensitief.

Wij vragen de Top 3 ter voorbereiding van het selectiegesprek een opdracht te maken:

Geeft in maximaal 1 A4 weer op welke wijze u een groep van ongeveer 30 medewerkers gaat begeleiden van werk naar werk. Wat vindt u in uw aanpak van grote toegevoegde waarde voor deze groep medewerkers? Welke eisen stelt u aan het management van de afdeling om uw werk goed te kunnen doen?

 

Tarief
-Minimaal: € 80,00
-Maximaal: € 95,00
-Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. 

De kandidaat beschikt aantoonbaar over tenminste een HBO werk- en denk niveau op het gebied van personeelsmanagement, opgedaan door een combinatie van een afgeronde HBO/WO opleiding met minimaal 5 jaar recente relevante ervaring op het gebied van personeelsmanagement en/of loopbaancoaching. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats en het afstudeerjaar. Benoem ook in welke rol en in een concrete beschrijving hoe de gevraagde werkervaring is opgedaan.
 
De kandidaat heeft tenminste 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2010-2015) met het houden van loopbaangesprekken, het geven van sollicitatietrainingen en het begeleiden van sollicitaties van medewerkers. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal twee opdrachten/projecten hoe u denkt aan de gevraagde 3 jaar ervaring in deze eis te voldoen. Mocht u een specifieke opleiding/cursus hebben gevolgd benoem dan de naam van de opleiding/cursus, de opleiding/cursusinstantie en het jaar waarin de opleiding/cursus is afgerond.
 
De kandidaat heeft tenminste 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2005-2015) in het begeleiden van medewerkers binnen een overheidsinstelling en is bekend met de specifieke uitdagingen die dit met zich meebrengt. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal twee opdrachten/projecten hoe u denkt aan de gevraagde 5 jaar ervaring in deze eis te voldoen. Graag de naam van de overheidsinstelling en de specifieke uitdagingen benoemen.


Inhoudelijke CV wensen
50 % Een deel van de doelgroep zijn medewerkers ouder dan 50 jaar en een dienstverband van meer dan 20 jaar. De kandidaat beschikt aantoonbaar over relevante ervaring met het begeleiden van oudere medewerkers naar de arbeidsmarkt. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting een opdracht/project hoe u denkt aan de gevraagde ervaring in deze wenste voldoen.
50 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over relevante ervaring met het gebruiken van diverse kanalen in de arbeidsmarkt voor het plaatsen van (ICT-) personeel. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting twee opdrachten/projecten hoe u denkt aan de gevraagde ervaring in deze wens te voldoen.


Planning
11-06-2015 00:00
17-06-2015 23:59
19-06-2015 23:59
01-07-2015 23:59
02-07-2015 00:00
14-07-2015 23:59
 
Type opdrachtgever
Provincie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht