Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000380
 
Opdracht
Transitiemanager FM Analyse en Rapportage, 38 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-06-26 18:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Facilitair
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
01-09-2015
31-12-2016
Ja, in overleg
38

 

De Dienst Facility Management (FM) is onderdeel van het Politiediensten­centrum (PDC) en voert taken uit op het gebied van facilitaire diensten, beheer en onderhoud van gebouwen, afhandeling van schades aan gebouwen en voertuigen, inkoop van middelen, verstrekken van politie-uitrusting zoals kleding en beheer van voer- en vaartuigen.

 

De afdeling Informatie, Analyse en Rapportage vormt de frontoffice van de dienst voor de eenheden en de medewerkers en richt zich op de uitvoering van de beleid- en controlfunctie van de dienst FM. De afdeling bestaat uit drie teams. Team Analyse en Rapportage is het team dat het MT van de Dienst Facility Management inzage biedt in haar handelen door middel van rapportages, sturingsinformatie, analyses en advies. Als een soort bedrijfsbureau is Analyse en Rapportage de spin in het web waar de sturingsinformatie samen wordt gevoegd. Naast deze business-control taken participeert AR in het tot stand komen van Dienst-FM beleid en toetst AR dat beleid op uitvoerbaarheid en integraliteit. Daarnaast is ook de beleidsondersteuning (kwaliteitszorg, processen, secretaris) belegd binnen AR.



Ten behoeve van het vormgeven van het team FM Analyse en Rapportage is er behoefte aan een Transitiemanager die een transitieplan opstelt en de organisatie rondom de transitie beschrijft, voorbereidt en inregelt. Daarnaast vervult de transitiemanager de rol van Senior Beleidsadviseur D met coördinerende taken in het team. Ten slotte wordt de transitiemanager ingezet bij grootschalige opdrachten (SGBO) ten behoeve van de HON-knop (Hoofd Ondersteuning).



De transitiemanager Analyse en Rapportage maakt deel uit van de sector Informatie, Analyse en Rapportage. De transitiemanager legt verantwoording af aan het sectorhoofd IAR.  De transitiemanager is verantwoordelijk voor het vervaardigen van een transitieplan en mijlpalenplanning, het samenstellen en coördineren van personele inzet van een projectorganisatie.

De taakaccenten vereisen een hoge mate van zelfstandigheid en omvatten onder meer:

-Inrichting en coördinatie van de projectorgansiatie;

-Opstellen Transitieplan en mijlpalenplanning;

-Afstemming met verschillende afdelingen en diensten binnen het PDC.

-Vertegenwoordiging van FM bij verschillende overleggen zoals Impactteam PDC,  Expertgroep Belevingsmonitor PDC.

-Vertegenwoordiging van het PDC (bedrijfsvoeringprocessen) bij grootschalige evenementen (SGBO’s en NSGBO’s).

-Samenstelling van de sectorrapportage met betrekking tot de realisatie.




Coördineren van team AR.



Sectorhoofd IAR, medewerkers AR, verschillende afdelingen en diensten binnen het PDC, verschillende afdelingen binnen het executieve werkveld.



Inzet in project.



Minimaal afgeronde hbo-opleiding.


-Aantoonbaar: ruime kennis van en ervaring binnen het domein Facility Management. Kennis van en ervaring met business control en beleidsadvies, beleidsimplementatie en procesinrichting tbv Facility Management.

-Aantoonbaar: brede kennis van en ervaring met het managen van projectteams in een sterk in beweging zijnde overheids omgeving.

-Minimaal 3 jaar voor deze opdracht relevante ervaring als projectleider opgedaan in de afgelopen 5 jaren in een complexe organisatie (o.a. veel verschillende stakeholders, politiek gevoelig, verschillende locaties) met meer dan 10.000 medewerkers is -en eis.

-Minimaal 3 jaar relevante werkervaring als projectleider of strategisch beleidsadviseur binnen de politieorganisatie, defensie of Koninklijke Marechaussee is een wens.

-Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van HBO-geschoolde medewerkers zoals business controllers en/of beleidsadviseurs is een wens.

-Ervaring in het aansturen van meerdere bedrijfsvoering­processen binnen een calamiteitenorganisatie zoals ICT, capaciteitsmanagement, inkoop, facility management, HRM is een eis.


-Persoonlijk overwicht, resultaatgericht en initiatiefrijk.

-Sterke communicatieve vaardigheden en de verbinding zoekend.

-Flexibel bewegen in een krachtenveld met verschillende belangen.

-Een goed ontwikkeld analytisch vermogen, gecombineerd met organisatiesensitiviteit.




Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient bij voorkeur gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen. Het CV is omgekeerd chronologisch en in het Nederlands gesteld. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.

Vul het Template Referentie (kern)competenties in voor het aanleveren van minimaal één referentie (niet ouder dan 5 jaar), aan de hand van de weergegeven (kern)competenties in de aanvraag. Verwijzing naar referenties die staan vermeld in het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
Minimaal 1 jaar relevante ervaring als business control en beleidsadvies, beleidsimplementatie en procesinrichting tbv Facility Management opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat.
 
Minimaal 3 jaar relevante ervaring als projectleider opgedaan in een complexe organisatie (o.a. veel verschillende stakeholders, politiek gevoelig, verschillende locaties) met meer dan 10.000 medewerkers opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat.
 
Aantoonbare opgedane kennis van en ervaring met het managen van projectteams in een sterk in beweging zijnde overheids omgeving. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat.
 
Ervaring in het aansturen van meerdere bedrijfsvoeringsprocessen binnen een calamiteitenorganisatie zoals ICT, capaciteitsmanagement, inkoop, facility management, HRM.



Inhoudelijke CV wensen
15 % Aantoonbare opgedane kennis van en ervaring met leiderschap in een veranderende omgeving. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Scoreverdeling: 0-1 jaar aangetoond: 0/5 2-3 jaar aangetoond: 1/5 3-4 jaar aangetoond: 3/5 4-5 jaar aangetoond: 4/5 5 jaar of meer aangetoond: 5/5
30 % Aantoonbare opgedane (werk)ervaring met projectleiding binnen de Politieorganisatie, Defensie of Koninklijke Marechaussee. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Scoreverdeling: 0-1 jaar aangetoond: 0/5 2-3 jaar aangetoond: 1/5 3-4 jaar aangetoond: 3/5 4-5 jaar aangetoond: 4/5 5 jaar of meer aangetoond: 5/5
30 % Aantoonbare opgedane (werk)ervaring met aansturen van HBO geschoolde medewerkers zoals business controllers en/of beleidsadviseurs. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Scoreverdeling: 0-1 jaar aangetoond: 0/5 2-3 jaar aangetoond: 1/5 3-4 jaar aangetoond: 3/5 4-5 jaar aangetoond: 4/5 5 jaar of meer aangetoond: 5/5
25 % Minimaal afgeronde hbo-opleiding. Een kopie van het diploma dient te worden bijgevoegd.


Planning
16-06-2015 00:00
18-06-2015 18:00
19-06-2015 23:59
26-06-2015 18:00
29-06-2015 00:00
02-07-2015 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht