Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
30-6-2015 |
Einddatum |
31-12-2015 |
Optie tot verlenging |
Ja |
|
16 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Vacatureruimte / vervanging |
De gemeente is sinds van 1 januari 2015 verantwoordelijk voor een groot aantal nieuwe taken op het sociale domein: werk, jeugd en maatschappelijke ondersteuning (3D/decentralisaties). De gemeente heeft deze drie decentralisatieprocessen grotendeels geïmplementeerd. Voor afronding van de implementatiefase en begeleiding van de realisatiefase zoeken wij een ervaren en daadkrachtige programmamanager Sociaal domein.
De programmamanager heeft overzicht over de implementatie van de drie decentralisaties en bewaakt overall de voortgang met behulp van de senior beleidsadviseurs op de domeinen Werk, Jeugd en Wmo en met de teamverantwoordelijke Sociaal Team. Daarnaast heeft de programmamanager sociaal domein tot taak om de opgave op het sociaal domein in financieel opzicht in goede banen te leiden. De programmamanager verbindt de verschillende domeinen en stemt de processen met elkaar af. De programmamanager signaleert tijdig knelpunten en is creatief in het vinden van oplossingen. De programmamanager begeleidt de bestuurlijke advisering en besluitvorming. Verder heeft de programmamanager tot taak het afdelingshoofd te vertegenwoordigen bij raadsvergaderingen en vergaderingen in de regio ten aanzien van de decentralisaties (hierbij ligt de focus op Wmo en Jeugd).
Je rapporteert als programmamanager Sociaal domein direct aan het afdelingshoofd Maatschappij en stemt wekelijks de voortgang en terugkoppeling vanuit de regio af.
De opdracht is voor gemiddeld 16 uur per week en start per 1 juli 2015 en heeft een looptijd tot 1 januari 2016. We verwachten een flexibele inzetbaarheid.
Functie eisen
U bent een inspirerende en enthousiaste persoonlijkheid, bruggenbouwer en (politiek) omgevingssensitief, analytisch sterk en toegankelijk;
Minimaal afgeronde HBO+ opleiding / werk- en denkniveau WO;
Minimaal 3 tot 5 jaar recente gemeentelijke ervaring binnen het maatschappelijk domein;
Minimaal 3 tot 5 jaar recente ervaring in proces-/ en verandermanagement;
Actuele kennis en ervaring met betrekking tot de decentralisaties in het sociaal domein;
Brede en aantoonbare kennis van PIOFACH-processen van een gemeentelijke organisatie;
Ervaring in het onderhandelen met externe partijen;
Ervaring met (gemeentelijke) financiële stromen, informatievoorziening en budgetbewaking.
Competenties / kenmerken
Enthousiasmeren
Verbinder
Flexibel
Leiderschap
Goed inlevingsvermogen
Resultaatgericht
Daadkrachtig
Stressbestendig
Zorgvuldig
|