Beschrijving
Opdrachtomschrijving
Wat zijn je taken?
Je onderzoekt de klantvraag door vraagverheldering en de samenwerking met netwerkpartners;
Je verstrekt informatie op het brede terrein van de sociale voorzieningen, waaronder WMO, minimabeleid, AWBZ.
Je stelt indicaties (WMO, AWBZ);
Je verricht huisbezoeken, maakt gespreksverslagen en adviseert;
Je registreert de klantgegevens in het geautomatiseerd systeem GWS4all;
Je werkt aanvragen maatwerkvoorzieningen zelf af;
Je bevordert de zelfredzaamheid, omgeving en voorliggende voorzieningen voor dat een maatwerkvoorziening aan de orde is en wordt afgewerkt;
Je signaleert knelpunten in de beleidsregels en de dienstverlening;
Je draait (op termijn) mee met telefoondiensten
Kandidaatomschrijving
Wat neem je mee aan gedrag en vaardigheden?
Je bent overtuigend in je gespreksvoering met de klant, waarbij je de vraag achter de vraag onderzoekt tijdens het gesprek. Je bent in staat samen met de klant de eigen mogelijkheden (eigen kracht) of die in het eigen netwerk te verkennen (kanteling Wmo). Vervolgens bepaal je of en welke voorziening aanvullend noodzakelijk zijn. Je maakt daarbij gebruik van de wet- en regelgeving in het brede sociale domein.
Je bent in staat een gedragsverandering bij de klant te bewerkstelligen en kunt omgaan met mogelijke weerstand bij de klant.
Competenties
Empathie: In het contact laten merken open te staan voor gevoelens, houding en motivatie. De eigen invloed op anderen begrijpen en er rekening mee houden.
Oordeelsvorming: Mogelijke handelswijzen en de informatie daarover, tegen elkaar afwegen in het licht van relevante criteria; op basis daarvan tot realistische beoordelingen en keuzes komen.
Probleemanalyse: een probleem in componenten, de herkomst ervan en de interne samenhang beschrijven. Opsporen van mogelijke oorzaken, verzamelen en relevante gegevens.
Communiceren: Ideeën en informatie in heldere en correcte taal communiceren, zodanig dat de essentie bij anderen overkomt en wordt begrepen.
Creativiteit: Associeert gemakkelijk, legt snel verbanden vanuit een gegeven naar andere. Staat open voor andere benaderingswijzen.
Samenwerken: deelt informatie en ervaringen met anderen. Staat open voor meningen en ervaringen van anderen.
Eisen
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar met cliënten met een psychische en somatische problematiek, wat gevolgen heeft op het dagelijks functioneren van de cliënt. (Het type cliënt moet duidelijk op CV aantoonbaar worden gemaakt)
Referentie vereist
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal eenl afgeronde HBO opleiding MWD of SPH of SJD of verpleegkundige of (para)medisch.
Gevraagde documenten aanleveren bij offerte
Motivatiebrief
aanleveren na gunning
Kopie ID/ paspoort (indien ZZP-er)
VAR verklaring (indien ZZP-er)
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 0 %
Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging: 60 %
Werkervaring overheid
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring als WMO consulent binnen de overheid.
Weging: 10 %
Gespreksvoeringstechnieken
Op CV minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar, met een caseload waarbij je door middel van gespreksvoeringstechnieken de vraag achter de vraag onderzoekt en vervolgens deze kort en bondig kunt rapporteren. ( Het type gespreksvoeringstechniek moet duidelijk op CV aantoonbaar gemaakt worden)
Weging: 20 %
Werkervaring indiceren
Op CV minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar, met het indiceren van voorzieningen vanuit de WMO, AWBZ en/of Sociale Wetgeving.
Weging: 10 %
|