Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000312
 
Opdracht
Transitiecoordinator Facilitaire Services 1-2 FTE, 32-36 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-08-10 10:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
(Algemeen) management, Facilitair
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
15-09-2015
30-06-2016
optioneel
32-36 uur

 

Begin 2016 zal de sector Facilitaire Services gaan werken volgens een nieuwe structuur en werkwijze.

Alle voorbereidende werkzaamheden om dit te realiseren zijn beschreven in transitie en implementatieplannen.

Deze activiteiten moeten worden uitgevoerd naast de going concernactiviteiten.

De transitieorganisatie ondersteunt de verantwoordelijke teamchefs van de facilitaire eenheden bij de implementatie van deze activiteiten.

De transitiecoördinator facilitaire services (FS) is verantwoordelijk voor het coordineren van de transitieactiviteiten voor de eenheden in zijn/haar sector.

Inhoudelijk worden zij ondersteund door de landelijk werkende expertteams (die tevens de landelijke standaards en werkwijze bewaken). De feitelijke uitvoering vindt plaats onder verantwoordelijkheid van de teamchef en het sectorhoofd van de betreffende eenheid.

In het algemeen ondersteunt de transitiecoördinator de teamchefs om binnen de gestelde planning en afspraken de transitie van de FS organisatie te realiseren.

De transitiecoordinatoren (3) leggen verantwoording af aan de transitiemanager Facilitaire Services.




Realisatie van de transitie FS van de in de betreffende sector opgenomen eenheden.

Implementatie van de nieuwe structuur en werkwijze van Facilitaire Services zoals deze beschreven is in uitgewerkte plannen.


-Verantwoordelijk voor de realisatie van de ontwikkelactiviteiten genoemd in het implementatieplan, gericht op processen, besturing en systemen.

-Regie verantwoordelijkheid op de realisatie van de implementatieactiviteiten in de eenheden binnen de gestelde data.

-Verantwoordelijk voor een goede afstemming tussen vertegenwoordigers van de expertteams/de transitieorganisatie en vertegenwoordigers vanuit de going concern.



-Proactief voorstellen doen ten behoeve van de aanpak

-Ondersteunen van de teamchefs bij de implementatie

-Uitvoeren van GAP-analyses

-Voortgangsbewaking

-Rapporteren

-Projectplanning

-Risico- en issuemanagement



Regie verantwoordelijkheid vereist minimaal een aantal jaren leidinggevende ervaring.

Aansturen van teams op afstand.

Aansturing vanuit een niet-lijnfunctie maar vanuit een projectorganisatie structuur

 


Intern:

- binnen Facilitaire Services, going concern en transitieorganisitie,

- binnen de dienst FM met de overige sectoren

- tussen de andere diensten van het PDC.

 

Extern:
-afstemming met de vertegenwoordigers van de gebruikers

- afstemming met overige operationele diensten



inzet in project.

 

Minimaal afgeronde HBO-opleiding in de richting van Facilitair Management of vergelijkbaar.


-Minimaal 3 jaar ervaring als leidinggevende binnen FM.

-Aantoonbare ervaring met bedrijfsvoeringsprocessen.

-Aantoonbare werkervaring met implementaties en complexe veranderprocessen.

-Aantoonbare ervaring met ondersteuning in grootschalige organisaties (> 5.000 FTE ).



-Pro-actief

-Betrokken

-Uitstekende communicatieve vaardigheden

-Netwerker en verbinder, organisatorisch sterk

-Analytisch sterk

-Resultaatgericht


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. U kunt gebruikmaken van de bijgevoegde template. Het CV is omgekeerd chronologisch en in het Nederlands gesteld. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Vul het Template Referentie (kern)competenties in voor het aanleveren van minimaal één referentie (niet ouder dan 5 jaar), aan de hand van de weergegeven (kern)competenties in de aanvraag te weten: - Pro-actief - Netwerker - Organisatorisch sterk - Analytisch sterk - Resultaatgericht Verwijzing naar referenties die staan vermeld in het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
Minimaal afgeronde erkende hbo opleiding, richting Facilitair management of vergelijkbaar. Een duidelijk leesbaar kopie van het diploma dient te zijn toegevoegd.
 
Minimaal 3 jaar relevante ervaring als leidinggevende (strategisch en tactisch) van een team van minimaal 10 medewerkers binnen Facilitair Management opgedaan in een organisatie met een personele grootte van minimaal 5.000 medewerkers in de afgelopen 10 jaar. Motiveer waarom de kandidaat aan deze eis voldoet. Ga hierbij in op de volgende punten: - opdrachtgever(s) / werkgever(s) en de personele omvang van de organisatie - periode (start- en einddatum) - de vraagstelling / situatieschets - de uitgevoerde taken - de behaalde resultaten\


Inhoudelijke CV wensen
30 % Aantoonbare opgedane kennis van en ervaring met bedrijfsvoeringsprocessen in een organisatie met een personele grootte van minimaal 5.000 medewerkers. Dit moet duidelijk beschreven zijn in het CV van de kandidaat. Motiveer dat deze ervaring is opgedaan, door de volgende punten te vermelden: - opdrachtgever(s) / werkgever(s) en de personele omvang van de organisatie - periode (start- en einddatum) - de vraagstelling / situatieschets - de uitgevoerde taken - de behaalde resultaten
15 % Aantoonbare opgedane kennis van en ervaring met bedrijfsvoeringsprocessen binnen Facilitair Management in een organisatie met een personele grootte van minimaal 5.000 medewerkers. Dit moet duidelijk beschreven zijn in het CV van de kandidaat. Motiveer dat deze ervaring is opgedaan, door de volgende punten te vermelden: - opdrachtgever(s) / werkgever(s) en de personele omvang van de organisatie - periode (start- en einddatum) - de vraagstelling / situatieschets - de uitgevoerde taken - de behaalde resultaten
25 % Aantoonbare opgedane werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van implementaties van grootschalige en complexe veranderprocessen. Motiveer dat deze ervaring is opgedaan, door de volgende punten te vermelden: - opdrachtgever(s) / werkgever(s) en de personele omvang van de organisatie - periode (start- en einddatum) - de vraagstelling / situatieschets - de uitgevoerde taken - de behaalde resultaten
15 % Aantoonbare opgedane werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van implementaties van grootschalige en complexe veranderprocessen binnen Facilitair Management van een organisatie met meer dan 5.000 medewerkers. Motiveer dat deze ervaring is opgedaan, door de volgende punten te vermelden: - opdrachtgever(s) / werkgever(s) en de personele omvang van de organisatie - periode (start- en einddatum) - de vraagstelling / situatieschets - de uitgevoerde taken - de behaalde resultaten
10 % Aantoonbare werkervaring met het aansturen van teams op afstand. Motiveer dat deze ervaring is opgedaan, door de volgende punten te vermelden: - opdrachtgever(s) / werkgever(s) en de personele omvang van de organisatie - periode (start- en einddatum) - de vraagstelling / situatieschets - de uitgevoerde taken - de behaalde resultaten
5 % Aantoonbare werkervaring als leidinggevende (strategisch en tactisch) van een team van minimaal 10 medewerkers binnen Facilitair Management binnen een ambtelijke instelling. Motiveer dat deze ervaring is opgedaan, door de volgende punten te vermelden: - opdrachtgever(s) / werkgever(s) en de personele omvang van de organisatie - periode (start- en einddatum) - de vraagstelling / situatieschets - de uitgevoerde taken - de behaalde resultaten



Planning
27-07-2015 00:00
30-07-2015 10:00
03-08-2015 23:59
10-08-2015 10:00
10-08-2015 00:00
31-08-2015 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht