Beschrijving
Aanvraagnummer
|
424
|
Aanvang
|
in overleg z.s.m. doch uiterlijk 1 september
|
Duur
|
3 tot 4 maanden
|
Opleidingsniveau
|
WO
|
Optie tot verlenging
|
Mogelijk maar nog niet bekend.
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
32 tot 36
|
Verloopt op
|
06-08-2015 17:00
|
Opdracht
In verband met een interim-opdracht van het afdelingshoofd binnen de gemeente die vanwege de omvang niet te combineren is met het werk voor Publieksplein, is tijdelijk vervanging nodig. Het gaat om vervanging op de volgende taken/verantwoordelijkheden/opdrachten.
Going concern activiteiten:
Integraal leidinggeven aan de afdeling (72 fte zijnde 100 vaste medewerkers, 10 trouwambtenaren en 10-15 uitzendkrachten), het faciliteren van medewerkers zodanig, dat afspraken binnen vastgestelde kaders, doelen, planning, kwaliteit, tijd en geld kunnen worden gerealiseerd in een structuur en cultuur die passen bij de organisatie en medewerkers.
Integraal verantwoordelijk voor de taakvelden/beleidsterreinen (digitale) dienstverlening, burgerzaken, leerlingenvervoer, basisregistraties BRP, BAG, WOZ, belastingen en verkiezingen.
Rechtstreeks (coachend) leidinggeven aan de teammanagers, projectleiders Dienstverlening, het kwaliteitsbureau en het secretariaat (12 medewerkers).
Zorgen voor een gezonde bedrijfsvoering van de afdeling.
Adviseren van het bestuur op de verschillende beleidsterreinen.
Hoofd van taakorganisatie Informatie bij rampenbestrijding (o.a. CRIB, CRAS).
Naast de going concern activiteiten, moeten de volgende ontwikkeltrajecten worden voortgezet:
Verbeteren van (digitale) dienstverlening conform doelstellingen Overheidsbrede dienstverlening 2020 (van VNG en VDP) en Digitale overheid 2017 (BZK), specifiek het implementeren van zaakgericht werken.
Voorbereiden van tijdelijke huisvesting tijdens de renovatie van het stadhuis van april 2016-juni 2017, met name met teammanager BurgerServicePunt voor de publiekshal
Doorontwikkelen van contactcenter samen met teammanager Gemeentelijk Informatie Punt (verstevigen frontsturing en volgen klantvraag).
Bevorderen van HNW waaronder met name papierarm maken van de organisatie, met name samen met teammanager Belastingen (project Belastingen digitaal).
Functieschaal
De functie is ingeschaald in schaal 14.
Knock-out criterium
Beschikbaar per 1 september 2015.
Gunningscriteria (weging)
Afgeronde WO- opleiding (15%)
Minimaal 3 jaar in de afgelopen 10 jaar aantoonbare ervaring als leidinggevende binnen de (gemeentelijke) overheid of andere complexe organisaties (25%)
Aantoonbare kennis/ervaring met het concept Antwoord© of gemeentelijke dienstverlening (25%)
Aantoonbare ervaring met verandertrajecten en implementatie van processen (25%)
Aantoonbare kennis/ervaring van en met ICT/ digitaliseren processen (10%)
Ervaring/affiniteit met gemeentelijke belastingen is een pré.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende percentage geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaat die in deze vergelijking als beste wordt beoordeeld, wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Samenwerkingsgericht
Doortastend en resultaatgericht
Politiek sensitief en omgevingsbewust
Oog voor bedrijfsvoering/bedrijfsmatig sterk
Coachende managementstijl
|