Beschrijving
Aanvraagnummer
|
428
|
Aanvang
|
z.s.m.
|
Duur
|
tot en met 31 december 2015
|
Opleidingsniveau
|
WO
|
Optie tot verlenging
|
1 maal 4 maand(en)
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
36
|
Verloopt op
|
17-08-2015 09:00
|
Opdracht
De veranderingen binnen het sociale domein maken een nieuwe manier van werken noodzakelijk, waarbij zelfredzaamheid van de burger en de inzet van sociale netwerken centraal staan. Westland heeft in dat kader een dienstverleningsaanpak voor het sociaal domein opgesteld ‘de weg van de burger’ met prominente plek voor het sociale kernteam en de welzijnsorganisatie Vitis. Bij deze opdracht spelen 2 grote aspecten die elkaar qua tijd gedeeltelijk overlappen:
Evaluatie van dienstverleningsaanpak: de aanpak moet eind 2015/begin 2016 voor het eerst geëvalueerd worden, daarbij moet worden nagegaan of het ‘lerend ontwikkelen’ in de praktijk moet leiden tot mogelijke bijstelling van deze aanpak. Input hiervoor komt ook van anderen die hierop adviseren.
Doorontwikkeling van de sociale kernteams op inhoudelijke taakverlening en organisatie-inrichting. Dit traject doorloopt de gemeente samen met haar partners in het team (Kwadraad, MEE, JGZ en Stojah). Het is niet de bedoeling dat de projectleider dit geheel zelf aanpakt. Hierop wordt intensief meegedacht door anderen.
Van de projectleider beleid wordt verwacht dat deze hierin goed kan meedenken, mee strategie kan bepalen (ook over de samenhang van deze zaken), voor gedegen adviezen kan zorgen en sturing kan geven aan het ambtelijke en bestuurlijke proces rond alles wat realisatie van dienstverlening op het sociaal domein raakt. Met dienstverlening bedoelen we met name: wie van de partners doet wat en in welke relatie tot de gemeente? De projectleider heeft ook een rol in de aansturing van het proces dat we met onze partners in het SKT willen doorlopen tot verdere ontwikkeling.
Taken en verantwoordelijkheden
Regie voeren op en in gang zetten van de evaluatie van dienstverlening
De gewenste inhoudelijke en organisatorische doorontwikkeling van het sociale kernteam (sociale wijkteams van Westland) uitwerken in bestuurlijke documenten en dit in verband brengen met de brede gemeentelijke dienstverlening. Doelstelling is een definitieve organisatievorm van de sociale kernteams per 1 januari 2017.
Binnen beleid sturing geven aan de doorontwikkeling van dienstverleningsaspecten die moeten worden uitgewerkt.
Richting netwerkpartners sensitief kunnen acteren als het gaat om het proces ‘hoe komen we ( gezamenlijk) tot resultaten’
Om dit succesvol te kunnen vormgegeven is het belangrijk te focussen op een aantal belangrijke onderdelen:
Focus op regie- en processturing intern gemeente maar ook ketensamenwerking
Zorgdragen voor een betere aansluiting tussen beleid en uitvoering (bv. beleid, uitvoering werkplein en Zorg en Sociaal Kernteam)
Integraal werken over beleidsterreinen en domeinen heen
Netwerken vanuit de verbinding tussen gemeente en de burger en vanuit de dialoog met stakeholders binnen en buiten
Je zorgt vanuit overzicht over alle dienstverleningsonderdelen voor een goede integrale prioritering en planning en samen met het management voor de juiste inzet van mensen en middelen.
Knock-out criterium
Uurtarief maximaal € 90,69 (schaal 12)
Gunningscriteria (weging)
Afgeronde universitaire opleiding (10%);
Aantoonbare ervaring met dienstverlening op het sociaal domein (onder andere wijkteams, of ervaring met netwerksamenwerking sociaal domein) (25%)
Aantoonbare kennis van / ervaring met beleid maken op het terrein van Jeugd, Participatie en WMO (15%)
Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar in een vergelijkbare functie (10%)
Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen de lokale overheid (5%)
Aantoonbare ervaring met proces- en planmatig werken (35%)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
analytisch denkvermogen, snel tot de kern kunnen komen van vraagstukken
doortastend en resultaatgericht
samenwerkingsgericht, beschikt over overtuigingskracht
sterke verbindende kwaliteiten
procesgericht en zorgvuldig in processen
|