Provincie zoekt een tijdelijke Informatiemanager.
De afdeling Informatievoorziening ziet zichzelf als een verlengstuk van de ‘gebruikersorganisatie’. Zij stelt samen met de gebruikers de strategie op voor de informatievoorziening. Elke afdeling heeft een eigen informatiemanager. De informatiemanager voert de regie op informatievraagstukken.
Werkprocessen en managementinformatie van de betreffende afdeling staan hierbij centraal. Alle kennis en ervaring op het gebied van beleidsonderzoek, documentaire informatievoorziening, geo-informatie en ICT wordt integraal ingezet. Zo wordt de informatievoorziening breed ontwikkeld en geborgd.
Op basis van de functionele eisen en wensen vanuit de organisatie levert de afdeling Informatievoorziening ondersteuning door de optimalisatie van (digitale) processen/informatie. De bestaande ICT-systemen worden zoveel mogelijk benut. Uitgangspunt is 80% standaardisatie en 20% maatwerk. Hierop zijn de procedures en werkwijzen binnen de afdeling afgestemd en de dienstverlening is beschreven in de producten- en dienstencatalogus.
Opdracht
Werken in een kleine team van informatiemanagers. Je wordt verantwoordelijk voor één van de klantonderdelen en de vertaling van de businessvragen in informatieoplossingen. Daarnaast draag je bij in de vorming en inrichting van het nieuwe team informatiemanagement. Je denkt pro-actief mee in digitaliseringsprojecten en het op orde brengen van de informatievoorziening.
Gesprekken worden gevoerd op vrijdag 11 september 2015