Beschrijving
Senior Pojectondersteuner 4x
Startdatum: 15-11-2015
Einddatum: 31-03-2016
Uren per week: 36
Optie tot verlenging : ja, in overleg
Opdracht omschrijving
De Dienst Informatie en Communicatie Technologie (ICT) is onderdeel van het Politiedienstencentrum (PDC) en is de organisatie voor de totstandkoming en continuïteit van de ICT. Zij zorgt voor de beschikbaarheid van de Informatievoorziening (IV) (waar nodig 24/7) en de gebruikersondersteuning. Tevens ontwikkelt de dienst nieuwe functionaliteit en is verantwoordelijk voor doorontwikkeling en het onderhoud van de bestaande IV-applicaties. Binnen de dienst ICT voert de sector PPI het IV project- en programmamanagement en Interimmanagement met als doel een goede samenwerking tussen de business en de diensten Informatiemanagement (IM) en ICT bij de uitvoering van projecten en programma's. Naast borging van de continuïteit en kwaliteit van de dienstverlening voert de dienst regie op uitbestede services.
De sector PPI bestaat uit de teams: Project-, Programma- en Interim management, Projectondersteuners, Project en Programma Office en het Projectenbureau. De sector levert capaciteit voor het leiden van programma's en projecten binnen de Nationale politie. Deze programma's en projecten richten zich op de realisatie, invoering en ingebruikname van nieuwe of gewijzigde IV- en/of ICT-producten/diensten.
Doelstelling
Ondersteunen in de uitvoering van diverse IV gerelateerde projecten.
Verantwoordelijkheden:
Ja, je bent in een ondersteunende rol mede verantwoordelijk voor de realisatie van een complex (sterk organisatorisch) project op het terrein van informatievoorziening.
Draagt mede zorg voor de implementatie van de oplossingen.
Vakmatige taken:
assisteren van de programma-en projectmanagers bij het opstellen van programma- en projectplanningen en het bewaken daarvan;
voortgangsoverzichten verzamelen en afwijkingen signaleren en analyseren;
de programma- en projectmanager assisteren bij het opzetten van de (financiele en algemene)projectadministratie en het bewaken daarvan;
periodieke programma/ projectrapportages samenstellen en rapportagetermijnen bewaken;
zorgdragen voor (centrale) projectarchivering met inachtneming van de richtlijnen hiervoor;
voorbereiden en notuleren programma-projectvergaderingen en het maken van verslagen en besluitenlijsten;
methodische ondersteuning geven voor Prince 2 aan programma- en projectmanagers;
zorgdragen voor de bewaking van de richtlijnen t.a.v. kwaliteitsmanagement voor de projecten/programma's;
zorgdragen voor de invulling en bewaking van de richtlijnen van risicomanagement voor de projecten/programma's;
bewaken en registreren resourcemanagement van de projecten/programma's;
overige administratieve werkzaamheden.
Leidinggevende taken:
nvt
Werkervaring:
In de afgelopen 8 jaar minimaal 5 jaar relevante ervaring als projectondersteuner binnen een ICT of IM gestuurde omgeving. Dit is een eis.
In de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied Projectmanagement binnen de overheid is een wens.
Aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied Projectmanagement in de politieorganisatie is een wens.
In de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement methodieken ( Prince2, IPMA, CAPM, PMP of MSP) is een wens.
Aantoonbare werkervaring met de Principal Toolbox is een wens.
In de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar ervaring met projectadministratie, project financiën en rapportages is een wens.
Competenties:
Kerncompetenties:
Organiseren
Analyseren
Samenwerken
Communicatief vaardig
Nauwkeurig
Planning
Start publicatie: 27-08-2015
Vragenstellen tot (NVI): 28-08-2015 16:00
Beantwoording vragen: 31-08-2015
Offertes indienen tot: 01-09-2015 16:00
Beoordeling offertes (vanaf): 27-08-2015
Verwachte terugkoppelingsdatum: 18-09-2015
|