Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ14140
 
Opdracht
Realisatiemanager, 24 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-09-08 18:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Riolering grond- en wegenbouw
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
 

Opdrachtinformatie

Startdatum 21-9-2015
Einddatum 20-9-2016
Optie tot verlenging Ja 2 x 1 jaar
24
Aantal posities 1
Aanvraag reden Vacatureruimte / vervanging

 

 

De Realisatiemanager is eindverantwoordelijk voor de resterende planvoorbereiding en realisatie van alle civieltechnische zaken en borgt de afstemming tussen met de planontwikkeling en planvorming van WG-I.  De Realisatiemanager is verantwoordelijk voor en stuurt het civiel team aan bestaande uit bemensing vanuit het projectbureau – o.a. bestaande uit directievoerders, toezichthouders  – en alle externe adviseurs betrokken bij de resterende planvoorbereiding en realisatie van civieltechnische zaken in WG-I. De Realisatiemanager moet tevens als gemachtigde namens de opdrachtgevers bij de realisatie van UAV-Gc contracten kunnen acteren.
 
De Realisatiemanager vervult een centrale regierol,  en als deze voldoet deze aan de navolgende ervaringseisen. De Realisatiemanager moet minimaal de kennis, ervaring en competenties hebben om een project als deze te kunnen leiden. 


De competenties die de Realisatiemanager moet hebben zijn:

-    Lef en Leiderschap;
-    Taakgericht en gestructureerd (kunnen) werken;
-    Goede communicatieve vaardigheden bezitten;
-    Enthousiast anderen (kunnen) motiveren;
-    Om te kunnen gaan met conflicten;
-    Hoofd- en bijzaken van elkaar kunnen onderscheiden;
-    Vooruit kunnen denken;
-    Pro-actief zijn;
-    Kunnen omgaan met onzekerheden;
-    Kunnen organiseren en delen;
-    Oog hebben voor de belangen van stakeholders en opdrachtgevers;
-    Spil zijn van de organisatie;
-    Brede relevante ervaring in civiele techniek en specifiek ten aanzien van gebiedsontwikkeling.
 
Deze centrale regierol heeft zowel betrekking op de civieltechnische realisatie van de locatie, als ook op het inzichtelijk maken en bewaken van logistieke en planningsafhankelijkheden.

De Realisatiemanager moet er zorg voor dragen dat de plannen en deeluitwerkingen worden 
voorbereid, uitgevoerd en onderhouden conform de vigerende afspraken en eisen, ook na tientallen jaren nog functioneel zijn en blijvend in stand gehouden kunnen worden. Voorts is de Realisatiemanager verantwoordelijk voor het civieltechnisch begeleiden van (deel)projecten.

Daarbij valt te denken aan:

- beoordelen en toetsen van stedenbouwkundige deelplannen en uitwerkingen;
- het beoordelen van onderzoeksvoorstellen (voldoende onderzoek en voldoende goed)
- het beoordelen en accepteren van diverse (deel)plannuitwerkingen;
- het toetsen van tekeningen en (deel)bestekken conform het vigerend kader;
- bewaken van de contracten – waar nodig met marktpartijen - voor de infrastructurele onderdelen;
- aansturen van de realisatie van alle realisatieactiviteiten van de buitenruimte;
- aansturing van en afstemming met de aannemers van de diverse bouwende partijen en kabel- en leidingenbeheerders;
- beoordelen en bewaken van (realisatie-)planningen;
- aansturen van het civiel team;
- rapporteert aan de projectdirecteur;
- waar nodig aansturen van en afstemmen met marktpartijen;
- afstemmen met beheerders en andere betrokkenen binnen de gemeentelijke organisatie;
- verantwoordelijk voor en uitvoeren van contractmanagement en directievoering op werken in uitvoering. 


Contractmanagement en Directievoering & toezicht resulteert in de oplevering van werken inclusief volledige financiële en administratieve afhandeling van overeenkomsten en/of bestekken met aannemers.

De gevraagde activiteiten in de rol van directievoerder c.q. contractmanager zijn conform de RVOI 2001, DNR 2005, UAV 1989 en UAV 2009, alsmede de UAV-GC 2005. Daarnaast wordt het volgende in de rol van directievoerder verwacht:

-   Het vertegenwoordigen van de opdrachtgever: de directievoerder krijgt bevoegdheden zoals omschreven in de UAV 1989, UAV 2009, RVOI 2001 of DNR 2005;
-    De Directievoerder dient ervaring te hebben met het opstellen en de uitvoering van UAV-GC 2005 contracten en de rol die hij hierin kan spelen;
-    Opstellen en toetsen van bestekken en begeleiden van aanbestedingen van werken, het voeren van de projectleiding, de besteksadministratie en de projectadministratie;
-    Ervaring met raamcontracten;
-    Het controleren van werkzaamheden voortvloeiende uit van toepassing zijnde wet- en regelgeving bestaande uit onder andere het Bouwprocesbesluit, Wegenverkeerswet, Flora- en Faunawet Wet, omgaan met Niet geëxplodeerde explosieven, arbeid vreemdelingen (Way) en de Arbeidsomstandighedenwet;
-    Het adviseren van de opdrachtgever omtrent wijzigingen in het werk en meer¬en minderwerk.
-    Het beheren van de verleende vergunningen en verzekeringsvoorwaarden en toezien op de naleving ervan;
-    De verslaglegging van relevante vergaderingen en overleggen met belanghebbenden.
-    Continue toetsing, keuring en evaluatie van plan van aanpak tijdens de uitvoering van werken.
-    Coachende houding richting de opdrachtgeversorganisatie, "teambuilder" voor de in te zetten projectteams en resultaatgedreven voor het project.
-    Ervaring hebben met het voorbereiden en begeleiden van protocollen op basis van aan te vragen en te verlenen ontheffingen en vergunningen. In de protocollen staat o.a. aangegeven hoe voorschriften praktisch worden uitgevoerd en hoe de rollen en verantwoordelijkheden tussen aannemer, directievoerder en opdrachtgever zijn geregeld.
-    Melden van knelpunten en risico's tijdens de begeleiding van uitvoering van werken en in het in dit kader doen van voorstellen aan de opdrachtgever om deze op te lossen;
-    Bijhouden van schadedossiers in geval van schadegevoelige elementen, te beginnen met een nulopname voor aanvang van de werkzaamheden;
-    U verzorgt de eventuele aanbevelingen om archeologische waarden bij werken te beschermen;
-    Tijdig signaleren dat overeengekomen plafondbedragen, danwel de aanneemsommen dreigen te worden overschreden;
-    Verwerken van relevante data in projectspecifieke toezichtplannen en dit kunnen aanpassen op basis van kwaliteitsplannen en werkplannen van aannemers;
-    Directievoerder dient zich bewust te zijn van de verschillende rollen die hij in de verschillende omgevingen kan spelen.


Aanvullend:
Looptijd: de looptijd van de opdracht is van 17-9-2015 tot - in principe - 17-9-2018 (3 jr.), waarin een jaarlijkse positieve evaluatie vanuit OG en ON noodzakelijk is voor vervolg. Deze evaluatie vindt telkens minimaal 2 maanden voor einde van de jaarlijkse looptijd plaats. De mogelijkheid van tussentijdse beëindiging is aanwezig.
Omvang dienstverlening: variabele en flexibele inzet van minimaal 24 uur per week, uitlopend naar max. 32 uur per week.


Algemene Voorwaarden:
Op deze aanbesteding zijn de Algemene voorwaarden projectbureau bij civieltechnische advies- en/of ontwerpopdrachten van toepassing. Zie de Bijlage onder omschrijving procedure. Levering, betaling- en andere voorwaarden van Gegadigden worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. 
 
De Algemene voorwaarden projectbureau bij civieltechnische advies- en/of ontwerpopdrachten dienen bij Aanmelding door Gegadigden geheel en zonder voorbehoud te worden geaccepteerd. Indien een Gegadigde deze niet geheel accepteert, leidt dit tot ongeldigheid van zijn Aanmelding en zal Gegadigde van verdere deelname worden uitgesloten.

De aanbiedingen die compleet en volgens de voorwaarden zijn ingediend, worden beoordeeld op het gunningscriterium Economisch meest voordelige inschrijving waarbij kwaliteit zwaarder weegt dan prijs. 

Tijdens de intakegesprekken maakt het geven van een presentatie deel uit van de procedure

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht