Beschrijving
Aanvraagnummer
|
449
|
Aanvang
|
ZSM
|
Duur
|
Tot 1 januari 2016
|
Opleidingsniveau
|
HBO
|
Optie tot verlenging
|
Mogelijk maar nog niet bekend.
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
36
|
Verloopt op
|
07-09-2015 10:00
|
Opdracht
De gemeente is verantwoordelijk voor het toezicht op de naleving van de Leerplichtwet 1969. De leerplichtambtenaar biedt hulp en steun aan leerlingen, ouders en scholen bij het zoeken naar oplossingen bij schoolverzuim/voortijdig schoolverlaten en verleent vrijstellingen.
De wijze van toezicht draagt het karakter van de maatschappelijke zorg. Dit houdt in dat de leerplichtambtenaar onderzoekt wat de oorzaken van het schoolverzuim zijn en met eventuele hulp van andere maatschappelijke organisaties hulp verleent bij het oplossen van de oorzaken van het schoolverzuim. De leerplichtambtenaar heeft zowel een controlerende, preventieve, curatieve als justitiële functie. Tot de taken behoren de onderstaande zaken:
-het controleren van de verplichtingen waar ouders, leerlingen en scholen aan moeten voldoen;
-het administreren, kwantificeren en analyseren van gegevens;
-het geven van voorlichting en advies op het gebied van schoolverzuim en voortijdig schoolverlaten;
-bemiddelen en verwijzen en bij gemeld schoolverzuim, inclusief dossiervorming;
-het signaleren van verschijnselen, ontwikkelingen, behoeften en effecten m.b.t. schoolverzuim en voortijdig schoolverlaten (RMC-functie);
-het verlenen van vrijstellingen;
-het opmaken van proces-verbaal;
-deelnemen aan zorgteams en netwerken op het gebied van jeugdhulpverlening.
Knock-out criterium
-Uurtarief maximaal € 49,-
Gunningscriteria (weging)
-Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar in een vergelijkbare functie (40%)
-Aantoonbare kennis van leerplichtwetgeving (25%)
-In het bezit van een BOA-certificaat (20%)
-Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau (15%)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende percentage geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaat die in deze vergelijking als beste wordt beoordeeld, wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
-uitstekende communicatieve vaardigheden
-stressbestendig
-inlevingsvermogen
-affiniteit met onderwijs, arbeidsmarkt en de brede sociale kaart
-kennis van de instellingen voor jeugdhulpverlening en hun relatie tot het onderwijs
|