Beschrijving
16-11-2015
11-11-2016
Ja, in overleg
24
De aanleiding van de aanvraag komt voort uit behoefte van de teamleiders om professionele ondersteuning te krijgen bij het in werking krijgen van het coördinatiemodel. Dit model beschrijft de (beoogde) werking van een productlijn en/of team in een professionele ICT-organisatie. In het kader van de transitie van de sector Levering wordt dit model in werking gebracht bij alle productlijnen van de ICT-organisatie. De medewerkers in de productlijnen krijgen hierbij nadrukkelijk de gelegenheid om te participeren in het denken en verder ontwikkelen van deze manier van werken. Dit gebeurt in zogenaamde break-out sessies. Kortcyclische sessies waarin het model in de praktijk getoetst en verder verfijnd wordt om daarna geïmplementeerd te worden.
De transitie van de sector Levering wordt begeleid door het OTAT-team (ondersteunend en adviserend team).Hierin zitten verschillende competenties (vakinhoudelijke specialisten, communicatie, opleidingen en coördinatie) die het managementteam van de sector Levering ondersteunen en adviseren. De coach break-out sessies gaat werken in dit team.
Wij zoeken juist één persoon om alle breakoutsessies te begeleiden omdat dit een generiek model betreft voor alle (16) productlijnen van de sector Levering en dat eenduidig geïmplementeerd moet worden binnen onze sector.
Ten eerste: Medewerkersparticipatie in het realiseren van de teamplannen. Ten tweede een optimale ingerichte organisatie en een efficiënte procesgang (Operational Excellence). |
In overleg met de verantwoordelijke teamchef, aanpak bepalen en uitvoeren per sessie. Daarnaast een inhoudelijke synergietoets op het geheel van de uitwerkingen, waarbij het geheel moet leiden tot een Leveringorganisatie die efficiënt is ingericht. |
Begeleiden teamchef(s) in het uitvoeren van de breakoutsessies en actief coachen van de groep(en) om te komen tot een optimaal resultaat. Beoordeling en advies geven over het geleverde in het licht van de "excellente leveringorganisatie" |
Functionele leiding van de breakout-sessies. |
Teamchefs Levering (ondersteuning), Sectorhoofd Levering (bewaken sectorbelang), interne medewerkers. |
Inzet in de lijn.
Minimaal afgeronde hbo-opleiding aangevuld met ITIL en Lean Six Sigma en/of Agile |
Ervaring in het managen van operationele IT- beheeromgevingen, in een organisatie waarin het concept van Servicelijnen en Competence Centers is ingevoerd. |
Coachende vaardigheden
Omgaan met weerstand
Resultaatgericht
Overtuigingskracht
|
15 % Minimaal 3 jaar relevante ervaring als Business/organisatieconsultant. Vermeld duidelijk per werkervaring/opdracht de begin- en einddatum (dd-mmjj)
15 % Minimaal 3 jaar relevante ervaring als manager in operationele IT omgeving. Vermeld duidelijk per werkervaring/opdracht de begin- en einddatum (dd-mmjj)
10 % Aantoonbare ervaring op het gebied van procesverbetering, inrichten Operational Excellence. Verwijs in de toelichting naar de werkervaring waaruit dit blijkt in het cv. Alleen verwijzing naar het cv leidt tot puntenaftrek.
10 % Aantoonbare ervaring op het gebied van IT omgevingen (rekencentra, netwerken en gebruikersondersteuning). Verwijs in de toelichting naar de werkervaring waaruit dit blijkt in het cv. Alleen verwijzing naar het cv leidt tot puntenaftrek.
15 % Aantoonbare ervaring op het gebied van begeleiden groepen in een verandering. Verwijs in de toelichting naar de werkervaring waaruit dit blijkt in het cv. Alleen verwijzing naar het cv leidt tot puntenaftrek.
10 % Aantoonbare ervaring op het gebied van voorbereiden en begeleiden van workshops. Verwijs in de toelichting naar de werkervaring waaruit dit blijkt in het cv. Alleen verwijzing naar het cv leidt tot puntenaftrek.
10 % ITIL Foundation of Practicioner gecertificeerd. Een kopie van het certificaat dient te worden bijgevoegd.
15 % Lean Six Sigma gecertificeerd. Een kopie van het certificaat dient te worden bijgevoegd.
Planning
14-09-2015 00:00
16-09-2015 18:00
17-09-2015 23:59
21-09-2015 09:00
21-09-2015 00:00
0-09-2015 23:59
|