De gemeentelijke organisatie is in de eindfase van een intensief en ambitieus veranderproces. Kern daarvan is het ontwikkelen van een organisatie die nodig is om toegerust te zijn voor de enorme opgaven waar de gemeentelijke organisatie voor staat. En een gemeentelijke organisatie waarin slagvaardig wordt samengewerkt, zowel binnen als met partners buiten de organisatie. Een organisatie waarin medewerkers zich optimaal uitgedaagd, gestimuleerd en ondersteund voelen om duurzaam het beste van zichzelf te geven en zich gepassioneerd en gedreven in te zetten voor het realiseren van de afgesproken prestaties.
De organisatie bestaat uit vijf clusters waarin alle afdelingen zijn gebundeld, aangestuurd door clustermanagers en een tweehoofdige concerndirectie.
Eén van de clusters, Dienstverlening & Bedrijfsvoering, is recent gevormd. Zoals de naam aangeeft, worden alle klantgerichte en alle dienstverlenende afdelingen en teams hier samengebracht. Het gaat dan om de afdelingen Personeel & Organisatie, Financiën en Control, Bedrijfsadministraties, Huisvesting & Services, Juridische zaken Inkoop en Subsidies, Informatie & Automatisering, Informatie Project en Procesmanagement, Belastingen, Burgerzaken, Klantcontacten en Archief.
De komende jaren staat het cluster Dienstverlening & bedrijfsvoering voor een aantal grote ontwikkelopgaven. Bijvoorbeeld het ondersteunen en het faciliteren van de veranderende rol van de overheid en aansluiten bij maatschappelijke ontwikkelingen. Maar ook de effecten van decentralisaties en regionalisering zijn hot items. Het invullen van de management functies binnen het cluster heeft op dit moment prioriteit.
De afdeling
De afdeling JIS is een afdeling die taken uitvoert op het gebied van algemene juridische zaken, Inkoop, Subsidies en Verzekeringen. De afdeling is regisseur bij het extern uitzetten van juridische vragen van de lijnafdelingen. De afdeling heeft een omvang van ca. 12 fte
Inrichtingsproces van de afdeling
Per 1 oktober a.s. gaat de nieuwe gevormde afdeling JIS van start . In afwachting van het structureel invullen van de vacature afdelingsmanager JIS wordt nu gezocht naar een interim manager. Primaire taak is het het (mede) opstellen en uitvoeren van het implementatieplan voor de nieuwe organisatie/ adeling en het begeleiden en ontwikkelen van de medewerkers naar hun nieuwe of aangepaste functie. Ook de dagelijkse aansturing van de afdeling maakt deel uit van de werkzaamheden.
Ontwikkelingen in de afdeling
-Borgen van voldoende juridische expertise over privacywetgeving, aanbestedingsrecht en subsidierecht
-Juridische afhechting van regionalisering- en decentralisatieprocessen
-Verdere professionalisering van de inkoopfunctie en beleid en uitvoering van het subsidieproces;
-Vormgeven van het regisseurschap bij het extern uitzetten juridische vragen
Taken en verantwoordelijkheden
De manager die wij zoeken is resultaatgericht met visie en passie en realiseert de strategische ambities van de gemeente samen met medewerkers, bestuur en samenleving realiseren. De manager kan medewerkers optimaal uitdagen, stimuleren en ondersteunen om duurzaam het beste van zichzelf te geven. Dit vraagt om een ontwikkelingsgerichte managers die drager en drijvende kracht zijn van de gewenste ontwikkeling van de organisatie.
De kennismakingsgesprekken staan gepland op 21 en 22 oktober 2015.