Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
008664
 
Opdracht
Afdelingsmanager Juridische Zaken, Inkoop en Subsidies, 24 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-10-14 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Gelderland
 
Beschrijving
02-11-2015
01-02-2016
24
8
Aantal verlengingen 2
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? Verlengingsperiode
De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.



Opdracht omschrijving

De gemeentelijke organisatie is in de eindfase van een intensief en ambitieus veranderproces. Kern daarvan is het ontwikkelen van een organisatie die nodig is om toegerust te zijn voor de enorme opgaven waar de gemeentelijke organisatie voor staat. En een gemeentelijke organisatie waarin slagvaardig wordt samengewerkt, zowel binnen als met partners buiten de organisatie. Een organisatie waarin medewerkers zich optimaal uitgedaagd, gestimuleerd en ondersteund voelen om duurzaam het beste van zichzelf te geven en zich gepassioneerd en gedreven in te zetten voor het realiseren van de afgesproken prestaties.
 
De organisatie bestaat uit vijf clusters waarin alle afdelingen zijn gebundeld, aangestuurd door clustermanagers en een tweehoofdige concerndirectie.
 
Eén van de clusters, Dienstverlening & Bedrijfsvoering, is recent gevormd. Zoals de naam aangeeft, worden alle klantgerichte en alle dienstverlenende afdelingen en teams hier samengebracht. Het gaat dan om de afdelingen Personeel & Organisatie, Financiën en Control, Bedrijfsadministraties, Huisvesting & Services, Juridische zaken Inkoop en Subsidies, Informatie & Automatisering, Informatie Project en Procesmanagement, Belastingen, Burgerzaken, Klantcontacten en Archief.
 
De komende jaren staat het cluster Dienstverlening & bedrijfsvoering voor een aantal grote ontwikkelopgaven. Bijvoorbeeld het ondersteunen en het faciliteren van de veranderende rol van de overheid en aansluiten bij maatschappelijke ontwikkelingen. Maar ook de effecten van decentralisaties en regionalisering zijn hot items. Het invullen van de management functies binnen het cluster heeft op dit moment prioriteit.


De afdeling
De afdeling JIS is een afdeling die taken uitvoert op het gebied van algemene juridische zaken, Inkoop, Subsidies en Verzekeringen. De afdeling is regisseur bij het extern uitzetten van juridische vragen van de lijnafdelingen. De afdeling heeft een omvang van ca. 12 fte

 
Inrichtingsproces van de afdeling
Per 1 oktober a.s. gaat de nieuwe gevormde  afdeling JIS van start . In afwachting van het structureel invullen van de vacature afdelingsmanager JIS wordt nu gezocht naar een interim manager. Primaire taak is het het (mede) opstellen en uitvoeren van het implementatieplan voor de nieuwe organisatie/ adeling en het begeleiden en ontwikkelen van de medewerkers naar hun nieuwe of aangepaste functie.  Ook de dagelijkse aansturing van de afdeling maakt deel uit van de werkzaamheden.

 
Ontwikkelingen in de afdeling

-Borgen van voldoende juridische expertise over privacywetgeving, aanbestedingsrecht en subsidierecht

-Juridische afhechting van regionalisering- en decentralisatieprocessen

-Verdere professionalisering van de inkoopfunctie en beleid en uitvoering van het subsidieproces;

-Vormgeven van het regisseurschap bij het extern uitzetten juridische vragen

 

Taken en verantwoordelijkheden
De manager die wij zoeken is resultaatgericht met visie en passie  en realiseert  de strategische ambities van de gemeente samen met medewerkers, bestuur en samenleving realiseren.  De manager kan medewerkers optimaal uitdagen, stimuleren en ondersteunen om duurzaam het beste van zichzelf te geven. Dit vraagt om een ontwikkelingsgerichte managers die drager en drijvende kracht zijn van de gewenste ontwikkeling van de organisatie. 

De kennismakingsgesprekken staan gepland op 21 en 22 oktober 2015.


Functie-eisen

-een academisch werk- en denkniveau aantoonbaar dmv opleiding;

-meerjarige ervaring als afdelingsmanager

-inhoudelijke kennis van en aantoonbare ervaring met de belangrijkste vakgebieden en werkprocessen binnen het domein van JIS

-Gerichte opleiding op het vakgebied

-Kennis van bedrijfsvoeringvraagstukken

-Affiniteit met en inzicht in meerdere beleidsvelden van de gemeente



 Profiel

-Visie op de bijdrage die de afdeling moet leveren ter ondersteuning van de grote opgaven;

-Verbindend naar de medewerkers, organisatie en collega managers om de resultaten te bewerkstelligen, teamplayer;

-Flexibel schakelend tussen niveaus en disciplines om effectief leiding te geven en krachtig richting en sturing te geven aan medewerkers (team en individueel), stressbestendig met een helikopterview;

-Gedreven en resultaatgericht; voorbeeldfunctie en drijvende kracht achter de gewenste ontwikkeling van het cluster en de afdeling.

-Coach in een cultuur van elkaar aanspreken, ondersteunen en motiveren om de medewerkers het beste uit zichzelf te halen en zich te ontwikkelen en hun kwaliteiten tot hun recht te laten komen;


Tarief
Minimaal: € 75,00
Maximaal: € 100,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.

Minimaal WO opleiding (op CV aantoonbaar)
 
Minimaal 3 jaar managementervaring als afdelingsmanager ( op CV aantoonbaar)
 
Inhoudelijke kennis van en ervaring met meerdere vakgebieden en werkprocessen binnen het domein juridische zaken, inkoop en subsidies (op CV aantoonbaar)



Inhoudelijke CV wensen
30 % Kennis van bedrijfsvoeringsvraagstukken (op CV aantoonbaar)
30 % Ervaring met afdeling en medewerkers in een transitiefase ( op CV aantoonbaar)
40 % Mee te leveren persoonlijk profiel die jouw persoonlijkheid en werkmentaliteit illustreert. (hiermee zal vanzelfsprekend zeer vertrouwelijk worden omgesprongen)


Planning
23-09-2015 00:00
28-09-2015 23:59
01-10-2015 23:59
14-10-2015 23:59
15-10-2015 00:00
Verwachte terugkoppeling 30-10-2015 23:59
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht