Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
1-10-2015 |
Einddatum |
18-12-2015 |
Optie tot verlenging |
nog niet duidelijk |
|
20 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Uitbreiding formatie |
Je bent een bevlogen docent met sterke pedagogische en didactische vaardigheden. Je hebt ervaring in het onderwijs aan een speciale doelgroep en weet onderwijs op een praktische en creatieve manier in te vullen. Samen met onder meer collega docenten, de intern begeleider en de gedragswetenschapper krijg je de ruimte om het onderwijs binnen het Park College verder te professionaliseren.
Het College biedt Praktijk Onderwijs, V-ROC en VMBO.
Je geeft les aan een groep van ca. 5-12 leerlingen met externaliserende problematiek. De school wordt bezocht door leerlingen tussen de 12 en 18 jaar. Je verzorgt lessen in diverse theorie-vakken binnen de richting V-ROC (dit is een voorbereiding op het ROC/MBO). Daarnaast lopen deze leerlingen een (externe) stage.
Het onderwijs wordt gegeven volgens de afspraken in het groepsplan en het trajectplan.
In dit trajectplan zit een onderwijsspecifiek gedeelte waar jij als docent de didactische en
pedagogische doelen samen met de jongeren afstemt .
De lessen worden gegeven volgens het curriculum van het speciaal onderwijs.
In het werk word je begeleid door de intern begeleider en de gedragswetenschapper
van de school. De direct leidinggevende , de schoolleider ,voert functioneringsgesprekken
en gesprekken die relevant zijn om goed onderwijs te kunnen geven.
Een professional in een veranderende omgeving:
•Bezit van een onderwijsbevoegdheid (bij voorkeur 2e graads of PABO);
•Affiniteit/ervaring met onze doelgroep;
•stevige, enthousiaste persoonlijkheid;
•doorzettingsvermogen, flexibiliteit, stressbestendig;
•groot verantwoordelijkheidsgevoel;
•professionele distantie.
Een leerkracht die:
•zorgt voor een goede sfeer in de les en stevig in de schoenen staat;
•in contact is met de leerlingen;
•les geeft op een wijze die past binnen de onderwijskundige visie van de school;
•op basis van kennis van de basisbehoeften en de ontwikkelingsprocessen van leerlingen een veilige leer- en werkomgeving kan realiseren;
•houvast en structuur biedt bij de keuzes die de leerlingen moeten maken, zodat zij zich sociaal-emotioneel en moreel kunnen ontwikkelen;
•zorg draagt voor een goede planning van de onderwijswerkzaamheden;
•zich op een consequente manier aan procedures en afspraken houdt;
•kan samenwerken met collega’s en er voor moet zorgen dat zijn werk en dat van de collega’s in de school goed op elkaar zijn afgestemd;
•bijdraagt aan het goed functioneren van de schoolorganisatie;
•zijn bijdrage levert aan een goed pedagogisch en didactisch klimaat op de school
•Het onderwijs verder kan ontwikkelen.
|