Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ01360
 
Opdracht
Assistent-Projectleider
 
Sluitingsdatum
2013-03-29 18:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Riolering grond- en wegenbouw, Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

 

plaats in de organisatie

De (trainee) assistent projectleider legt verantwoording af en rapporteert aan het afdelingshoofd van de afdeling Projecten openbare ruimte. De assistent-projectleider wordt functioneel aangestuurd door één of meerdere (senior) projectleiders.

 

doel van de functie

het ondersteunen van een of meerdere  (senior) projectleider(s)  bij het definiëren, voorbereiden, coördineren, realiseren en evalueren van (grootonderhoud) projecten.

 

kerntaken

ondersteunen bij het opstellen en beheren van projectgerelateerde documenten, waaronder: (SMART) opdrachtformuleringen, voortgangsrapportages, programma’s van eisen, risico tabellen, planningen, financiële overzichten, communicatieplannen, e.d.;

adviseren bij het bepalen van de projectaanpak en technische oplossings(on)mogelijkheden

zorg dragen voor het bijhouden van het analoge werkarchief en digitale projectarchief;

het tijdig signaleren en het, in samenspraak met de projectleider, acteren op afwijkingen van de GROTICK aspecten;

ondersteuning in de communicatie met interne en externe partijen waaronder: opdrachtgevers, vergunning verleners, bewoners, belanghebbenden, ingenieursbureaus, aannemers, nutsbedrijven e.d.;

het uitvragen en toetsen van door derden respectievelijk te leveren en geleverde producten waaronder: onderzoeken, adviezen, ontwerpen, RAW-bestekken, UAV-gc-contracten, begrotingen, planningen e.d.;

het interpreteren van (civieltechnische en beleidsmatige) gegevens en deze verwerken in  offerte-uitvragen;

organiseren en voorbereiden van bewonersavonden;

het organiseren en voorbereiden van aanbestedingen;

het in behandeling nemen en afhandelen van vragen of klachten van burgers  over een project.

 

contacten

De assistent-projectleider heeft zowel interne als externe contacten. De interne contacten bestaan voornamelijk uit contacten met de (senior) projectleiders en medewerkers van de afdeling Beheer openbare ruimte (BOR), Ruimtelijk beleid en advies (RBA) en Inkoop Contractbeheer en Aanbesteding (ICA). De externe contacten betreffen contacten met ingenieursbureaus, aannemers, toezichthouders, bewoners en bedrijven.

 

competenties
Politiek bestuurlijke sensitiviteitPlannen en organiseren
Probleem oplossend vermogenPro-actief

 

Opdracht informatie

 

Startdatum 8-4-2013
Einddatum 31-3-2014
Optie tot verlenging ja
Aantal posities 1
Aanbiedingen totaal 0
Aanvraag reden Project
Aanvraag reden opmerkingen Er is behoefte aan aanvullende capaciteit en er gaat iemand weg per 29 april aanstaande.

 

Profiel informatie

 

   
  Organisatie is met haar historische stadscentrum een aantrekkelijke stad met ruim 70.000 inwoners waar met respect voor het oude wordt gewerkt aan het nieuwe.

Je bent werkzaam bij de afdeling Projecten Openbare Ruimte onder de directie Ruimtelijke Ontwikkeling. Deze directie is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en in stand houden van een goede woon-, werk en leefomgeving.

De afdeling bestaat op dit moment uit een kern van 18 medewerkers. Afwisselend zijn er voor bepaalde tijd ook verschillende externe (op dit moment 18) deskundigen werkzaam bij de afdeling. De afdeling laat vanuit een sterke regierol projectmatig alle onderhouds- en nieuwbouwprojecten in de openbare ruimte definiëren, voorbereiden en realiseren. Zij schakelt daartoe bewust en weloverwogen marktpartijen in.

Binnen de afdeling wordt gewerkt volgens het principe van “de juiste persoon op de juiste plaats”. Hierbij wordt ook rekening gehouden met de persoonlijke ontwikkeling. De afdeling als fungeert als een team waarbij men elkaars kwaliteiten raadpleegt in de grote diversiteit van en binnen de projecten. Er is een ontspannen, open maar ook resultaatgerichte sfeer. We praten met elkaar en niet over elkaar. Er is geen negen tot vijf mentaliteit maar vooral een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Deze leidt tot het naar tevredenheid realiseren van projecten in de openbare ruimte en het gericht zijn op verbeteringen in aanpak en duurzaamheid.

De gemeente werkt volgens het flexwerk principe, waarbij het plaats en tijdsonafhandelijk werken de basis is. Dit is echter niet los te zien van het behalen van het optimale project(team) resultaat.
Er wordt gezocht naar personen die ons 32 tot 36 uur (4 of 5 dagen) per week kunnen gaan ondersteunen. Incidenteeel valt dit in de avonduren. Dit is met name bij deelname aan bewondersavonden.

Voor uitgebreide informatie verwijzen wij u graag naar de bijlage.

 

Aanvraag gunningscriteria

 

 
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
Minimaal afgeronde HTS opleiding richting civiele techniek. Ingeschakeld  
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in een civiel technisch inhoudelijke functie bij inrichtingsprojecten van de openbare ruimte(bij voorkeur met projectmatig werken). Niet ingeschakeld 10
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in het opstellen, en beheren van projectgerelateerde documenten. Niet ingeschakeld 4
Aantoonbare ervaring met het werken met RAW bestekken en/of UAV-GC contracten Niet ingeschakeld 4
Aantoonbare ervaring in communicatie naar bewoners en/of belanghebbenden, waaronder klachtafhandeling. Niet ingeschakeld 6
- Social return - De kandidaat neemt aantoonbaar deel aan een (her)ontwikkeltraject ten behoeve van (her)intreding of (her)oriëntatie in de arbeidsmarkt. Niet ingeschakeld 2
MOTIVATIE: De kandidaat dient zelf op één A4-tje een motivatie opstellen waaruit, aan de hand van voorbeelden, blijkt dat de kandidaat beschikt over de gevraagde competenties zoals vermeld in het functieprofiel. Het CV is ondersteunend aan de motivatie. Ingeschakeld  
   

 

Uren en werkdagen

36
Werkdagen Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag; Vrijdag

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht