Beschrijving
01-02-2016
31-12-2016
Ja
36
Sinds 1 januari 2013 vormt de politie één korps waar bijna 63.000 werken. Eén korpschef heeft de leiding over deze organisatie die bestaat uit tien regionale eenheden, de Landelijke Eenheid voor regio-overschrijdend en specialistisch politiewerk en het Politiedienstencentrum voor ondersteunende taken. De Dienst Facility Management maakt onderdeel uit van het Politiedienstencentrum.
De sector Producten- en Dienstenmanagement (PDM) is verantwoordelijk voor de regie op alle ingekochte goederen en diensten die haar zijn toegewezen (end to end benadering). Dit betreft onder meer de behoeftestelling, het opstellen van het programma van eisen, het aanbestedingsproces, de contractering, de implementatie, het contract- en leveranciersmanagement en de afstoting. Door het combineren van kennis over de klantbehoefte, de markt en het product of dienst ziet zij toe op de doelmatigheid en doeltreffendheid van de ingekochte diensten en goederen.
Aandachtsgebieden (categoriën) hierbij zijn onder andere Operatiën, Politie-Uitrusting, Voer- en Vaartuigen, Communicatie en Financiën.
De PDM’er voert de regie gedurende de gehele levenscyclus van een product of dienst. De PDM’er vervult de rol van projectleider gedurende een (Europese) aanbesteding (de daadwerkelijke uitvoering van de aanbesteding ligt bij de Inkoper), van behoeftestelling tot en met de implementatie van de producten en diensten binnen het domein Operatiën.
|
Regie voeren over een gedeelte van de totale groep van ingekochte producten en diensten.
Sturen op de uitnutting van het contract en het onderhouden van een strategische relatie met leveranciers.
De volgende processtappen worden uitgevoerd door of onder de regie van de PDM’er:
-Inventariseren (o.a. businesscase en marktonderzoek);
-Initiëren en specificeren (o.a. PID en aanbestedingsdocumenten;
-Selecteren;
-Contracteren en implementeren;
-Bestellen;
-Bewaken;
-Evalueren en nazorg.
In de beheerfase vormt het leveranciersmanagement een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden van de PDM’er.
Als projectleider verantwoordelijk voor de regie op de gehele levenscyclus (van behoeftestelling tot en met de implementatie) en daarnaast de functionele aansturing van de leden van het projectteam.
Met de interne afnemers/klantgroepen binnen de politie, de diverse proces/projectpartners (o.a. inkoop, implementatiemanagement, logistiek, materiedeskundigen) en de verschillende leveranciers.
Minimaal afgeronde HBO/WO-opleiding. Een voor deze opdracht relevant afgeronde opleiding (bijvoorbeeld de Facilitaire/Bedrijfskundige/Bestuurskundige richting) is een pré.
-Minimaal 3 jaar (± fulltime) aantoonbare werkervaring als projectleider binnen één of meerdere complexe ambtelijke omgeving(en) (overheid en/of semioverheid) in de afgelopen 5 jaar.
-Aantoonbare kennis met contract- en leveranciersmanagement.
-Aantoonbare kennis van Prince 2 methodiek of een vergelijkbare methodiek.
-analytisch denken;
-resultaatgericht;
-planmatig werken;
-kostenbewustzijn;
-klantgerichtheid;
-samenwerken;
-ondernemerschap;
-communicatief sterk (mondeling en schriftelijk)
-conceptueel denken;
-redactionele vaardigheden.
Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. U kunt gebruikmaken van de bijgevoegde template. Het CV is omgekeerd chronologisch en in het Nederlands gesteld. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
30 % De kandidaat heeft als Projectleider / Productmanager ervaring opgedaan met de regie op de gehele levenscyclus van een product en/of dienst (van behoeftestelling tot en met de implementatie) en daarnaast de functionele aansturing van het projectteam van een één of meerdere nationale of Europese aanbestedingen. De puntenverdeling bij deze wens is als volgt: 1 project: 1/5 2 projecten: 2/5 3 projecten: 3/5 4 projecten: 4/5 5 of meer projecten: 5/5 Motiveer dat deze ervaring is opgedaan, door de volgende punten te vermelden: - opdrachtgever(s) / werkgever(s) - vermeld het aantal projecten - periode (start- en einddatum) - de vraagstelling / situatieschets - de uitgevoerde taken - de behaalde resultaten
20 % Aantoonbare werkervaring met de het werken volgens de Prince2 methodiek of een vergelijkbare methodiek. Motiveer dit aan de hand van maximaal 100 woorden.
25 % Minimaal 2 afgeronde vergelijkbare projecten in de afgelopen 3 jaar als projectleider in een ambtelijke omgeving gedurende een (Europese) aanbesteding. Motiveer dat deze ervaring is opgedaan, door de volgende punten te vermelden: - opdrachtgever(s) / werkgever(s) - periode (start- en einddatum) - de vraagstelling / situatieschets - de uitgevoerde taken - de behaalde resultaten
10 % Aantoonbare werkervaring met contract- en leveranciersmanagement tijdens de beheerfase van een (Europese) aanbesteding in de afgelopen 5 jaar. Dit moet helder naar voren komen in het CV.
5 % Circa 1 jaar of meer aantoonbare werkervaring als medewerker binnen het primaire proces / binnen de politie/defensie/kma is een pré. Dit moet duidelijk naar voren komen in het CV van de kandidaat.
5 % Een afgeronde en erkende HBO/WO opleiding Bedrijfskunde of Facility Management of hogere Hotelschool. U dient een kopie van het behaalde diploma toe te voegen aan uw inschrijving om punten toegekend te kunnen krijgen.
5 % De afgeronde Nevi 1 opleiding of gelijkwaardig. U dient een kopie van het behaalde diploma toe te voegen aan uw inschrijving om punten toegekend te kunnen krijgen.
Planning
22-10-2015 00:00
26-10-2015 09:00
26-10-2015 23:59
02-11-2015 18:00
03-11-2015 00:00
30-11-2015 23:59
|